Αυτοκίνητα JDM: 7 θρυλικά made in Japan μοντέλα των 90s που κατέχουν ξεχωριστή θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης και της καρδίας των περισσότερων petrolheads στον κόσμο
Η δεκαετία του ’90 ήταν μια μεταμορφωτική περίοδος για την Ιαπωνία. Η αρχή της δεκαετίας σηματοδότησε την κορύφωση της οικονομικής φούσκας της χώρας, αλλά μέχρι το τέλος του 1990, η φούσκα αυτή είχε ήδη αρχίσει να σκάει. Η αισιοδοξία των επιχειρήσεων και των καταναλωτών για το μέλλον της ιαπωνικής οικονομίας εξαφανίστηκε γρήγορα, και πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας αναγκάστηκαν να περιορίσουν τα σχέδια ανάπτυξής τους. Παρά την οικονομική αβεβαιότητα, είναι αξιοσημείωτο ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες καταφέραν να φέρουν μερικά από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα εκείνης της περιόδου και της ιστορίας της οδήγησης σε 4 τροχούς γενικότερα.
Η επιλογή των πιο εμβληματικών αυτοκινήτων της δεκαετίας αυτής είναι μια αρκετά δύσκολη υπόθεση, αφού υπάρχουν πάρα πολλοί υποψήφιοι για να , ωστόσο, κατά τη γνώμη μας, αυτά τα μοντέλα είναι που αυτά καθιέρωσαν τη θέση τους στην ιστορία και αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από τους οδηγούς. Κάθε ένα από αυτά είχε μεγάλη επιτυχία στην ιαπωνική αγορά, καθώς και στην αναγνώριση από τους λάτρεις των αυτοκινήτων στον υπόλοιπο κόσμο.
Σημαντική σημείωση: Η λίστα περιλαμβάνει μόνο αυτοκίνητα των οποίων το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής πραγματοποιήθηκε τη δεκαετία του ’90. Έτσι, αγαπημένα μοντέλα των τελευταίων ετών της δεκαετίας, όπως το Honda S2000 και το Nissan Skyline GT-R R34, δεν συμπεριλήφθηκαν.
Nissan Skyline GT-R R32
Λίγα άλλα παραδείγματα ήταν τόσο κρίσιμα στη δημιουργία της φήμης της Ιαπωνίας για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων τη δεκαετία του ’90 όσο το Nissan Skyline GT-R R32. Το Skyline ήταν σε παραγωγή σε διάφορες μορφές από τη δεκαετία του ’50, αλλά η γενιά R32 το έκανε παγκόσμιο φαινόμενο. Το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία το 1989 και διέθετε τον κινητήρα RB26DETT, ο οποίος είχε επίσημη ισχύ 276 ίππων, σύμφωνα με ένα διακριτικό «Gentleman’s Agreement» των Ιαπώνων κατασκευαστών.
Ωστόσο, ήταν ευρέως γνωστό ότι ο κινητήρας μπορούσε να ρυθμιστεί για να αποδώσει πολύ περισσότερη ισχύ από την εργοστασιακή, και ακόμη καλύτερα, τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου ήταν τόσο υπερ-κατασκευασμένα που μπορούσαν να διαχειριστούν την επιπλέον ισχύ με ελάχιστες τροποποιήσεις. Αυτή η δυναμική επιλογή ρύθμισης, σε συνδυασμό με την επιτυχία του R32 στις πίστες τόσο στην Ιαπωνία όσο και στο εξωτερικό, εκτόξευσε τη δημοτικότητά του ανάμεσα στους λάτρεις των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.
Toyota Supra A80 (MKIV)
Το Toyota Supra A80, που παρουσιάστηκε το 1993, παραμένει ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ στην Ιαπωνία. Ήταν εξοπλισμένο με τον διάσημο κινητήρα 2JZ-GTE, έναν εξακύλινδρο σε σειρά 3.0 λίτρων με διπλά τούρμπο, ο οποίος είχε επίσημη ισχύ 276 ίππων (σύμφωνα με την «Gentleman’s Agreement»). Ωστόσο και το αυτοκίνητο της Toyota, ήταν ευρέως γνωστό ότι μπορούσε να φτάσει και να ξεπεράσει μέχρι και τα… 1.000 άλογα με τις κατάλληλες τροποποιήσεις.
Το Supra A80 συνδύαζε τις εξαιρετικές επιδόσεις με ένα χαρακτηριστικό, αεροδυναμικό σχέδιο που το έκανε άμεσα αναγνωρίσιμο. Το αυτοκίνητο έγινε θρύλος όχι μόνο στις πίστες αλλά και στη λαϊκή κουλτούρα, με την εμφάνισή του σε ταινίες και βιντεοπαιχνίδια, όπως η σειρά «Fast and Furious« ή το «Gran Turismo», να εδραιώνει τη φήμη του.
Η σειρά Mitsubishi Lancer Evolution έγινε διάσημη τη δεκαετία του ’90, χάρη στις επιτυχίες της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Ειδικά τα Evo III έως Evo VI απέκτησαν φήμη για την απόδοσή τους, με τον τετρακίνητο σύστημα και τον ισχυρό turbo κινητήρα 4G63 να αποτελούν τον πυρήνα τους.
Τα αυτοκίνητα αυτά συνδύαζαν τις εκπληκτικές επιδόσεις με το καθημερινό χρηστικό χαρακτήρα, κάνοντάς τα δημοφιλή τόσο στους αγώνες όσο και στους δρόμους. Η έντονη αντιπαλότητα με το Subaru Impreza WRX STi προσέθεσε στη γοητεία της σειράς Evolution.