Υδρολίσθηση : Το No.1 πράγμα που δεν πρέπει ποτέ να κάνετε

Υδρολίσθηση : Το No.1 πράγμα που δεν πρέπει ποτέ να κάνετε

Σε περίπτωση υδρολίσθησης, ένας ελιγμός μπορεί να είναι μια φυσική αντίδραση, αλλά θα κάνει μια επικίνδυνη κατάσταση ακόμα χειρότερη.

Σε βροχερές μέρες, η υδρολίσθηση – όταν οδηγείτε πάνω από αρκετό νερό ώστε τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας να χάσουν την πρόσφυση με το δρόμο και να χάσετε τη δυνατότητα να στρίβετε, να φρενάρετε και να επιταχύνετε – είναι ο χειρότερος φόβος κάθε οδηγού.

«Είναι σαν να είσαι βάρκα. Τα ελαστικά σας δεν έρχονται καθόλου σε επαφή με το άσφαλτο», εξήγησε ο Mike Thomas, εκπαιδευτής οδήγησης για 27 χρόνια και συνιδρυτής της AllGood Driving School στη Βόρεια Καλιφόρνια. «Είστε στο έλεος όποιας θέσης θα βρεθεί το αυτοκίνητό σας όταν τα ελαστικά σας χτυπήσουν ξανά το οδόστρωμα. Είναι πολύ τρομακτικό ».

Κανένας οδηγός δεν θέλει να βρεθεί σε αυτή τη θέση. Αλλά αν συμβεί το χειρότερο και ένα ή όλα τα ελαστικά σας υδρολισθήσουν, υπάρχει ένα πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να μην χειροτερέψουν τα πράγματα.

Το μεγαλύτερο λάθος είναι να πανικοβληθείς και να πατήσεις απότομα τα φρένα ή να τραβήξεις απότομα το τιμόνι.

Όταν το αυτοκίνητό σας γλιστρά εκτός ελέγχου, είναι φυσιολογικό να φοβάστε. Απλά θυμηθείτε να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας. Κρατήστε σταθερά το τιμόνι και αφαιρέστε αργά το πόδι σας από το γκάζι χωρίς να φρενάρετε μέχρι τα ελαστικά σας να αποκτήσουν ξανά πρόσφυση.

Σε μια επίδειξη βίντεο, ο Ryan Pszczolkowski, διευθυντής προγράμματος ελαστικών για το Consumer Reports, εξηγεί γιατί δεν θέλετε να κάνετε μια απότομη στροφή:

 

«Καθώς επιστρέφουμε στο στεγνό άσφαλτο, έχετε γυρισμένα τα τιμόνια σας. Τώρα ξαφνικά, έχουμε πρόσφυση και το αυτοκίνητο τραντάζεται στα αριστερά, γι’ αυτό δεν θέλετε να στρίψετε», εξηγεί ο Pszczolkowski σε έναν δημοσιογράφο, καθώς οδηγούν σε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται σε κατάσταση υδρολίσθησης.

Ο στόχος είναι να αποκτήσετε ξανά πρόσφυση κάτω από τα ελαστικά σας το συντομότερο δυνατό. Αυτό σημαίνει ότι δεν βγάζετε τα χέρια σας από το τιμόνι και παραμένετε σε εγρήγορση.

Εάν ένα από τα πίσω ελαστικά σας αρχίσει να γλιστράει και το αυτοκίνητό σας γλιστρήσει προς τα δεξιά, στρίψτε προς την ολίσθηση και στρίψτε δεξιά για να προσπαθήσετε να επαναφέρετε την πρόσφυση, είπε ο Steve Frank, συνιδιοκτήτης της Pinellas Driving School στη Φλόριντα.

«Βασικά σταματάτε το αυτοκίνητο να γυρίζει γύρω», είπε.

Το απότομο φρενάρισμα όχι μόνο είναι άχρηστο όταν γλιστράει – μπορεί επίσης να προκαλέσει το μπλοκάρισμα των φρένων σας, το οποίο δεν θα είναι χρήσιμο όταν ανακτήσετε τον έλεγχο των ελαστικών σας.
«Αν κλειδώσεις τα φρένα σου και πας λίγο πλαγίως και μετά χτυπήσεις ξανά το οδόστρωμα … μπορείς να ανατραπείς», είπε ο Thomas.

Υπάρχουν μερικά βήματα που πρέπει να κάνετε για να μειώσετε την υδρολίσθηση.

Εάν το αυτοκίνητό σας γλιστράει, μπορείτε να κάνετε λίγα πράγματα μέχρι τα ελαστικά σας να αποκτήσουν ξανά πρόσφυση, γι’ αυτό οι ειδικοί λένε ότι είναι καλύτερο να αποφύγετε να βρεθείτε ποτέ σε αυτή τη θέση. Ακολουθούν τα βήματα που πρέπει να κάνετε για να μειώσετε τις πιθανότητες υδρολίσθησης:

Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας.

Τα σωστά φουσκωμένα ελαστικά με καλό βάθος πέλματος είναι ο «αριθμός ένα τρόπος» για να αποφύγετε την υδρολίσθηση, είπε ο Frank.

Είναι πιο δύσκολο για το νερό να περάσει μέσα από τις αυλακώσεις ενός φαλακρού, υποφουσκωμένου ελαστικού.

Επομένως, μην αγνοείτε τις προειδοποιήσεις από το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών σας, είπε ο Frank.

Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αρχή των καταιγίδων.

Έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες υδρολίσθησης στα πρώτα λεπτά μιας καταιγίδας παρά στη μέση της, ειδικά αν δεν έχει βρέξει για κάποιο χρονικό διάστημα.
«Είναι πιο ολισθηρό μετά την αρχή της βροχής παρά μετά από λίγο καιρό», είπε ο Frank, επειδή όλο το λάδι και το λίπος που έχει μείνει στο δρόμο από τα αυτοκίνητα θα επιπλέει πάνω στο νερό και θα κάνει την επιφάνεια ιδιαίτερα ολισθηρή.

Μην οδηγείτε γρήγορα σε καταιγίδες – και μην οδηγείτε καθόλου σε συνθήκες πλημμύρας.

Η αργή οδήγηση σε επικίνδυνες συνθήκες όπως οι καταιγίδες σας δίνει περισσότερο «χρόνο» να μην χρειάζεται να αντιδράσετε γρήγορα στα πράγματα φρενάροντας ή στρίβοντας απότομα, είπε ο Frank.

Και να αποφύγετε να οδηγείτε πάνω από στάσιμο νερό ή λακκούβες αν μπορείτε, γιατί κάτω από αυτή τη μικρή λακκούβα μπορεί να υπάρχει μια «τεράστια λακκούβα».

Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι καλύτερο να μην οδηγήσετε καθόλου. Ένας δρόμος πλημμυρισμένος με τρεχούμενο νερό μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος.

«Οι άνθρωποι συχνά υποτιμούν τη δύναμη του ορμητικού νερού», εξηγεί η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας στον ιστότοπο της. «Απαιτούνται μόνο 12 ίντσες ορμητικού νερού για να παρασύρουν τα περισσότερα αυτοκίνητα και μόλις δύο πόδια ορμητικού νερού μπορούν να παρασύρουν τα περισσότερα φορτηγά και SUV».

Κανείς δεν θέλει να βιώσει την υδρολίσθηση, αλλά αν το κάνετε, δεν θα έχετε χρόνο να αναζητήσετε πανικόβλητα μια απάντηση για το τι να κάνετε. Το να είναι το καλύτερο πρώτο βήμα.

Δείτε επίσης

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Etihad Airways: Πλέον μεταφέρει supercars

Etihad Airways: Πλέον μεταφέρει supercars

BYD: Πλήρης εξαγορά της Mercedes-Benz στην Κίνα

BYD: Πλήρης εξαγορά της Mercedes-Benz στην Κίνα

Η «φθηνή» βενζίνη βλάπτει το αυτοκίνητο;

Η «φθηνή» βενζίνη βλάπτει το αυτοκίνητο;

Το Νο.1 υλικό για να εξαφανίσετε τη σκόνη από το ταμπλό του αυτοκινήτου

Το Νο.1 υλικό για να εξαφανίσετε τη σκόνη από το ταμπλό του αυτοκινήτου

F1: Τί δήλωσε ο Πέρεζ μετά τη «ντροπή» στο Μπακού

F1: Τί δήλωσε ο Πέρεζ μετά τη «ντροπή» στο Μπακού