Όμορφο σαν supercar. Ποιότητα κύλισης και ποιότητα κατασκευής Mercedes-Benz. Εύκολο στην οδήγηση σαν Peugeot. Τιμή που βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό. Οδική συμπεριφορά «ποίημα». Πιο μεγάλοι χώροι. Κατακτά το υψηλότερο επίπεδο της Toyota σε όλους τους τομείς. Φιλοδοξεί να ξεπεράσει στις πωλήσεις στην Ελλάδα τις 13.000 μονάδες που κατέγραψε η απερχόμενη γενιά.
Βρίσκομαι στην Μύκονο της Ισπανίας, στην Ίμπιζα, το τρίτο σε μέγεθος νησί από τις νήσους Πιτυούσες που ανήκουν στο αρχιπέλαγος και την ομώνυμη αυτοδιοικούμενη περιφέρεια των Βαλεαρίδων νήσων. Έχει εμβαδόν 572 χμ² και πληθυσμό 133.702 κατοίκων (2013).
Αν και η Ίμπιζα είναι κυρίως γνωστή για τα ξέφρενα πάρτι, μεγάλα τμήματα του νησιού έχουν καταχωρηθεί ως Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα περιλαμβάνει τα αναγεννησιακά τείχη της παλιάς πόλης της Ίμπιζα, τα οποία τιμήθηκαν ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO το 1999. Είναι ένα από τα λίγα αναγεννησιακά τείχη στον κόσμο που δεν κατεδαφίστηκαν και μέρος του μεσαιωνικού τείχους είναι ακόμα ορατό. Υπάρχουν ορισμένοι πολιτιστικοί χώροι της Ίμπιζα, όπως τα ερείπια του πρώτου οικισμού των Φοινίκων στο Sa Caleta . Το ωκεάνιο φυτό Posidonia oceanica είναι επίσης μέρος της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Να οδηγήσω και να αξιολογήσω
Ταξίδεψα πολλές ώρες με δυο πτήσεις μέσω Βαρκελώνης για να φτάσω στην Ίμπιζα, για να οδηγήσω και να αξιολογήσω το ολοκαίνουργιο Toyota C-HR, που αξιοποιεί την πέμπτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου σε επίπεδο παγκόσμιων πωλήσεων.
Η δεύτερη γενιά του Toyota C-HR, με περίμενε έξω από το ξενοδοχείο και νωρίς σήμερα το πρωί ξεκίνησα την δοκιμή του αυτοκινήτου που έχει υψηλό στόχο και στην ελληνική αγορά. Φιλοδοξεί να κατακτήσει την πρώτη θέση στη δημοφιλή κατηγορία των C-SUV. Θα δώσει σκληρή μάχη με τα επίσης αξιόλογα Peugeot 3008, Hyundai Kona, Nissan Qashqai, Jeep Compass κ.α.
Συμπέρασμα
Επειδή όμως ο χρόνος είναι χρήμα και ίσως δεν προλαβαίνετε τώρα να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο που γράφω στην Ίμπιζα, αμέσως μετά τις δοκιμές του ιαπωνικού αυτοκινήτου, επιτρέψτε μου να σημειώσω το συμπέρασμα μου, κάνοντας σύγκριση και αναγωγή σε ήδη σε εσάς γνωστά στοιχεία καθώς και σε άλλες μάρκες της αγοράς.
Σημειώνω τα εξής μετά την δοκιμή και των δυο διαθέσιμων εκδόσεων (1.8 HEV & 2.0 HEV AWD-i) στην Ίμπιζα:
- Όμορφο σαν supercar
- Ποιότητα κύλισης και ποιότητα κατασκευής που παραπέμπει στη κορυφαία μάρκα Mercedes-Benz
- Εύκολο στην οδήγηση, θυμίζει μοντέλα της αγαπημένης μάρκας Peugeot
- Αίσθηση ασφαλείας και σιγουριάς όπως την έχω βιώσει σε μοντέλα της Renault
- Οδική συμπεριφορά «ποίημα»
- Πιο μεγάλοι χώροι
Κατακτά το υψηλότερο επίπεδο της Toyota σε όλους τους καίριους τομείς. Δίκαια φιλοδοξεί να ξεπεράσει στις πωλήσεις στην Ελλάδα τις 13.000 μονάδες που κατέγραψε η απερχόμενη γενιά.
Τιμή που βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό.
Τετρακίνηση
Η πρώτη δοκιμή στους δρόμους της Ίμπιζα έγινε με την ισχυρή έκδοση 2.0 HEV AWD-i.
Η ενέργεια που προσφέρει είναι εντυπωσιακή και σε παρακινεί να την δαμάσεις. Οι 197 ίπποι και η ροπή των 190Nm, δεν αστειεύονται. Αναμφισβήτητα φέρνει την σιγουριά της τετρακίνησης στην γκάμα της δεύτερης γενιάς εξασφαλίζοντας καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρές διαδρομές. Την διαφορά κάνει ένας συμπαγής ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια με υψηλή ροπή τοποθετημένος στον πίσω άξονα για να παρέχει περισσότερη ισχύ και ροπή.
Σε ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων και οδικών συνθηκών προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και ευστάθεια κατά την εκκίνηση, περισσότερη ακρίβεια στις στροφές και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε ολισθηρές επιφάνειες.
Μου έκανε εντύπωση η πρόοδος της Toyota σε τομείς που υστερούσε και δεν ικανοποιούσαν πλήρως τον πιο απαιτητικό οδηγό του κόσμου, τον Ευρωπαίο οδηγό.
Όπως διαπίστωσα όλα τα συστήματα κίνησης έχουν βελτιωθεί με γνώμονα τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων οδηγών. Η απόκριση του γκαζιού έχει βελτιστοποιηθεί για μια πιο άμεση και σταθερή αίσθηση επιτάχυνσης, χάρη σε μια νέα χαρτογράφηση της ευαισθησίας του πεντάλ, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ελέγχου και υψηλής απόκρισης.
Σε διαδρομές με υψομετρικές διαφορές, το νέο Adaptive Hill Control Logic τροποποιεί την επιτάχυνση ανάλογα με την κλίση, για μια πιο φυσική και εύκολη εμπειρία οδήγησης. Για πιο αθόρυβη οδήγηση, οι στροφές του κινητήρα κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο έχουν μειωθεί έως και 500 σ.α.λ., ώστε το νέο Toyota C-HR να επιτύχει καλύτερη ακουστική άνεση, στην οποία συμβάλλουν οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στην αεροδυναμική, στην απόσβεση των κραδασμών και στην ηχομόνωση.
Καλύτερες επιδόσεις
Έμαθα ότι όλες οι υβριδικές ηλεκτρικές εκδόσεις φέρουν επανασχεδιασμένα εξαρτήματα για καλύτερες επιδόσεις, βελτιωμένη αποδοτικότητα και μειωμένο βάρος.
Μια νέα μπαταρία Li-Ion υψηλής ισχύος, τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, είναι πιο συμπαγής και ζυγίζει 1,5 κιλό λιγότερο από την προκάτοχό της, παρέχοντας ωστόσο 14% περισσότερη ισχύ. Η πρόσφατα εξελιγμένη Power Control Unit συμβάλλει στην αποδοτικότητα καυσίμου μέσω της βελτιωμένης ψύξης και των χαμηλότερων ηλεκτρικών απωλειών, ενώ λειτουργεί σε υψηλότερη συχνότητα για μείωση του θορύβου στην καμπίνα.
Η νέα μονάδα κιβωτίου και διαφορικού είναι 15% ελαφρύτερη χάρη στη χρήση νέων υλικών, ενώ ταυτόχρονα μεταφέρει έως και 33 ίππους DIN περισσότερη ισχύ, ανάλογα με το σύστημα κίνησης.
Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν αισθητά τον θόρυβο που προκύπτει από το αυτόματο κιβώτιο CVT, αλλά πάλι ακούγεται το βουητό μόλις πατήσεις βαθιά το γκάζι για να αναπτύξει ταχύτητα το αυτοκίνητο. Ωστόσο, είναι πιο μικρή η ηχητική επιβάρυνση του οδηγού και των επιβατών σε σχέση με την απερχόμενη γενιά.
Πρώτη επιλογή
Παρέδωσα το τετρακίνητο Toyota C-HR και παρέλαβα την έκδοση 1.8 HEV, που εκτιμώ ότι θα προτιμήσει η πλειοψηφία των οδηγών στην Ελλάδα γιατί εκτός των άλλων στοιχείων έχει και καλή τιμή, από 29.300 ευρώ.
Το σύστημα Toyota Hybrid Electric με τεχνολογία πέμπτης γενιάς στην εκδοση Hybrid 140 διαθέτει έναν αποδοτικό κινητήρα 1.8 ισχύος 140 ίππων. Η πιο πρόσφατη, πέμπτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota βρίσκεται στην καρδιά του νέου Toyota C-HR πετυχαίνοντας κορυφαία στην κατηγορία ισορροπία μεταξύ αυξημένης ισχύος και χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Αυτή η πρόταση, έχει ικανοποιητική απόδοση, προσφέρει όλα τα στοιχεία που έχει η τετρακίνητη όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, την οδική συμπεριφορά, την αίσθηση ασφαλείας και στιβαρότητας. Στο δρόμο οι 140 ίπποι και η ποσότητα ροπής των 140 Nm, κινούν με χαρακτηριστική ευκολία το ιαπωνικό αυτοκίνητο.
Η σημαντικότερη παρατήρηση είναι το βουητό από το αυτόματο κιβώτιο CVT, που είναι πιο έντονο σε αυτή την έκδοση σε σχέση με την τετρακίνητη. Η στιγμαία ηχητική επιβάρυνση δεν μειώνει την προσπαθεια των Ιαπώνων μηχανικών να εξελίξουν το υβριδικό σύστημα που εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση, περιορισμένους ρύπους και καλή απόδοση, χωρίς την ανάγκη φόρτισης της μπαταρίας από εξωτερική πηγή.
Βασικός εξοπλισμός
Με τιμή εκκίνησης τα 29.300 ευρω, η έκδοση C-ULT ενσωματώνει στον βασικό της εξοπλισμό τεχνολογία αιχμής με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3’’, σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect με οθόνη αφής 8.0’’, πλήθος συνδεδεμένων και απομακρυσμένων υπηρεσιών, όπως το Cloud σύστημα πλοήγησης και η ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας από το smartphone, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone, πλήρως LED φωτιστικά σώματα, καθώς και την 5η γενιά Toyota Hybrid Electric αλλά και την πιο προηγμένη έκδοση του Toyota T-Mate με το σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου (BSM) στον βασικό του εξοπλισμό.
Στο τέλος Νοεμβρίου θα γίνουν οι πρώτες παραδόσεις. Η εκδοση 2.0 PHEV, αναμένεται τον Φεβρουαριο 2024.
Τιμές
Τιμές: 1.8 HEV 140 ίπποι από 29.300 ευρώ, 2.0 HEV δικίνητο από 35.270 ευρώ, 2.0 HEV AWD-i τετρακίνητο από 32.270, 2.0 PHEV από 39.470 ευρώ.