Peugeot 106 Rallye16V: ο Γάλλος «Νονός»!

Peugeot 106 Rallye16V: ο Γάλλος «Νονός»!

Τι να πρωτογράψει κανείς για το Peugeot 106 Rallye, αυτό το fun to drive καυτό Γαλλικό χάτσμπακ, που επαναπροσδιόρισε απο λευκή κόλλα χαρτί, πως πρέπει να είναι στημένο ένα σπορ μικρό αυτοκίνητο στο δρόμο.

Σημείο αναφοράς σε στρίψιμο και κράτημα, με οδική συμπεριφορά για αντιγραφή και σεμινάριο, τόσο στην «σπαρτιάτικη» έκδοση Rallye, όσο και στην πρώιμη «χλιδάτη» GTI. Απέναντι απο τον Γάλλο στέκονταν ανταγωνιστικά τα: Citroen Saxo Vts, Opel Corsa C Gsi, Renault Clio 2 1,6 16v, VW Polo GTI, Fiat Punto Gt και Seat Ibiza 2 16V. Μπορεί o 1600άρης 16 βάλβιδος κινητήρας του, να μην είχε το ξέφρενο ξέσπασμα του αντίστοιχου V-tec της Honda εκείνης της εποχής, αλλά μετά τις 4.500 σ.α.λ, έχανες την βελόνα στο στροφόμετρο μέχρι βαθιά στο κόφτη, γράφοντας ζηλευτές επιδόσεις απο στάση και όχι μόνο.

Peugeot 106 Rallye16V: ο Γάλλος «Νονός»!

Αν και προσωπικά θεωρώ, ότι το προηγούμενο 8 βάλβιδο 106 των 1600 κ.εκ, ήταν πιο ομοιογενές και ροπάτο, ενώ μου άρεσε περισσότερο για την απόκριση στο γκάζι, την αμμεσότητα και την σπιρτάδα του κινητήρα του, το 16βάλβιδο καπάκι που «φόρεσε» στη συνέχεια ο ίδιος με τον κωδικό NFX -TU5J4 κινητήρας, φανέρωσε την κρυμμένη δύναμη του. Παρ όλη την υποτετράγωνη δομή του (78,5 mm x 82 mm) για καλύτερη ροπή, αυτή εμφανιζόταν σχετικά ψηλά στις 5.200 σ.α.λ με 14,5 κιλά.

Ο 1.587 κ.έκ, 4 κύλινδρος σε σειρά κινητήρας, με την συμπίεση στο 10,8:1 και με έμμεση έγχυση ψεκασμού πολλαπλών σημείων, απέδιδε 120 άλογα αρκετά ψηλά στις 6.600 σ.α.λ. Για να καταλάβουμε τις διαφορές στην απόδοση και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους, το αντίστοιχο 8 βάλβιδο μικρότερο αδελφάκι του, είχε λίγο μικρότερη συμπίεση στο 10,2:1, απέδιδε 103 άλογα στις 6.200 σ.α.λ, αλλά απέδιδε αρκετά χαμηλότερα την ροπή των 13,2 κιλών στις 3.500 σ.α.λ.

Peugeot 106 Rallye16V: ο Γάλλος «Νονός»!

Ο 16βάλβιδος «ράλλος» με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, είχε τον κόφτη στις 7.200 σ.α.λ, αλλά οι περισσότεροι «κάγκουρες» τον είχαν «χακαρισμένο» να επεμβαίνει λίγο παραπάνω για να κερδίσουν μερικά άλογα περισσότερα. Το Γαλλικό πυροβόλο εδάφους με τα 925 κιλά (870 για το 8V) και τα 7,9 κιλά ανά ίππο, έκανε με το κοντής κλιμάκωσης 5άρι σασμάν, τα 0 -100 απο στάση σε 8,3”, το τετρακοσάρι σε 16” και το χιλιόμετρο σε 29,6”, τιμές παραπάνω απο αξιοσημείωτες για την εποχή. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεμπρίζ) με τέταρτη ταχύτητα, το 16V Peugeot, ήθελε για τα 80 -120 μόλις 9,2” ενώ για τα 100 -140 χρειαζόταν 9,6”.

Τέλος η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 205 χλμ/ώρα. Τον ίδιο κινητήρα «πασπαρτού» μοιράζονταν εκτός απο τα Rallye και GTI και το «ομόσταυλο» Citroen Saxo VTS απο τον όμιλο της PSA, που κατασκευάστηκαν απο το 1994 έως το 2003. Τα ακούραστα, αποτελεσματικά και γραμμικής αίσθησης φρένα, με την πολύ καλή αίσθηση στο πεντάλ, αποτελούνταν απο αεριζόμενους δίσκους μπροστά των 254 χλστ και απλούς μασίφ πίσω.

Peugeot 106 Rallye16V: ο Γάλλος «Νονός»!

Οι ζάντες ήταν 14άρες σιδερένιες και 6άρες στο φάρδος στην έκδοση Rallye και αλουμινένιες της Peugeot στην έκδοση GTI, που φορούσαν ελαστικά σε διαστάσεις 185/55. Στην υπόλοπη ευρώπη εκτός της έκδοσης Rallye, το αυτοκίνητο ονομαζόταν 106 S16. Οι κλειστές διαδρομές με έντονες στροφές, ήταν αναμφιβήτητα το φόρτε του! «Εργαλείο» αδρεναλίνης όταν πίσω απο το τιμόνι του βρισκόταν ικανός οδηγός, αλλά «δάγκωνε» με την ουρά του, αν κάποιος υπερεκτιμούσε τις οδηγικές ικανότητές του.

Χαρακτηριστική του αντίδραση, ήταν η «σφαλιάρα» που έτρωγες αν έκλεινες την πεταλούδα του γκαζιού απότομα πάνω στη στροφή, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις δεν γλύτωνες εύκολα το τετ-α-κέ, αν ήσουν άπειρος. Το αυτοκίνητο μεγαλούργησε στα χέρια εκατοντάδων οδηγών παίρνοντας αμέτρητες διακρίσεις, στις κατηγορίες Ν2 και Α6 στους ασφάλτινους αγώνες τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, αποτελώντας επίσης πραγματικό «σχολείο» για την μύηση νέων στην «αρρένα»!

Peugeot 106 Rallye16V: ο Γάλλος «Νονός»!

Το 1600άρι Rallye με 8 ή 16 βαλβίδες, αγαπήθηκε με μανία όπως και στις προηγούμενες εκδόσεις του «καρμπυρατεράτου» 205 rallye αλλά και του 106 1.3 Rallye, για την απλότητα του, τον στριφτερό του χαρακτήρα, τα «γκάζια» του, καθώς και για τις άπειρες δυνατότητες μετατροπής του κινητήρα του. Στη 16βάλβιδη έκδοση δε, οι βελτιωτές έκαναν «παπάδες» με ατμοσφαιρικές ή ακόμα και με τούρμπο αναβαθμίσεις, βγάζοντας άλογα «παράλογα»!

Συνοψίζοντας

Το 106 rallye 16V, για μένα ήταν το τελευταίο καθαρόαιμο GTI. Μετά απο αυτό, ήρθαν τα υποπλαίσια, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και οι υπόλοιπες άχρωμες ανέσεις και τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, έγιναν «μελάτα» και άγευστα, σε ότι αφορά την οδική τους συμπεριφορά. Τα Peugeot εκείνης της εποχής, τα «φορούσες», με το αυτοκίνητο να στρίβει με τη σκέψη σαν τρένο και να κάνει αυτό που του ζητούσες στις στροφές, σηκώνοντας επιδεικτικά τον πίσω εσωτερικό του τροχό, επιταχύνοντας ακαριαία στην έξοδο της στροφής. Ένα κάρτ για μεγάλα παιδιά! Είμαι ευτυχής που κατάφερα να οδηγήσω όλη την γκάμα των Rallye, που μετά το 2003 μόνο κατα το όνομα λέγονται Rallye και όχι GT όπως θα τους ταίριαζε!


About the author


Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε