Opel Lotus Omega: τετράπορτο για «κόντρες»!

Opel Lotus Omega: τετράπορτο για «κόντρες»!

Όταν η Lotus το 1990 έβαλε στο χέρι την τότε πισωκίνητη ναυαρχίδα της Opel, αυτοί που γνώριζαν τι θα ακολουθήσει, χαμογελούσαν με νόημα! Και είχαν δίκιο!

380 ίπποι και και 57 κιλά ροπής, με τα 0-100 απο στάση να έρχονται σε 5,1 δεύτερα απο ένα αμάξωμα των 1.650 κιλών, δεν ήταν και λίγο για εκείνη την εποχή, πόσο μάλιστα όταν το τροποποιημένο απο τους Βρεττανούς Opel Lotus Omega biturbo, διεκδικούσε τον τίτλο του ταχύτερου τετράπορτου του πλανήτη!

Η Lotus Engineering λοιπόν, ξεκινώντας τις «σκανδαλιές», πήρε τον 6 κύλινδρο, 24V σε σειρά τρίλιτρο (2.969 κ.εκ) υπερτετράγωνο (95 x 69,8 mm) κινητήρα του Opel Omega A που διέθετε συμπίεση 9,2:1 και 177 άλογα και τον υπερκύβισε στα 3.615 κ.εκ, αλλάζοντας απλά την διαδρομή των εμβόλων απο 69,8 mm στα 85 mm, ενώ χαμήλωσε την συμπίεση στο 8,2:1.

Ο νέος κωδικός του κινητήρα, ήταν C36GET. Στη συνέχεια «περιποιήθηκε» κατάλληλα με ροική εξέλιξη την κυλινδροκεφαλή, τοποθέτησε νέα «εντόσθια» με ελαφρωμένες και σφυρήλατες μπιέλες, πιστόνια και γυαλισμένο στρόφαλο, όλα σε δικά της σχέδια και κατασκευή απο τον μαίτρ του είδους την Mahle, με απώτερο στόχο την αντοχή στις αυξημένες καταπονήσεις και την όσο το δυνατόν περισσότερη ευστροφία. Το αρχικό σύστημα ανάφλεξης του διανομέα, αντικαταστάθηκε με ένα σύστημα σπινθηρισμού τριών πηνίων.

Η καρδιά όμως της μετατροπής, ήταν η προσθήκη στον κινητήρα ένος συστήματος twin turbo T25 της Garrett, που δούλευε με μέγιστη πίεση 0,7 bar και «σκουλάριζε» νωρίς απο τις 1.500 σ.α.λ, όπως και ενός αποδοτικού ιντερκούλερ της Behr για την ιδανική ψύξη του εισερχόμενου αέρα, το οποίο ήταν ικανό να μειώσει τη θερμοκρασία από 120 °C σε 60 °C . Το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο, με την ισχύ να ανεβαίνει στους 380 ίππους στις 5.200 σ.α.λ και την ροπή να «σκαρφαλώνει» στα 56,8 κιλά στις 4.200 σ.α.λ! Το Lotus Omega με τα 4,5 πλέον κιλά ανα ίππο, έκανε τώρα με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο της ZF, (δανεισμένο απο την Corvette ZR-1), τα 0-100 σε 5,1΄’ με την τελική του ταχύτητα, να ξεπερνά τα 285 χλμ/ώρα!!!

Η μεταφορά της ισχύος στους πίσω τροχούς, γινόταν μέσω ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης ίδιο με αυτό του Opel V8 Holden Commodore. Σίγουρα στο δρόμο κέρδιζε στα ίσια αρκετούς ανώτερους στα χαρτιά αντιπάλους και δεν θέλω να σκεφτώ τι θα έκανε, ανεβάζοντας την πίεση στο turbo στα 0,9 bar!

Περιφερειακά

Για να μπορεί όμως να περάσει όλη αυτή η δύναμη και το ξέσπασμα των turbo στο δρόμο, έπρεπε να βελτιωθούν αντίστοιχα τόσο οι αναρτήσεις όσο οι τροχοί και τα φρένα. Αναβάθμισε λοιπόν ηLotus, την ήδη εξαιρετική πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων με σφικτότερες συνδέσεις, χρησιμοποιώντας επιπρόσθετα την αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση του Opel Senator.

Επίσης δανείστηκε από το Senator το σύστημα υδραυλικού τιμονιού Servotronic, το οποίο παρέχει πλήρη υποβοήθηση ισχύος σε ταχύτητες στάθμευσης και μειώνει την υποβοήθηση καθώς αυξάνεται η ταχύτητα του δρόμου. Τα φρένα ανέλαβε η AP Racing με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά, διπίστονες πίσω, σετ με αεριζόμενους δίσκους 328 χλστ μπροστά και απλών 300 χλστ πίσω. Οι 17άρες εργοστασιακές ζάντες, άλλαξαν με νέες αλουμινένιες της Γερμανικής Ronal και «φορέσανε» φαρδύτερα ελαστικά.

Μέσα – Εξω

Όμως η Lotus δεν σταμάτησε εδώ και τόνωσε και εξωτερικά την «καυτή» μπερλίνα, για καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά, με έξτρα body kit που διέθετε μεγάλους αεραγωγούς στο καπό, «φούστες» στα μαρσπιέ, περισσότερο φαρδιά φτερά στους θόλους, πίσω αεροτομή και διαφορετικούς προφυλακτήρες με επιθετικό σπόιλερ.

Στο αρκετά ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό, οι χλιδάτες πινελιές περιελάμβαναν επένδυση από δέρμα Anthracite Connolly, με την διακόσμηση να συμπληρώνουν τα γυαλισμένα ξύλινα ένθετα στις πόρτες και την κεντρική κονσόλα.

Πιο γρήγορη απο τα περιπολικά!

Το Lotus Omega ήταν συχνός στόχος κλεφτών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στις 26 Νοεμβρίου 1993, ένα Lotus Omega αναφέρθηκε ότι κλάπηκε από ένα σπίτι στα West Midlands. Τους επόμενους μήνες, μια συμμορία χρησιμοποίησε το αυτοκίνητο για να πραγματοποιήσει μεταμεσονύχτια επιδρομή, κλέβοντας τσιγάρα και αλκοόλ αξίας περίπου 20.000 λιρών.

Ένας αξιωματικός της αστυνομίας των West Midlands είπε “Απλώς δεν καταφέραμε να πλησιάσουμε το αυτοκίνητο και φαίνεται απίθανο να το κάνουμε ποτέ”, καθώς τα αστυνομικά τους αυτοκίνητα δεν ήταν σε θέση να καταδιώξουν με ασφάλεια το κλεμμένο Lotus Omega. Ξεκίνησε μια εκστρατεία από την Daily Mail και την ένωση αρχηγών της αστυνομίας, για την απαγόρευση του Lotus Omega (Carlton) στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η διαφήμιση του αυτοκινήτου καταδικάστηκε και στη βουλή. Παρά το γεγονός ότι κέρδισαν κάποιους συντηρητικούς οπαδούς, η εκστρατεία για την απαγόρευση του Lotus Omega τελικά απέτυχε.


About the author


Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε