Eίτε πρόκειται για λιμνάζον λάδι κάτω από το όχημα είτε για βρώμικα υπολείμματα στον χώρο του κινητήρα, η παρουσία λαδιού σε σημεία όπου κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει είναι πάντα ανησυχητική.
Το λιπαντικό σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης παραμένει κανονικά, εντός του κινητήρα και του κάρτερ.
Ωστόσο, το να δεις διαρροές δεν είναι τόσο ασυνήθιστο ενώ για να είσαι σίγουρος, χρειάζεται και ένας εξειδικευμένος έλεγχος από κάποιον ειδικό για τον εντοπισμό της αιτίας της διαρροής.
Το χειρότερο, όμως, σενάριο που μπορεί να σου τύχει είναι να χάνεις λάδι χωρίς εμφανή διαρροή, προκαλώντας πτώση της πίεσης, υπερθέρμανση στον κινητήρα ή ακόμη και σοβαρές βλάβες.
Ένα από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που μπορεί να δεις είναι διαρροές λαδιού στην πολλαπλή εισαγωγής. Μικρές ποσότητες μπορεί να πηγαίνουν και είναι κάτι το φυσιολογικό, όμως η υπερβολική συγκέντρωση λαδιού μπορεί να αποτελεί ένδειξη σοβαρότερου προβλήματος
Ποια προβλήματα μπορεί να προκαλούν λάδι στην πολλαπλή εισαγωγής;
Ένας από τους πιο συχνούς ενόχους είναι η βλάβη στο σύστημα θετικής ανακυκλοφορίας των ατμών στροφαλοθαλάμου ( βαλβίδα PCV). Κανονικά, το PCV αναλαμβάνει να διοχετεύει τα αέρια καύσης που περνούν στο στροφαλοθάλαμο πίσω στο σύστημα καύσης. Όταν το σύστημα αυτό παρουσιάζει πρόβλημα ,για παράδειγμα αν η βαλβίδα PCV μπλοκάρει ή χαλάσει , τότε το λάδι μπορεί να διαρρεύσει στην πολλαπλή ή σε κάποιο άλλο σημείο του συστήματος εισαγωγής.
Άλλες αιτίες μπορεί να περιλαμβάνουν:
- Φθαρμένα ελατήρια εμβόλων ή γρατζουνισμένους κυλίνδρους, που επιτρέπουν περισσότερα καυσαέρια να περάσουν στο στροφαλοθάλαμο, αυξάνοντας την πίεση και τη μεταφορά λαδιού στο σύστημα εισαγωγής.
- Συσσώρευση ιζημάτων στον κινητήρα.
- Φθαρμένές τσιμούχες και φλάντζες.
- Προβληματικός υπερσυμπιεστής (turbo) ή συμπιεστής (supercharger), που μπορεί να μεταφέρει λάδι στην εισαγωγή λόγω διαρροής ή φθοράς.
Πώς αντιμετωπίζεται το πρόβλημα;
Εάν διαπιστώσεις μεγάλη ποσότητα λαδιού στην πολλαπλή, καλό είναι να το ελέγξεις άμεσα. Παρότι μπορεί να δείχνει σοβαρό, σε αρκετές περιπτώσεις η επισκευή είναι απλή και οικονομική. Το πιο σύνηθες είναι να φταίει η βαλβίδα PCV. Αν έχεις βασικές μηχανικές γνώσεις, μπορείς να την αντικαταστήσεις και μόνος σου, αν γνωρίζεις.
Αν όμως η αιτία είναι ελαττωματικές φλάντζες ή κάποια σοβαρότερη βλάβη, τότε σίγουρα θα χρειαστεί αν το δει επαγγελματίας.
Συμπέρασμα: Αν βρεις λάδι στην πολλαπλή εισαγωγής, μην το αγνοήσεις. Ξεκίνα ελέγχοντας την βαλβίδα PCV, αλλά αν η κατάσταση επιμένει, απευθύνσου σε ειδικό για πλήρη διάγνωση. Μια έγκαιρη αντίδραση μπορεί να σε γλιτώσει από πολύ μεγαλύτερα κόστη στο μέλλον.
Δείτε επίσης

Festival μεταχειρισμένων Citroën – Η ευκαιρία που δεν πρέπει χάσετε!

F1: Πρόοδος για τον Lewis Hamilton το GP του Μπαχρέιν

F1:Τα συμπεράσματα από το GP του Μπαχρέιν

Best Tips για ταξίδι με αυτοκίνητο και κατοικίδια

Έβαλες λάθος καύσιμο στο αυτοκίνητό σου; Δες τι πρέπει να κάνεις!
