JDM: 7 θρυλικά made in Japan αυτοκίνητα των 90s

JDM: 7 θρυλικά made in Japan αυτοκίνητα των 90s

Αυτοκίνητα JDM: 7 θρυλικά made in Japan μοντέλα των 90s που κατέχουν ξεχωριστή θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης και της καρδίας των περισσότερων petrolheads στον κόσμο

Η δεκαετία του ’90 ήταν μια μεταμορφωτική περίοδος για την Ιαπωνία. Η αρχή της δεκαετίας σηματοδότησε την κορύφωση της οικονομικής φούσκας της χώρας, αλλά μέχρι το τέλος του 1990, η φούσκα αυτή είχε ήδη αρχίσει να σκάει. Η αισιοδοξία των επιχειρήσεων και των καταναλωτών για το μέλλον της ιαπωνικής οικονομίας εξαφανίστηκε γρήγορα, και πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας αναγκάστηκαν να περιορίσουν τα σχέδια ανάπτυξής τους. Παρά την οικονομική αβεβαιότητα, είναι αξιοσημείωτο ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες καταφέραν να φέρουν μερικά από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα εκείνης της περιόδου και της ιστορίας της οδήγησης σε 4 τροχούς γενικότερα. 

Η επιλογή των πιο εμβληματικών αυτοκινήτων της δεκαετίας αυτής είναι μια αρκετά δύσκολη υπόθεση, αφού υπάρχουν πάρα πολλοί υποψήφιοι για να , ωστόσο, κατά τη γνώμη μας, αυτά τα μοντέλα είναι που αυτά καθιέρωσαν τη θέση τους στην ιστορία και αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από τους οδηγούς. Κάθε ένα από αυτά είχε μεγάλη επιτυχία στην ιαπωνική αγορά, καθώς και στην αναγνώριση από τους λάτρεις των αυτοκινήτων στον υπόλοιπο κόσμο.

Σημαντική σημείωση: Η λίστα περιλαμβάνει μόνο αυτοκίνητα των οποίων το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής πραγματοποιήθηκε τη δεκαετία του ’90. Έτσι, αγαπημένα μοντέλα των τελευταίων ετών της δεκαετίας, όπως το Honda S2000 και το Nissan Skyline GT-R R34, δεν συμπεριλήφθηκαν.

Nissan Skyline GT-R R32

αυτοκίνητα
Wikipedia

Λίγα άλλα παραδείγματα ήταν τόσο κρίσιμα στη δημιουργία της φήμης της Ιαπωνίας για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων τη δεκαετία του ’90 όσο το Nissan Skyline GT-R R32. Το Skyline ήταν σε παραγωγή σε διάφορες μορφές από τη δεκαετία του ’50, αλλά η γενιά R32 το έκανε παγκόσμιο φαινόμενο. Το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία το 1989 και διέθετε τον κινητήρα RB26DETT, ο οποίος είχε επίσημη ισχύ 276 ίππων, σύμφωνα με ένα διακριτικό «Gentleman’s Agreement» των Ιαπώνων κατασκευαστών.

Ωστόσο, ήταν ευρέως γνωστό ότι ο κινητήρας μπορούσε να ρυθμιστεί για να αποδώσει πολύ περισσότερη ισχύ από την εργοστασιακή, και ακόμη καλύτερα, τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου ήταν τόσο υπερ-κατασκευασμένα που μπορούσαν να διαχειριστούν την επιπλέον ισχύ με ελάχιστες τροποποιήσεις. Αυτή η δυναμική επιλογή ρύθμισης, σε συνδυασμό με την επιτυχία του R32 στις πίστες τόσο στην Ιαπωνία όσο και στο εξωτερικό, εκτόξευσε τη δημοτικότητά του ανάμεσα στους λάτρεις των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.

Toyota Supra A80 (MKIV)

αυτοκίνητα
Wikipedia

Το Toyota Supra A80, που παρουσιάστηκε το 1993, παραμένει ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ στην Ιαπωνία. Ήταν εξοπλισμένο με τον διάσημο κινητήρα 2JZ-GTE, έναν εξακύλινδρο σε σειρά 3.0 λίτρων με διπλά τούρμπο, ο οποίος είχε επίσημη ισχύ 276 ίππων (σύμφωνα με την «Gentleman’s Agreement»). Ωστόσο και το αυτοκίνητο της Toyota, ήταν ευρέως γνωστό ότι μπορούσε να φτάσει και να ξεπεράσει μέχρι και τα… 1.000 άλογα με τις κατάλληλες τροποποιήσεις.

Το Supra A80 συνδύαζε τις εξαιρετικές επιδόσεις με ένα χαρακτηριστικό, αεροδυναμικό σχέδιο που το έκανε άμεσα αναγνωρίσιμο. Το αυτοκίνητο έγινε θρύλος όχι μόνο στις πίστες αλλά και στη λαϊκή κουλτούρα, με την εμφάνισή του σε ταινίες και βιντεοπαιχνίδια, όπως η σειρά «Fast and Furious« ή το «Gran Turismo», να εδραιώνει τη φήμη του.

Honda NSX (NA1)

αυτοκίνητα
Wikipedia

Το Honda NSX κυκλοφόρησε το 1990 και έγινε το πρώτο supercar που παρήχθη μαζικά από την Ιαπωνία. Εξοπλισμένο με έναν V6 κινητήρα 3.0 λίτρων (C30A) που απέδιδε 270 ίππους και ήταν τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου, το NSX εισήγαγε την τεχνολογία της αλουμινένιας μονοκόκ κατασκευής, μειώνοντας σημαντικά το βάρος του αυτοκινήτου και αυξάνοντας έτσι τις επιδόσεις του.

Το NSX σχεδιάστηκε για να ανταγωνίζεται supercars όπως τη Ferrari, προσφέροντας παράλληλα την αξιοπιστία και την ευκολία χρήσης που συνδέονταν με τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Το όνομα του θρυλικού Ayrton Senna, που συμμετείχε στην εξέλιξη του πλαισίου, προσέθεσε κύρος και έδωσε στο NSX ένα μοναδικό πλεονέκτημα.

αυτοκίνητα
Wikipedia

 

Η σειρά Mitsubishi Lancer Evolution έγινε διάσημη τη δεκαετία του ’90, χάρη στις επιτυχίες της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Ειδικά τα Evo III έως Evo VI απέκτησαν φήμη για την απόδοσή τους, με τον τετρακίνητο σύστημα και τον ισχυρό turbo κινητήρα 4G63 να αποτελούν τον πυρήνα τους.

Τα αυτοκίνητα αυτά συνδύαζαν τις εκπληκτικές επιδόσεις με το καθημερινό χρηστικό χαρακτήρα, κάνοντάς τα δημοφιλή τόσο στους αγώνες όσο και στους δρόμους. Η έντονη αντιπαλότητα με το Subaru Impreza WRX STi προσέθεσε στη γοητεία της σειράς Evolution.

Subaru Impreza WRX STi (GC8)

αυτοκίνητα
Wikipedia

Το Subaru Impreza WRX STi (GC8), που κυκλοφόρησε το 1994, καθιέρωσε τη Subaru ως δύναμη στα σπορ αυτοκίνητα. Ο turbocharged κινητήρας boxer, η συμμετρική τετρακίνηση και η επιτυχία στους αγώνες ράλι έκαναν το Impreza αγαπημένο στους λάτρεις της ταχύτητας.

Η σειρά STi προσέφερε βελτιώσεις επιδόσεων, όπως ενισχυμένα φρένα, ανάρτηση και μεγαλύτερη ισχύ, καθιστώντας το Impreza WRX STi έναν σκληρό ανταγωνιστή του Mitsubishi Lancer Evolution. Η δημοτικότητα των ράλι τη δεκαετία του ’90 και η προβολή του Impreza σε διάφορες ταινίες και βιντεοπαιχνίδια,  ενίσχυσαν τη θρυλική του φήμη.

αυτοκίνητα
Wikipedia

Το Mazda RX-7 (FD3S), που παρουσιάστηκε το 1992, είναι διάσημο για τον περιστροφικό κινητήρα Wankel 13B-REW. Πρόκειται για ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που το ξεχώριζε από τους ανταγωνιστές του, καθώς απέδιδε υψηλή ισχύ (261 ίπποι αρχικά) με ελαφριά κατασκευή. Η τοποθέτηση του κινητήρα χαμηλά και πίσω από τον εμπρός άξονα προσέφερε ιδανική κατανομή βάρους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά.

Το FD RX-7 ξεχώριζε για το αεροδυναμικό του σχέδιο, με τα αναδιπλούμενα φώτα να είναι χαρακτηριστικό του. Όπως και τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα της λίστας,  έτσι και το RX-7 έγινε θρύλος μέσω της εμφάνισής του σε ταινίες και βιντεοπαιχνίδια. Η δυνατότητα αναβάθμισης του κινητήρα το έκανε δημοφιλές στην κοινότητα των tuners και ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να φτάσει πολλά άλογα και αστρονομικές επιδόσεις.

Mitsubishi 3000GT / GTO

αυτοκίνητα
Wikipedia

Το Mitsubishi 3000GT (γνωστό ως GTO στην Ιαπωνία) κυκλοφόρησε το 1990 και εντυπωσίασε με τις τεχνολογίες που διέθετε. Με έναν V6 3.0 λίτρων με twin-turbo και ισχύ που έφτανε τους 276 ίππους, το 3000GT προσέφερε έναν εντυπωσιακό συνδυασμό ταχύτητας και άνεσης.

Το αυτοκίνητο ξεχώριζε για το σύστημα ενεργής αεροδυναμικής, την τετρακίνηση και τις τετραδιεύθυνση, χαρακτηριστικά που του έδιναν προηγμένο τεχνολογικό προφίλ για την εποχή του. Αν και βαρύτερο από τους ανταγωνιστές του, το 3000GT απέκτησε πιστούς θαυμαστές για την πολυπλοκότητά του και τις επιδόσεις του.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου μοντέλο της λίστας; Εσύ αν έπρεπε να διαλέξεις, θα διάλεγες ευρωπαϊκή πολυτέλεια και premium αίσθηση ή αγνό ιαπωνικό αίσθημα οδήγησης;

Δείτε επίσης

F1: Ποιο ξεχωριστό ρεκόρ του Schumacher μπορεί να πιάσει το 2025 ο Max Verstappen

F1: Ποιο ξεχωριστό ρεκόρ του Schumacher μπορεί να πιάσει το 2025 ο Max Verstappen

Τα μισά νέα αυτοκίνητα του 2024 ήρθαν από την Κίνα

Τα μισά νέα αυτοκίνητα του 2024 ήρθαν από την Κίνα

Τι σημαίνει Crossover αυτοκίνητο – Ποιες οι διαφορές με τα SUV

Τι σημαίνει Crossover αυτοκίνητο – Ποιες οι διαφορές με τα SUV

Ελαστικά: 6 σημάδια που σου «φωνάζουν» ότι είναι ώρα για αντικατάσταση

Ελαστικά: 6 σημάδια που σου «φωνάζουν» ότι είναι ώρα για αντικατάσταση

Τελικά κάνει να σβήσω τον κινητήρα στο φανάρι για να μην καίει βενζίνη;

Τελικά κάνει να σβήσω τον κινητήρα στο φανάρι για να μην καίει βενζίνη;

F1: Ο Georse Russell της Mercedes αρνήθηκε να κάτσει δίπλα στον Verstappen

F1: Ο Georse Russell της Mercedes αρνήθηκε να κάτσει δίπλα στον Verstappen