Site icon TheCars.gr

Mazda RX-8: επαναστάτης με αιτία

Σπορτίβ, με νεανικό επιθετικό σχεδιασμό τόσο μέσα όσο και έξω, άκαμπτο πλαίσιο, «ηλεκτρικό» μοτέρ με καυτές επιδόσεις και γενικά καλή ποιότητα κατασκευής, το RX-8, καταξιώθηκε με το καλημέρα στο υποσεινείδητο όλων των φάν της αυτοκίνησης, σαν ένα ξεχωριστό σπορ αυτοκίνητο σε προσιτή σχετικά τιμή. «Αχίλλειος πτέρνα» του, η  αρκετά υψηλή κατανάλωση, που δεν χαριζόταν εαν το πόδι του ιδιοκτήτη του ήταν βαρύ.

Η καινοτομία ήταν ανέκαθεν το δυνατό χαρτί της εταιρείας απο την Χιροσίμα, διαφοροποιόντας την απο τις υπόλοιπες κατασκευάστριες εταιρείες, της χώρας του ανατέλοντος ηλίου. Οι περιστροφικοί κινητήρες Βάνκελ, ήταν πάντα μέσα στην κουλτούρα της εταιρείας, αρχής γενόμενης στην χώρα μας με το πρώτο RX-4 και κατόπιν με την πρώτη γενιά του RX-7! Πριν απο αυτά, προηγήθηκαν στη χώρα κατασκευής τους και με κάποιες  στοχευμένες εξαγωγές, τα Mazda 110 Cosmo S, το R-100  όπως επίσης και τα  RX-2  και RX-3.

Η πρωτοτυπία και η εμμονή της Mazda, σαν ο μοναδικός κατασκευαστής πλέον να συνεχίζει μέχρι και σήμερα να εξελίσει τους κινητήρες Βάνκελ, την έφερε να θέλει να εξοπλίσει το νέο αυτοφορτιζόμενο ΜΧ-30, με ένα περιστροφικό κινητήρα, που δεν θα δίνει κίνηση στους τροχούς, αλλά θα λειτουργεί σαν αλτενέιτορ (γεννήτρια) για τις μπαταρίες του.

Το ντεμπούτο

Με μια εντελώς νέα πλατφόρμα, το RX-8 έκανε τα αποκαλύπτήρια του, στο διεθνές σαλόνι του Τόκιο το 1999, αφήνοντας τους παρευρισκόμενους με το στόμα ανοιχτό. Ήταν ενα 4πορτο 4θέσιο σπορτ κουπέ, σε αντίθεση με το 2 πορτο RX-7  με μικρές πίσω πόρτες που άνοιγαν αντίθετα απο τις μπροστινές, και που το μοτέρ του απέδιδε 280 ατίθασα άλογα! Η παραγωγή του ξεκίνησε το 2002 και διατηρήθηκε ακμαία για 10 χρόνια μέχρι το 2012. Ο σχεδιαστής του Ikuo Maeda, φρόντισε το σπορ αυτό κουπέ να έχει αρκετά μεγάλο μεταξόνιο, κάτι που βοηθούσε το αυτοκίνητο στις ανοιχτές πατημένες στροφές με «πολλά», αλλά και την εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα, ελλείψει επίσης κεντρικής κολώνας. 

Σπόρ αισθητική μέσα έξω

Εξωτερικά τώρα, η κουπέ μπερλίνα της Mazda, δεν περνούσε πουθενά απαρατήρητη, καθώς το μακρύ κεκλιμένο καπό με την ανοικτής σχεδίασης μάσκα, τα αμυγδαλωτά φανάρια και τα στρογγυλεμένα φτερά, γυρνούσαν πολλά κεφάλια στο δρόμο. Την καλοσχηματισμένη νεανική σχεδιαστικά σιλουέτα του RX-8 συμπλήρωναν τα πίσω τύπου κρυστάλ φανάρια, ο διαχύτης με τις δυο εξατμίσεις και οι γρίλιες αέρα. Εσωτερικά τώρα, η καμπίνα ανέπνεε σχεδιαστικά μια καθαρόαιμη σπόρ στιβαρή κατασκευή.

Το σαλόνι ήταν όλο ντυμένο με δέρμα, ενώ τα πολύ καλά μπάκετ καθίσματα, τόνιζαν απόλυτα τον σπορτίβικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το φουτ ρεστ, η αλουμινένια πεταλιέρα, ο κοντός λεβιές, η κονσόλα με τις αλουμινένιες άκρες και το ευμεγέθες στροφόμετρο με τον κόφτη ανάλογα την έκδοση στις 7.500 ή στις 9.000 σ.α.λ, συμπλήρωναν την χλιδάτη σπορ εικόνα του αυτοκινήτου. 

Μηχανικά

Κάτω από το καπό του Mazda RX-8, ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας Βάνκελ της Renesis με δύο ρότορες, ο 13B-MSP που διέθετε πολλαπλές πλευρικές θυρίδες, είχε χωρητικότητα 2x654 κ.εκ, δηλαδή 2.616 κ.εκ σε ισοδυναμία ενός παλινδρομικού κινητήρα. (Εδώ να σημειώσουμε ότι οι τέσσερις φάσεις της καύσης πραγματοποιούνται σε μία μόνο περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα, σε σύγκριση με τις δύο περιστροφές σε έναν κινητήρα Otto).

Αλλά σε αντίθεση με το μοτέρ του παλαότερου RX-7, αυτό του RX-8 δεν είχε τούρμπο. Παρόλο αυτά, μπορούσε να αποδίδει την ισχύ των 192 PS στις 7.000 σ.α.λ στην έκδοση Challenge και των 231 PS στις 8.200 σ.α.λ στην γρήγορη έκδοση Cosmo. Tο μοτέρ των 192 ίππων, είχε μόνο τέσσερις θυρίδες εισαγωγής, ενώ αυτό των 231 είχε έξι και είχε επίσης και διαφορετική χαρτογράφηση εγκεφάλου όπως και 6άρι σασμάν το οποίο και στις δύο εκδόσεις διέθετε άριστη κλιμάκωση.

Η μηδενική αδράνεια του μοτέρ στο γκάζι, με το γρήγορο κιβώτιο και τα λιγότερα απο 1400 κιλά, έδιναν στο Cosmo ζηλευτές επιδόσεις με τα 0-100 να έρχονται γραμμικά σε 6,9 δεύτερα, ενώ το Challenge χρειαζόταν 7,6”. Οδικά τώρα, η σφικτή ανάρτηση, το άκαμπτο πλαίσιο,το ακριβές μπροστινό σύστημα, τα φαρδιά ελαστικά, το εξαιρετικό ζύγισμα 52-48 εμπρός πίσω,  τα διπλά ψαλίδια, το μπλοκέ διαφορικό τύπου Τόρσεν, το χαμηλά και πίσω απο τους μπροστινούς τροχούς τοποθετημένο μοτέρ και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, έκαναν το RX-8, αρκετά προβλέψιμο, ουδέτερο και φιλικό στο δρόμο, αρκεί να μην το παρακάνεις και ξεπεράσεις τα όρια της αρκετά καλής πρόσφυσης. 

Fun to drive!

Η Mazda στην διαδρομή της πορείας του RX-8, έκανε αρκετές αναβαθμίσεις που περιελάμβανε ενίσχυση περαιτέρω της ακαμψίας του αμαξώματος, αναθεώρηση στην γεωμετρία της ανάρτησης, βελτιωμένη στεγανότητα και λίπανση του κινητήρα Renesis και κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης.

Αυτά όλα, αύξησαν αθροιστικά την υπεραξία ενός μεταχειρισμένου RX-8, που μπορείς να βρεις στην αγορά κάτω απο τα 10.000 ευρώ, αρκεί να συμβιβαστείς με την υψηλή κατανάλωση και σε κάποιες περιπτώσεις με την αξιοπιστία του κινητήρα, ο οποίος σχεδιαστικά  απο κατασκευής, έχει περισσότερες φθορές και χρήζει τακτικότερης  λεπτομερούς συντήρησης.

Στον αντίποδα κερδίζεις αυτήν την χαμένη απολαυστική αίσθηση της διασκέδασης στην οδήγηση και το  μόνιμο χαμόγελο που σου προσφέρει άπλετα αυτό το ξεχωριστό μηχάνημα παρασκευής αδρεναλίνης!

 

Exit mobile version