Site icon TheCars.gr

Σκαραβαίος: ένα είδωλο της αυτοκίνησης 78 χρόνων!

Θα έπρεπε να έρθει η 27η Δεκεμβρίου του 1945, για να ξεκινήσει το εργοστάσιο του Wolfsburg την παραγωγή μεγάλης κλίμακας του θρυλικού πλέον σκαραβαίου. Μέχρι τότε, μόλις 630 KDF-Wagen είχαν περάσει από τη γραμμή παραγωγής.

Ο σκαραβαίος έκανε το ντεμπούτο του το 1938 και ήταν η σχεδιαστική έμπνευση του Ferdinand Porsche. Εξελίχτηκε από τη Volkswagen, με εντολή της ναζιστικής κυβέρνησης, με στόχο να κατασκευάσει ένα προσιτό αυτοκίνητο για το λαό.

Ο πόλεμος όμως, έθεσε σε αναμονή αυτό που θα γινόταν αργότερα ο μυθικός Σκαραβαίος, δεδομένου ότι προτεραιότητα στη ναζιστική Γερμανία είχε η παραγωγή στρατιωτικού εξοπλισμού. Με την ηττημένη Γερμανία να έχει χωριστεί βασικά σε 3 ζώνες επιρροής, οι μεγάλες επιχειρήσεις διευθύνονταν από τον ταγματάρχη Ιβάν Χιρστ, έναν Βρεττανό αξιωματικό καρριέρας.

Με την ευκαιρία αυτή η Βρετανική κυβέρνηση, είχε παραγγείλει 20.000 οχήματα τον Αύγουστο του 1945, με την υποχρέωση αυτά να παραδοθούν το καλοκαίρι του επόμενου έτους.

Η καθιέρωση της VW

Αυτή ήταν και η πρώτη επίσημη μαζική παραγγελία, που θα έβαζε το κατεστραμμένο εργοστάσιο, ξανά στην παραγωγή. Η παραγγελία αντιμετώπιζε άλυτα προβλήματα, από έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού και το βασικότερο απο έλλειψη πρώτων υλών.

Παρ όλες τις αντικειμενικές δυσκολίες, ο Χίρστ το πάλεψε πεισματικά και τα πρώτα 55 αυτοκίνητα ήταν έτοιμα πριν το τέλος του 1945, με το 1946 το εργοστάσιο να καταφέρει να παράγει χίλια αυτοκίνητα το μήνα, φτάνοντας στο τέλος του ’46 να έχει κατασκευάσει 10.000 σκαθάρια!

Η εξαγωγή του αποφασίστηκε να ξεκινήσει το 1947 και 8 χρόνια αργότερα το 1955, θα βγεί απο τις γραμμές παραγωγής ο εκατομμυριοστός σκαραβαίος, κάτι που ήταν ένα άπιαστο νούμερο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της εποχής.

Ο σκαραβαίος θα τέλειωνε την καριέρα του το 2003, ύστερα από 21,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 15,8 απο αυτά, κατασκευάστηκαν στη Γερμανία.

Exit mobile version