Site icon TheCars.gr

Fiat Coupe Turbo: η Corvette του λαού

Σχεδιασμένο εξωτερικά απο λευκό χαρτί μέσα απο το κέντρο σχεδιάσεων του ομίλου και εσωτερικά απο τον Πινφαρίνα, το φανταιζί κουπέ της Fiat, έκανε το ντεπούτο του το 1993. Με την εμφάνισή του, πολλοί ανταγωνιστές έχασαν τον ύπνο τους, με το νέο πουλέν του γκρούππο, να γυρνάει πολλά κεφάλια στο πέρασμά του, υποδηλώνοντας εμφατικά τον σπόρ χαρακτήρα του.

Στόχος της εταιρείας για την εμπορική του επιτυχία, ήταν να διαθέτει την καλύτερη σχέση τιμής και οδηγικής απόλαυσης, κάτι που το Coupe πέτυχε απο τα αποδυτήρια. Το νέο σπορτίφ κουπέ, χτίστηκε πάνω στην κοινή δοκιμασμένη πλατφόρμα των Alfa155, Fiat Tipo και Tempra, που φυσικά θα είχε την μηχανή και την κίνηση μπροστά. Αντίπαλοι του τότε, αλλά αρκετά ακριβότεροι σε τιμή, το Honda Prelud, το VW Corrado, το Opel Calibra η Toyota Celica και το Nissan 200SX. Η πρώτη (πέραν των άλλων) πραγματική γρήγορη έκδοση, «φορούσε» το 4 κύλινδρο μοτέρ της Lancia HF Integrale, με τα 190 άλογα, που έδινε τελική ταχύτητα κοντά στα 230 χλμ/ώρα!

Το επικό μοτέρ όμως ήρθε το 1996, όπου το κουπέ λανσαρίστηκε με τον 5κύλινδρο, 2lit, 20βάλβιδο υπερτετράγωνο κινητήρα της Lancia Kappa, ο οποίος βελτιώθηκε (συμπίεση10:1), με ψύξη νατρίου στις αυτορυθμιζόμενες βαλβίδες, μεταβλητό χρονισμό, ενισχυμένα πιστόνια και μπιέλες, νέες πολλαπλές, σύστημα εισαγωγής καυσίμου υπο πίεση, με το κερασάκι στην τούρτα να είναι, ένα ειδικό τούρμπο κιτ της Garrett ΤΒ28, που ανέβασε την ιπποδύναμη στα 220 άλογα στις 5750 σ.α.λ με ροπή 32 κιλά ήδη απο τις 2.500 σ.α.λ, κάτι που «απογείωσε» κυριολεκτικά τις επιδόσεις. Έτσι απο στάση, τα 0-100 ερχόντουσαν σε 6,9 δεύτερα, το 400άρι στα 15,2” και το χιλιόμετρο στα 27,3” ! Στο προσπέρασμα απο 80 εως 110, το κουπέ χρειαζόταν μόλις 4 δεύτερα με τρίτη ταχύτητα και 5,7 με τέταρτη, με την τελική του να αγγίζει τα 250 χλμ/ώρα! Το αυτοκίνητο τον Μάρτη του’99, λανσαρίστηκε με νέο 6άρι σασμάν. Τώρα 220 άλογα στους μπροστινούς τροχούς, δεν είναι ότι καλύτερο για ημιαξόνια, διαφορικό, σασμάν και λάστιχα, καθώς με το ξέσπασμα του τούρμπο, αυτά ταλαιπωρούνται όσο και ο οδηγός, που προσπαθεί να βάλει με «τακτ» την ωμή δύναμη στο δρόμο. Για τον λόγο αυτό, οι Τορινέζοι, εξόπλισαν το κουπέ με ένα συνεκτικό συμπλέκτη που ονόμασαν Viscodrive. Αυτό με την σειρά του αναλαμβάνει την κατανομή της ροπής του κινητήρα, σε κάθε ένα μπροστινό τροχό, ανάλογα το ποσοστό της πρόσφυσης που αυτός διαθέτει, την δεδομένη στιγμή.

Στο δρόμο

Το σπορτίφ κουπέ είναι ένα παιχνίδι στο δρόμο για μεγάλα παιδιά, που αφήνει ευχάριστη γεύση και μπόλικα χαμόγελα. Στην εποχή του, δεν έιχε άξιο αντίπαλο στα φανάρια απο τον ανταγωνισμό που αναφέραμε παραπάνω, αλλά ο καλός του ευατός, είναι το πολύ κοφτερό τιμόνι με 2,3 στροφές απο άκρη σε άκρη, η οδική συμπεριφορά του για αντιγραφή (αμελητέες κλίσεις με ελάχιστη υποστροφή), το πολύ καλά ζυγισμένο πλαίσιο (τι και αν το μοτέρ είναι ελαφρά μπροστά απο την νοητή γραμμή των τροχών) και τα τέλεια με κεφαλαία γράμματα φρένα, (εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι της Brembo 305mm με 4πίστονες δαγκάνες και πίσω απλοί δίσκοι 251mm της Brembo, με διπίστονες δαγκάνες). Σημαντική βοήθεια σε στρίψιμο, κράτημα και τράξιον, δίνουν οι 16άρες αλουμινένιες ζάντες πλάτους 7 ιντσών, που «πατάνε» πάνω στα εξαιρετικά ελαστικά P Zero της Pirelli διαστάσεων 205/50. Η ευθυβολία του αυτοκινήτου στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες, δεν φοβίζει στο ελάχιστο τον οδηγό του, ενώ αν αυτός αποφασίσει να κινηθεί σε συνεχόμενες απανωτές στροφές, το Fiat coupe, νομίζεις ότι είναι πραγματικά πάνω σε ράγες!

Σούμα

Τι και αν τα πλαστικά και η συναρμολόγησή τους στο εσωτερικό, βρίσκονται στα γνωστά μέτρια Ιταλικά επίπεδα, τι και αν η κατανάλωση με το πόδι στο πάτωμα σε κάνει κουμπάρο του βενζινά της γειτονιά σου, το Τορινέζικο 20 βάλβιδο κουπέ, αποτελεί ξεχωριστό σημείο αναφοράς στην αυτοκίνηση (για την οδική σαφήνεια που προσφέρει) απο τους «μυημένους» λάτρεις της αδρεναλίνης. Για τους υπόλοιπους που τους αρέσουν τα μποέμικα ταξίδια και οι «σβέλτες» μετακινήσεις, υπάρχουν οι πιο light εκδοχές του, οι οποίες διατηρούν με την σειρά τους στο μέγιστο την οδηγική απόλαυση.

Exit mobile version