Opel Κadett GT/E: γερμανικό βαρελότο!

Opel Κadett GT/E: γερμανικό βαρελότο!

Οι 105 ίπποι της πρώτης έκδοσης το 1976, είχαν να κινήσουν 915 κιλά βάρος, γεγονός που μεταφράζεται σε μια αναλογία 8,7 κιλών ανά ίππο. Το Escort RS είχε 8,4 κιλά στον ίππο, το Audi 80 GTE 7,8 κιλά και το Golf GTI 7,4 κιλά.

Το Kadett λοιπόν δεν είχε τα πρωτεία εδώ, δεν συνέβενε όμως το ίδιο με τις επιδόσεις του. Στις επιταχύνσεις μέχρι τα 0-100 χλμ/ώρα (9,6”), ήταν ταχύτερο από το Escort, στην τελική ταχύτητα (188χλμ/ώρα) ταχύτερο από το Audi και από το Escort, κάλυπτε το χιλιόμετρο σε 31,5”, ενώ στην ελαστικότητα (40 – 80: 9,4”), ήταν σημαντικά καλύτερο από όλους τους αντιπάλους του.

Βαμμένο αποκλειστικά σε κίτρινο χρώμα, σε παραλλαγές μαύρου κίτρινου και κίτρινου άσπρου, το Γερμανικό δίπορτο κουπέ με την ήρεμη εξωτερική εικόνα, έκρυβε στα σπλάχνα του ένα μηχανικό σύνολο κινητήρα κιβωτίου, με εκρηκτικό ταπεραμέντο.

Βασισμένο στο  δίπορτο Kadett coupe, διέφερε απο αυτό εξωτερικά μόνο απο την μαύρη μάσκα, τα φαρδύτερα 175/70/13 ελαστικά και τους προβολείς ιωδίου, ενώ εσωτερικά, οι αλλαγές αφορούσαν μόνο τα τονισμένα στην ταπετσαρία τους ημιμπάκετ καθίσματα και το σπορ τριάκτινο τιμόνι.

Μηχανικά

Αρχικά ο κινητήρας ήταν ο γνωστός τετρακύλινδρος υπερτετράγωνος (93 x 69,8 mm) «πασπαρτού» των 1.897 κ.εκ, με συμπίεση 9,2:1 που φορούσαν τα Ascona, Manta και Record της εποχής, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, κυλινδροκεφαλή τύπου cross flow και ηλεκτρονικό σύστημα έμμεσου ψεκασμού L Jetronic της Bosch. Ο κινητήρας αυτός απέδιδε 105 ίππους στις 5.400 σ.α.λ, διαθέτοντας ροπή στρέψης 15,5 κιλών στις 4.200 σ.α.λ.

Τιμές όχι στην κορυφή της κατηγορίας, αλλά με το γρήγορο 4άρι σασμάν της ZF, το GT/E πήγαινε «σφαίρα». Στις αγωνιστικές εκδόσεις, ο κινητήρας αυτός απέδιδε με τις κατάλληλες επεμβάσεις, 265 ίππους στην πίστα και 228 στα ράλι, στροφάροντας μέχρι και τις 8.500 σ.α.λ, με την ροπή να ανεβαίνει στα 23,6 κιλά στις 6.400 σ.α.λ.

Το 1978 η Opel αποφάσισε να ζωηρέψει και άλλο το GT/E, τοποθετώντας του ένα δίλιτρο μοτέρ 1.979 κ.εκ, μεγαλώνοντας απλά την διάμετρο των εμβόλων κατά 2mm (95 x 69,8) και ανεβάζοντας ελάχιστα την συμπίεση στο 9,5:1. Με αυτά ο κινητήρας πήρε 10 άλογα επιπλέον, φτάνοντας τώρα τα 115 άλογα στις 5.600 σ.α.λ, με την ροπή στρέψης να κατεβαίνει αισθητά 1200 στροφές χαμηλότερα, (15,9 / 3.000 σ.α.λ), ό,τι καλύτερο για την ελαστικότητα και την «σπιρτάδα» στις χαμηλές στροφές.

Επιπλέον η Opel αντικατέστησε το 4άρι σασμάν, με ένα βελτιωμένο απο την ZF 5άρι κιβώτιο με την πρώτη ταχύτητα κάτω, που διέθετε σχέση μετάδοσης της 5ης στο 1:1 και με τις προηγούμενες ταχύτητες κοντύτερες. Κοντύτερη επιλέχθηκε επίσης και η τελική σχέση μετάδοσης του διαφορικού, που απο 3.44:1, πήγε στο 3.67:1. Τώρα, το Kadett GT/E κοιτούσε στα μάτια τον ανταγωνισμό, τιμωρώντας στο δρόμο αρκετούς αυθάδεις μνηστήρες στα φανάρια, οι οποίοι βλέποντας τις σιδερένιες ζάντες του, ίσως να το περνούσαν για ένα ταπεινό Kadett coupe.

Με την γλώσσα των αριθμών, το ανανεωμένο GT/E χρειαζόταν 8,6” για τα 0-100 απο στάση, 16,5” για τα 0 – 400 μέτρα, με το χιλιόμετρο να έρχεται σε 30,5”, και την τελική ταχύτητα να αγγίζει εύκολα τα 195 χλμ/ώρα!

Οδική συμπεριφορά

Η αρκετά πιο γρήγορη κοντύτερη κρεμαγιέρα σε σχέση με τα απλά Kadett coupe, έκανε το τιμόνι ελαφρύ, γρήγορο και πολύ ακριβές, ενώ το μπλοκέ διαφορικό, μαζί με τα σκληρότερα αμορτισέρ της Bilstein και την ράβδο Panar (για να εξισσοροπεί τον άκαμπτο πίσω άξονα), έκαναν το GT/E ουδέτερο στη συμπεροφορά του. Βέβαια αν το ήθελες, μπορούσες εύκολα να παίξεις με την πίσω κίνηση και την αμεσσότητα της απόκρισης του κινητήρα, ντριφτάροντας κατα βούληση. Τα φρένα παρότι διέθεταν σε μεγαλύτερες διαστάσεις απο την απλή έκδοση δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, ήταν αρκετά για το 915 κιλών αμάξωμα, σταματώντας αποτελεσματικά το «βαρελότο» της Opel.

Συμπέρασμα

Άφθονη ισχύς, «καυτές» επιδόσεις, αξιοπιστία στα μηχανικά μέρη, κολακευτική οδική συμπεριφορά, γρήγορο τιμόνι, μπλοκέ διαφορικό και καλά φρένα, έκαναν το GT/E την εποχή του, μια τίμια κατασκευή και ένα θαυμάσιο όπλο για τον εραστή της αδρεναλίνης, που δεν ήθελε, ή δεν είχε να διαθέσει μια περιουσία για να κάνει το «κομμάτι» του στο δρόμο. Το Kadett GT/E, ήταν η χαρά του ατμοσφαιρικού βελτιωτή! Το κύκνειο άσμα του, ήρθε το 1980 με την εμφάνιση της Opel Ascona 400, η οποία πήρε την σκυτάλη σε ότι αφορούσε τα γρήγορα αυτοκίνητα του Rüsselsheim.


About the author


Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε