Site icon TheCars.gr

Alfa Romeo 33: ζωηρή και στιλάτη!

Με μέσο όρο περίπου τα 9,5 κιλά στον ίππο για τις γρήγορες εκδόσεις (κάτι που βοηθούσε τις επιδόσεις), την άψογη οδική συμπεριφορά, τα καλά φρένα, την μνημειώδη ροπή και απόκριση στο γκάζι και την δελεαστική της τιμή, η 33 αντικατέστησε πετυχημένα την δεκαετία του ’80, τις Alfasud , διατηρώντας ορισμένα απο τα μειονεκτήματα τους, σε ότι αφορούσε την ποιότητα κατασκευής.

Η Alfa 33, ξεκίνησε το 1983, αρχικά ως πεντάθυρο χάτσμπακ, στα Ιταλικά Berlina και αργότερα, το 1984 ως πεντάθυρο sport-wagon ή αλλιώς Giardinetta.

Μηχανικά, βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στον προκάτοχό της, την Alfasud, της οποίας το πάτωμα και το πλαίσιο  μεταφέρθηκαν στο νέο μονtέλο, με ορισμένες τροποποιήσεις στο σύστημα ανάρτησης και πέδησης. Ελαφρά χειρότερη απο την Sud ήταν στο φρενάρισμα της, λόγω του αυξημένου βάρους της, με τα εσωτερικά μπροστινά δισκόφρενα της Alfasud να έχουν αλλάξει διάταξη και μέγεθος στα 239 χλστ, αλλά είχαν επίσης αντικατασταθεί και οι πίσω δίσκοι της Sud με τύμπανα διαμέτρου 203 χλστ.

Κινητήρες

Αρχικά ήταν διαθέσιμοι ένας κινητήρας 1,2 lt και ένας 1,5 lt όλοι σε σχεδίαση μποξερ SOHC, με ένα διπλό καρμπυρατέρ που προήλθαν από την Alfasud μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων της. Η Alfa Romeo 33 λοιπόν, ήταν ουσιαστικά μια βελτιωμένη μετεξέλιξη της προκατόχου της Alfasud.

Οι επίπεδοι κινητήρες μπόξερ, που στη πορεία του μοντέλου το εξόπλισαν ‘ηταν αυτοί των 1,2, 1,4, 1,5 και 1,7 λίτρων με μικρές παραλλαγές. Η 33 τώρα, ήταν εμπνευσμένη από τον Ermanno Cressoni του Centro Stile Alfa Romeo και ήταν πιο ευρύχωρη από την Alfasud, ειδικά στον χώρο των αποσκευών με 430lt.

Επίσης, διέθετε και καλύτερη αεροδυναμική, καθώς είχε έναν πολύ καλό για τα τότε στάνταρ αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,36!  Η αντίστοιχη Sport wagon σχεδιάστηκε από τον Pininfarina.

Η διαδρομή της

Οι 33 έγιναν γνωστές για τον εύκολο χειρισμό και τους ισχυρούς για την εποχή μπόξερ κινητήρες τους, αλλά έγιναν επίσης εξίσου γνωστές για τα αναξιόπιστα ηλεκτρονικά τους και τις τάσεις να σκουριάζουν γρήγορα, τάσεις που την 10ετία του ’80 είχαν τα περισσότερα Ιταλικά αυτοκίνητα.

Η 33 έχει ειδική θέση στην ιστορία της Alfa Romeo, καθώς  συνολικά κατασκευάστηκαν 989.324 αντίτυπα της, από τα οποία τα 866.958 ήταν Berlina (χάτσμπακ) και τα 122.366 ήταν Giardinetta (στέισον βάγκον), οι οποίες μοιράστηκαν το ίδιο σασί και τα ίδια μηχανικά μέρη.

Αντιθέτως, οι διάδοχοι της οι 145 και 146, μολονότι διατήρησαν τους κινητήρες της 33, διέθεταν μια εντελώς νέα πλατφόρμα με βάση το πλαίσιο του Fiat Tipo, που ξεκίνησε να παράγεται το 1988. Κατά τη διάρκεια της 11χρονης ζωής τους, οι 33 είδαν ένα ελαφρύ λίφτινγκ το 1986 και ένα σημαντικό αναγεννησιακό restyle το 1989, το οποίο βελτίωσε σημαντικά ακόμα περισσότερο, την αεροδυναμική της.

Η δεύτερη αυτή γενιά της 33, φορούσε επίπεδο κινητήρα 1,4 λίτρων μπόξερ με 95 ίππους, αλλά βγήκε και σε 1,7λίτρα, τόσο 8βάλβιδη με 107 ίππους και σύστημα ψεκασμού Jetronic της Bosch κάνοντας τα 0-100 σε 9,4 δλ, όσο και η κορυφαία 16βάλβιδη με τους 132 ίππους που ανάπνεε καλυτερα μετα τις 5.500 σ.α.λ μέχρι τον κόφτη. Όσον αφορά την 8βάλβιδη, αυτή βγήκε και σε τετρακίνητη στέισον βάγκον βερσιόν, για όσους επιζητούσαν το κάτι παραπάνω στις αποδράσεις.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, χαρακτηριστικά η μεσαία 8βάλβιδη μπόξερ 1,5 της πρώτης γενιάς του 1986 με απόδοση 85 ίππους /5.800σ.α.λ, χρειαζόταν για τα 0-100 μόλις 10,8 δεύτερα, τιμή πολύ ανταγωνιστική για τα γρήγορα χάτσμπακ της εποχής, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ/ώρα και το χιλιόμετρο  να έρχεται σε 33 δεύτερα, κάτι που είχε να κάνει και στις τρείς περιπτώσεις  και με το χαμηλό βάρος  της των 890 κιλών. Η μικτή κατανάλωση καυσίμου με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο και με μαλακό πόδι στο δεξί πεντάλ, κυμαινόταν περίπου στα 7.6lt ανά100χλμ.

Το κύκνειο άσμα της 33 ήρθε τελικά το 1994.

Στο δια ταύτα

Όσοι παλαιότεροι Αλφίστι οδήγησαν τις Sud, σίγουρα δεν απογοητεύθηκαν με την έλευση της 33. Ήταν και είναι ακόμα  (όσες έχουν απομείνει), ένα πραγματικό αυτοκίνητο για τον μέσο οδηγό που ξέρει τι θέλει, του αρέσει ο σπορτίβικος ήχος, οι ζωηρές επιδόσεις και οι διαδρομές σε στροφές, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα, την βελτιωμένη αλλά αμφισβητούμενη ποιότητα κατασκευής. Σε αυτή την ζωή δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Είναι θέμα επιλογών.

Exit mobile version