Το Mini Cooper αποτέλεσε την απαρχή των μικρών προσθιοκίνητων μοντέλων και το Fiat 127 που εμφανίστηκε το 1971, ακολούθησε σχεδόν την ίδια συνταγή
Η “διαδρομή” του Fiat 127 που εμφανίστηκε πριν από τα Renault 5, Peugeot 104, Ford Fiesta, Citroen Visa και VW Polo, κλπ, ξεκίνησε όταν η ιταλική εταιρεία ήθελε να δημιουργήσει τον αντικαταστάτη του γερασμένου πλέον 850. Σχεδιασμένο πονηρά ώστε να είναι μεγαλύτερο από το Mini και το Autobianchi A112, αλλά μικρότερο από το Fiat 128 και την Alfasud. Το αυτοκίνητο αρχικά ήταν 2θυρο, αφού η πόρτα του χώρου αποσκευών άνοιγε χωρίς το πίσω παρμπρίζ. Το καπό επεκτεινόταν και στα φτερά.
Τα εμπρόσθια φανάρια ήταν τοποθετημένα σε εσοχές ψηλά στον πρόβολο, ενώ από κάτω βρίσκονταν τα φώτα στάθμευσης και τα φλας. Στο προφίλ, η έντονα κεκλιμένη 3η κολώνα έδινε την εντύπωση πως το Fiat 127 κινούταν προς τα εμπρός. Το εσωτερικό του, ήταν ιδιαίτερα ευρύχωρο και άνετο. Το ταμπλό ήταν απλό και χρηστικό, με ένα μεγάλο φιλέτο ξύλου να διατρέχει κατά μήκος του. 2 μεγάλοι στρογγυλοί αεραγωγοί στο κέντρο, ταίριαζαν όμορφα με τα 2 όργανα πίσω από το τιμόνι.
Κάτω απο το καπό
Ο κινητήρας ήταν τετρακύλινδρος 903cc, απόδοσης 47 ίππων, ο οποίος είχε κλίση προς τα εμπρός, για καλύτερη κατανομή βάρους. Προκειμένου να διατηρηθεί το κόστος παραγωγής χαμηλό, η πίσω ανάρτηση είχε σούστες. Το 1972 το Fiat 127 απέκτησε και 3θυρη έκδοση, στην οποία το πορτμπαγκάζ άνοιγε μαζί με το παράθυρο. Επίσης, κέρδισε το βραβείο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1972» στην Ευρώπη.
Το 1974, κατασκευάστηκε το εκατομμυριοστό 127, ενώ παράλληλα, δημιουργήθηκε μία πιο πλούσια έκδοση, η «deluxe», η οποία διέθετε ανακλινόμενα καθίσματα εμπρός και ανοιγόμενα πίσω παράθυρα με μεντεσέδες στο πλάι.
Αναβαθμίσεις
Το 1975, έκανε την εμφάνισή του το 127 Special, που είχε πιο μοντέρνα εμφάνιση χάρη στην διαφορετική, εμπρόσθια γρίλια, τις επενδύσεις από καουτσούκ στους προφυλακτήρες και τις πλαϊνές διακοσμητικές ρίγες από χρώμιο, που είχαν λάστιχο στο κέντρο τους. Όλα αυτά, έκαναν το μοντέλο ιδιαίτερα δημοφιλές, ενώ παράλληλα το όχημα κατασκευαζόταν και στην Ισπανία ως Seat fura. Το 1977 η Fiat αναβάθμισε το μοντέλο, δημιουργώντας τη 2η Σειρά του 127. Εξωτερικά, το καπό έχασε τις νευρώσεις που είχε, ενώ τα φανάρια τοποθετήθηκαν μέσα στη νέα πλαστική γρίλια, που εκτεινόταν από άκρη σε άκρη του εμπρόσθιου πρόβολου. Τα φλας μετακόμισαν στον προφυλακτήρα, ο οποίος πλέον ήταν πλαστικός ή μαύρος μεταλλικός. Η πλευρική, καμπύλη γραμμή των παραθύρων έδωσε τη θέση της σε μία ευθεία. Πίσω, η πόρτα του χώρου αποσκευών απέκτησε χαμηλότερο άνοιγμα. Ομοίως, τα φανάρια τοποθετήθηκαν κοντά στον προφυλακτήρα. Αντίστοιχα ανανεώθηκε και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στον τομέα των μοτέρ, μαζί με τον κινητήρα 903cc ξεκίνησε να προσφέρεται και ένας μεγαλύτερος 1049cc. Το 1981 έκανε ένα τελευταίο facelift στο 127. Στον πρόβολο κυριαρχούσε το μαύρο πλαστικό, αφού η γρίλια και ο προφυλακτήρας είχαν μεγαλώσει αρκετά, απέχοντας παρασάγγας από τον αρχικό λεπτό σχεδιασμό. Αντίστοιχη πρακτική ακολουθήθηκε και στο πίσω μέρος. Το εσωτερικό του 127 3ης Σειράς ήταν επανασχεδιασμένο, και διέθετε στοιχεία εμπνευσμένα από το Ritmo. Η Sport έκδοση απέκτησε ένα νέο κινητήρα 1,3 λίτρου, ο οποίος απέδιδε 75 ίππους, Η 3η Σειρά του Fiat 127 δεν διήρκησε πολύ, αφού το 1983 το μοντέλο αντικαταστάθηκε από το ολοκαίνουριο Uno. Στην Ιταλία παρήχθησαν συνολικά 3.779.086 αντίτυπα. Το Seat 127 συνέχισε να κατασκευάζεται έως το 1984, ενώ η παραγωγή στην Αργεντινή συνεχίστηκε μέχρι και το 1996.
127 Sport by Abarth
Το 1978 παρουσιάστηκε και μία γρήγορη έκδοση του μοντέλου, η 127 Sport, η οποία βεβαίως είχε τις πινελιές της Abarth. Το μοτέρ των 1049cc απέδιδε 70 ίππους, χάρη στην επανασχεδιασμένη κεφαλή με μεγαλύτερες βαλβίδες, το διπλό καρμπυρατέρ της Weber και το σύστημα εξάτμισης με έμβλημα το Σκορπιό. Παράλληλα, το κιβώτιο ταχυτήτων είχε πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης, ενώ τα φρένα εμπρός και η ανάρτηση ήταν βελτιωμένα.
Το 127 Sport επιτάχυνε από στάση στα 100km/h σε 14 δευτερόλεπτα, ενώ είχε τελική ταχύτητα 160km/h. Διέφερε από τα απλά μοντέλα χάρη στη νέα γρίλια, που έφερε το στρογγυλό σήμα της Fiat, το νέο spoiler εμπρός και την πίσω αεροτομή. Παράλληλα οι ζάντες ήταν πιο φαρδιές, ενώ το πλάι του αυτοκινήτου κοσμούσαν αυτοκόλλητες ρίγες και οι θρυλικοί καθρέπτες της Vitaloni. Τα 127 Sport ήταν διαθέσιμα σε 3 αποχρώσεις: Μαύρο με πορτοκαλί ρίγες, ασημί με μαύρες ρίγες και πορτοκαλί με επίσης μαύρες ρίγες.