Ο αρχιμηχανικός Harunori Shiratori δήλωνε τότε: «Πρώτον, θέλαμε την αληθινή απόλαυση οδήγησης, συνδυάζοντας καλή οδική συμπεριφορά, χαμηλή αδράνεια στην επιτάχυνση και ελαφρύ αμάξωμα».
Και πεντακάθαρα, έτσι ακριβώς ήταν το MR2 της 3ης γενιάς, που ράγιζε καρδιές στο πέρασμά του!
Με τρεις διαφορετικές αισθητικές όσον αφορά την σχεδίαση στο αμάξωμα, αλλά με κοινό χαρακτηριστικό την τοποθέτηση του κινητήρα εγκάρσια στο κέντρο και τα γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και πίσω στην ανάρτηση, οι τρείς γενιές του MR2 της Toyota, άφησαν το δικό τους ανεξίτηλο αποτύπωμα στην αυτοκίνηση.
Νεανικό, σπόρ, σβέλτο, ευκολοδήγητο και με αρκετά καλή ποιότητα κατασκευής, το μικρό Ιαπωνικό «πυραυλάκι», δημιούργησε το δικό του φανατικό κοινό. Βασική του προτεραιότητα, το ύφος και οι επιδόσεις. Τα αρχικά του MR2 σήμαιναν Μ= Mid engine (κινητήρας στο κέντρο), R= Rearwheel (κίνηση στους πίσω τροχούς), 2=Two seater (δύο θέσεων). Ειδικά η τρίτη γενιά που προλάβαμε να οδηγήσουμε ήταν «όλα τα λεφτά».
Το μικρό συμπαγές roadster, ζήλεψε λίγο αισθητικά και σχεδιαστικά απο την δόξα του Fiat X1/9 και της πολύ πιο ακριβής Porsche Boxster, θέλοντας επίσης να αποτελέσει μια γνήσια εναλλακτική πρόταση απέναντι στο ΜΧ- 5 της Mazda, για τους φαν αυτής της κατηγορίας. Οι Ιάπωνες σχεδίασαν την τρίτη γενιά στα μέσα της δεκαετίας του ’90, κυριολεκτικά απο λευκή κόλα χαρτί!
Οι τετραγωνισμένες κόμπακτ γραμμές και το χαμηλό ύψος του, δεν άφηναν αμφιβολία για το χαρακτήρα του, ενω δεν μπορούσες να το μπερδέψεις με κανένα άλλο. Μεγάλο προτέρημα για τις επιδόσεις, η συγκράτηση του βάρους κάτω απο τα 1000 κιλά (965), κάτι που σε συνάρτηση με τον ροπάτο 1800άρη κινητήρα των 140 ίππων και το σφικτό εξάρι σασμάν, απογείωνε το MR2 στην ευθεία!
Με 6,9 κιλά ανα ίππο, το Ιαπωνικό «βέλος» δεν χαριζόταν στο δρόμο! Τα 0-100 χλμ απο στάση έρχονταν σε 7,8”, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα.
Μηχανικά μέρη
Ο τοποθετημένος στο κέντρο και πίσω αλουμινένιος 1800άρης (1794 κ.εκ) 16 βαλβιδος, υποτετράγωνος (79 x 91,5 mm) κινητήρας, «δανεικός» απο την Celica της 7ης γενιάς, με τον κωδικό 1ZZ-FE και συμπίεση 10:1, είχε μεταβλητό χρονισμό για τις βαλβίδες εισαγωγής και απέδιδε 140 άλογα στις 6.400 σ.α.λ και ροπή 17 κιλών στις 4.400 σ.α.λ, όλα στους πίσω τροχούς.
Η ανάρτηση ήταν σχετικά συμβατική σε σύγκριση με την εξωτική διάταξη διπλών ψαλιδιών του ανταγωνιστικού Mazda MX-5, με γόνατα MacPherson και στις τέσσερις γωνίες, ρυθμισμένη άψογα σε bound-rebound.
Στο δρόμο
Το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο λόγω κεντρομήχανου κινητήρα, το μακρύ 245 cm μεταξόνιο (μεγαλύτερο απο το ανταγωνιστικό Miata), το φαρδύ μετατρόχιο, οι κόμπακτ διαστάσεις και οι μεγάλοι τροχοί διαστάσεων 215/45/16, έκαναν το spyder απίστευτα ουδέτερο στις στροφές, με μια ελεγχόμενη προοδευτική υποστροφή, δίχως ακραίες συμπεριφορές και απότομες μετατοπίσεις της ουράς, ιδιορυθμίες που συναντούσες σε άλλες σπορ κατασκευές της εποχής με την ίδια φιλοσοφία.
Η αυτοπεποίθηση του οδηγού, ενισχύονταν σημαντικά απο το απίστευτα «κοφτερό» του τιμόνι, το οποίο ήταν ιδιαίτερα ακριβές, ξέροντας κάθε στιγμή που πατούν οι τροχοί, σαν ένα είσαι μέσα σε ένα μεγάλο καρτ! Η αστραπιάια απόκριση στο γκάζι απο τον «ψυχωμένο» ατμοσφαιρικό κινητήρα που παρείχε άλογα σε αφθονία, σε συνάρτηση με την στιβαρή οδική του συμπεριφορά, έκαναν την οδήγηση του MR2 συναρπαστική και αξέχαστη, ειδικά σε δρόμους με συνεχείς στροφές.
Αντί επιλόγου
Το αυτοκίνητο σαν μεταχειρισμένο μπορείτε να το βρείτε σήμερα ανάλογα την κατάστασή του, σε τιμές απο 4.500 έως 15.000 ευρώ! Μπορεί οι περισσότεροι εραστές των roadster στην μεσαία κατηγορία τιμής να αγαπάνε δικαιωματικά τα MX-5, αλλά για τους περισσότερο μυημένους, το MR2 αποτελεί μονόδρομο!