Site icon TheCars.gr

20 εμβληματικά αυτοκίνητα που άλλαξαν τον κόσμο!

Ένα αυτοκίνητο δεν είναι απλώς μια ευκολία ή ένα μέσο μεταφοράς σε μεγάλες αποστάσεις. Για τους περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, το αυτοκίνητο είναι  ελευθερία. Τίποτα δεν άλλαξε τόσο δραστικά τον κόσμο όπως το αυτοκίνητο.

1. Ford Model T 1908

Το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε το 1908 και ήταν άβολο στην οδήγηση ακόμη και με τα πρότυπα της εποχής, ενώ η επανάσταση ήταν ο τρόπος με τον οποίο κατασκευάστηκε: μαζική παραγωγή σε μια γραμμή συναρμολόγησης ενός αυτοκινήτου σε ένα μόνο χρώμα. Το μαύρο. Σύντομα τα μισά από όλα τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ ήταν Model T. Κατασκευασμένο σε 12 χώρες και σε τέσσερις ηπείρους, σε αριθμούς που ανέρχονται συνολικά σε 15 εκατομμύρια.

2. Cadillac Type 53 1916

Αντικατέστησε το Type 51, που διέθετε τον πρωτοποριακό κινητήρα L-head, τον πρώτο V8 μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Ενώ προηγουμένως τα πρώτα αυτοκίνητα λειτουργούσαν με μοχλούς, χειρολαβές και πεντάλ, η Cadillac είχε μοχλό ταχυτήτων και χειρόφρενο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, όπως και τρία πεντάλ για τον συμπλέκτη, το φρένο και το γκάζι. Είχε επίσης μια ηλεκτρική μίζα ζωτικής σημασίας, καθώς η χειροκίνητη με μανιβέλα μίζα ενός οκτακύλινδρου κινητήρα, θα ήταν ιδιαίτερα κουραστική και σίγουρα επικίνδυνη .

3. Lancia Lambda 1922

Το Ιταλικό αυτοκίνητο διέθετε πρωτοποριακές καινοτομίες για την εποχή, όπως ανεξάρτητη ανάρτηση και μονοκόκ κατασκευή, ενώ είχε επίσης κινητήρα σε διάταξη V.

4. BMW 328 1936

Η BMW έχτισε τη φήμη της ξεκινώντας απο αυτό το μοντέλο. Η προσοχή στη λεπτομέρεια ήταν το σύνθημα του 328, με το οποίο ένα όμορφο roadster, έγινε ένα από τα πιο σεβαστά προπολεμικά αυτοκίνητα. Η έξυπνη δουλειά της κυλινδροκεφαλής, η αεροδυναμική παγκόσμιας κλάσης και η αυστηρή προσοχή στην εξοικονόμηση βάρους, δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που ήταν ελαφρύ, διασκεδαστικό και ικανό να φτάνει τα 160 χλμ/ώρα με χωρητικότητα κινητήρα μόλις 2 λίτρων.

 

5. Volkswagen Type 1 1938

Το γνωρίζουμε καλύτερα ως «σκαθάρι». Παραγγέλθηκε από τον Χίτλερ, σχεδιάστηκε από τον Φέρντιναντ Πόρσε , πρωταγωνίστησε σε πάρα πολλές ταινίες ως «Herbie», ενώ περίπου 65 χρόνια μετά το πρώτο αυτοκίνητο, είχαν κατασκευαστεί πάνω από 21 εκατομμύρια «σκαραβαίοι».

6. Willys MB 1941

Πολλά αυτοκίνητα με την αντισυμβατικότητα ή την καινοτομία ή την πρωτοτυπία τους, έχουν εμπνεύσει δεόντως άλλους. Μπορεί να παράχθηκε μόνο για τέσσερα χρόνια, αλλά το «Τζιπ» ήταν παγκοσμίως γνωστό από μόνο του. Ίσως με μοναδικό τρόπο, διέθετε τόσο τον σπαρτιατικό σκοπό μιας πολεμικής μηχανής, όσο και τις ασυνήθιστες ιδιότητες της διασκέδασης, της ελευθερίας και της απόδρασης.

7. Jaguar XK120 1948

Ξαφνικά από το πουθενά, έρχεται ένα νέο αυτοκίνητο από μια νέα εταιρεία με νέο όνομα. Έχει έναν ολοκαίνουργιο με διπλό εκκεντροφόρο 6 κύλινδρο διαμήκη κινητήρα και πάει γρήγορα: 190 χλμ/ώρα, σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα στο δρόμο δυσκολεύονται να φτάσουν τη μισή ταχύτητα. Αυτή ήταν η πρόταση της Jaguar XK120 και το 1948, ήταν αναμφισβήτητα το πιο επιθυμητό αυτοκίνητο.

8. Land Rover 1948

Ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο με αμάξωμα αλουμινίου επειδή υπήρχαν πολλά σκραπ μετά τον πόλεμο και διαμορφωμένο έτσι, ώστε να έχει όσο το δυνατόν λιγότερες καμπύλες για εξοικονόμηση κόστους και εργαλείων, είχε ως αποτέλεσμα μια διάρκεια ζωής σχεδόν 70 ετών. Αποτελούσε το πιο καθοριστικό off-roader, που έκανε τα περισσότερα για να σώσει ζωές σε μακρινά και απρόσιτα μέρη του πλανήτη, από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο.

9. Mercedes-Benz 300SL 1954

Ελαφρύ και όμορφο, με τις χαρακτηριστικές πόρτες του gullwing, ενώ η αεροδυναμική του και ο κινητήρας των 3 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και 220 ίππους, ήταν κυριολεκτικά δεκαετίες μπροστά από την εποχή του, με την τελική του ταχύτητα στα 225 χλμ/ώρα, να έχει βγει φαινομενικά κατευθείαν από ταινία επιστημονικής φαντασίας.

10. Citroën DS 1955

Ήταν λαμπρό με την επαναστατική υδροπνευματική ανάρτησή του, πρωτοπόρο, καινοτόμο, ιδιαίτερα άνετο και αρκετά όμορφο, ώστε να θεωρείται δίκαια ένα έργο τέχνης από μόνο του. Τόσο καλό πράγματι, που 60 χρόνια μετά τη γέννησή του, η Citroen μετέτρεψε το όνομα σε δικό της εμπορικό σήμα.

11. Toyota Crown 1957

To Crown ήταν το πρώτο Ιαπωνικό αυτοκίνητο που πουλήθηκε στις ΗΠΑ. Πουλούσε καλά στην Ιαπωνία, αλλά αποδειχθηκε πολύ μικρό, πολύ αργό και πολύ λίγο για τις ΗΠΑ. Όμως, έχοντας την αίσθηση ότι τα κόμπακτ αυτοκίνητα όπως το Crown ήταν η προοπτική του μέλλοντος της Αμερικής, οι Αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να φτιάχνουν τα δικά τους συμπαγή αυτοκίνητα.

12. Fiat 500 1957

 

Το 500ράκι της Fiat, ήταν η απόλυτη εξέλιξη της νέας φιλοσοφίας των μικρών αυτοκινήτων της εποχής. Μπορεί να ήταν μικροσκοπικό και φθηνό, αλλά τα καλύτερα μυαλά της Ιταλίας ήταν πίσω από αυτό, αφού αυτό το εμβληματικό σχήμα, ήταν έργο του Dante Giacosa και ο μικρός δικύλινδρος κινητήρας του, του σχεδιαστή κινητήρων της Ferrari F1 Aurelio Lampredi .

13. Trabant 1957

Το Trabant, παρείχε αξιόπιστη κινητικότητα όσο και χρηστικότητα και εκτιμήθηκε δεόντως στο Ανατολικό μπλόκ του συμφώνου της Βαρσοβίας. Ήταν ο δικός τους «σκαραβαίος», το αμάξι του λαού, λίγο πριν εμφανιστεί στη σκηνή το Lada 2105. Επίσης ήταν πολύ ανθεκτικό, αφού τα μέρη του αμαξώματος απο Duroplast, το έκαναν ιδιαίτερα περιζήτητο από τους Ανατολικογερμανούς. Κατασκευάστηκαν περίπου 3,7 εκατομμύρια.

14. Morris Mini Minor 1959

Ο Aλέκος Ισιγόνης, σκέφτηκε μια πρωτοποριακή σχεδίαση, κάνοντας καλύτερη χρήση του περιορισμένου χώρου από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο στην ιστορία. Δεν ήταν σε καμία περίπτωση το πρώτο αυτοκίνητο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, αλλά ήταν το πρώτο που τελειοποίησε αυτή την τεχνολογία, ξεκινώντας μια επανάσταση, που άλλαξε τον τρόπο σχεδίασης σχεδόν όλων των κόμπακτ μικρών αυτοκινήτων.

15. Ford Mustang 1964

Το αυθεντικό «Pony Car» με την μεγαλύτερη επιρροή στην αμερικανική σκηνή «μυϊκών» αυτοκινήτων, ακόμη και απο την Corvette. Απίστευτα βολικό, καλύτερο στην οδήγηση από οποιοδήποτε αυτοκίνητο των Η.Π.Α. που κατασκευάστηκε μέχρι εκείνη την εποχή και το σημαντικότερο, ήταν ένα ιδανικό πρότζεκτ για μετατροπές. Ένας σωστός θρύλος.

16. Lamborghini Miura 1966

Πολλοί ισχυρίζονται ότι η Lamborghini Miura είναι το καλύτερο σπορ αυτοκίνητο που βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Αλλά ήταν κάτι περισσότερο από ένα όμορφο supercar, αφού τοποθετώντας τον θηριώδη κινητήρα V12 των 4 λίτρων πίσω από τον οδηγό, ήταν επίσης μια επανάσταση που άλλαξε τον τρόπο σχεδίασης αυτών των «επικών» αυτοκινήτων.

17. Range Rover 1970

Δεν υπήρχε κανένα SUV μεγαλύτερης προβολής από το αρχικό Land Rover. Το Range Rover έδειξε ότι ήταν δυνατό όχι μόνο να είναι ιδανικό και αποτελεσματικό στη λάσπη, το χιόνι και την άμμο, αλλά και οι επιβάτες του να αισθάνονται άνετα και «χλιδάτα».

18. Porsche 911 Turbo 1974

Ήταν η Porsche που τελειοποίησε την τεχνολογία του τούρμπο για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής. Το κατάφερε μέσα απο τους αγώνες, με αποκορύφωμα την Porsche 917/30 των 1100 ίππων, που το 1973 κέρδισε όλους τους αγώνες που αγωνιζόταν. Η 911 Turbo, εμφανίστηκε εκείνο το φθινόπωρο και κυκλοφόρησε την επόμενη χρονιά, πιστοποιώντας μια τεχνολογία που εξελίσσεται μέχρι σήμερα

19. Volkswagen Golf GTi 1975

Ήταν το Golf που έγινε το αρχέτυπο GTI και στη συνέχεια δημιούργησε ένα ολόκληρο «κίνημα» στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και ήταν τόσο απλό: ένας ελαφρά μεγαλύτερος κινητήρας, λίγη σφικτότερη ανάρτηση και μια ελαφρώς επιθετική εμφάνιση . Όλη η «μαγιά» που απαιτείται για να γεννηθεί ένας αληθινός θρύλος.

20. Audi Quattro 1980

Το πρώτο αυτοκίνητο που απέδειξε ότι η τετρακίνηση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κάτι διαφορετικό, εκτός από τις αποδράσεις εκτός δρόμου. Το Quattro έδειξε ότι θα μπορούσε επίσης να διευρύνει την ικανότητα των αυτοκινήτων να παραμένουν στο δρόμο, παρέχοντας επίπεδα πρόσφυσης σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, που δεν μπορούσαν να φανταστούν ούτε οι οδηγοί της Porsche 911. Δημιούργησε έναν θρύλο στον οποίο η Audi οφείλει πολύ απο το πρεστίζ της μέχρι σήμερα.

Exit mobile version