Τι θα γίνει αν βάλεις λάδι σε ζεστό κινητήρα;

Τι θα γίνει αν βάλεις λάδι σε ζεστό κινητήρα;

Μπορείς να βάλεις λάδι σε ζεστό κινητήρα, χωρίς να το αφήσεις να κατεβάσει θερμοκρασία; Τι θα γίνει αμα το κάνεις χωρίς να πάρεις τα απαραίτητα βήματα προστασίας; Είναι καλύτερο να βάζεις λάδι όταν ο κινητήρας είναι ζεστός ή όταν έχει κρυώσει;

Η αλλαγή λαδιών όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, μπορεί να είναι μια επικινδύνη διαδικασία, κάθως όπως όλοι γνωρίζουμε, όταν το αυτοκίνητο είναι σε κίνηση, η μηχανή και το λάδι ανεβάζει υψηλές θερμοκρασίες. Επόμενως, αν πάμε να κάνουμε το ότιδηποτε στο δοχείο που είναι το λάδι, οι θερμοκρασίες που θα συναντήσουμε θα είναι αρκετά υψηλές, επομένως υπάρχει αληθινός κίνδυνος για σόβαρα εγκαύματα.

Ωστόσο, η αλλαγή λαδιών όταν ο κινητήρας βρίσκοταν σε χρήση και είναι ζεστός, μπορεί να είναι πιο καλύτερο για το αυτοκίνητο σου και την…τσέπη σου, σε σχέση με το αν το κάνεις όταν έχει κρύωσει.

Πάμε να δούμε για τι συμβαίνει αυτό, τι κίνδυνοι κρύβονται και τι θετικά/αρνητικά υπάρχουν.

Θετικά του να αλλάζεις το λάδι σε κρύο κινητήρα

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που κάνουν αποτελεσματικές τις αλλαγές λαδιού με τον κινητήρα σου κρύο και είναι λίγο πολύ ήδη γνωστές.

Αρχικά, είναι πιο ασφαλές, αφου όπως είπαμε, οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται μπορεί να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς αν ψεκαστεί λάδι πάνω σου, ενώ το να αφήσεις τον κινητήρα να κρυώσει για πέντε με δέκα λεπτά πριν αλλάξεις τα λάδια, δίνει χρόνο στο λάδι που χρησιμοποιείται να γυρίσει στο καρτέρ. Έτσι, εξασφαλίζεις ότι μετράς σωστά πόσο λάδι έχεις και πόσο ακόμη πρέπει να βάλεις.

Γίατι όμως εμείς λέμε πως και η αλλαγή λαδιών με ζεστο κινητήρα μπορεί να είναι καλή ίδεα; Για να δούμε.

Θετικά του να αλλάζεις λάδι σε ζεστο κινητήρα

Το λάδι χάνει το ιξώδες του, γίνεται πιο λεπτό και απορροφάται πιο γρήγορα όταν βρίσκεται σε υψήλες θερμοκρασίες, κατί που οδηγεί σε πιο αποτελεσματικές αλλαγές, ενώ οι ρύποι που υπάρχουν και μένουν στο λάδι απορροφούνται και αυτοί πιο γρήγορα σε υψηλές θερμοκρασίες.

Επιπλέον, σε αντίθεση με το αν προσπαθήσεις, για παράδειγμα, να ανοίξεις το καπάκι του ψυγείου, όπου υπάρχει σημαντικός κίνδυνος εγκαυμάτων αν το επιχειρήσεις όσο αυτό είναι ζεστό, το άνοιγμα του καπακιού λαδιού ενός ζεστού κινητήρα δεν ενέχει τον ίδιο κίνδυνο, υπό την προϋπόθεση ότι πρώτου κάνεις το οτιδήποτε, έχεις ήδη σβήσει τον κινητήρα.

Αν προσπαθήσεις να προσθέσεις λάδι ενώ ο κινητήρας είναι σε λειτουργία, υπάρχει κίνδυνος να το ζεστό λάδι να εκτοξευτεί και να σου προκαλέσει εγκαύματα.

Αν έχεις σβήσει τον κινητήρα, πρέπει βέβαια, και πάλι να είσαι πολύ προσεκτικός. Χρησιμοποιήσε προστατευτικό εξόπλισμο στην περιοχή των ματιών καθώς και γάντια για να είσαι σίγουρος.

Πώς βάζω λάδι σε ζεστό κινητήρα

Για να συμπληρώσεις ή να αλλάξεις το λάδι όταν ο κινητήρας σου είναι ζεστός, ακολουθήσε τα παρακάτω βήματα:

  • Ζέσταμα κινητήρα: Βάλε μπρος τον κινητήρα και οδήγησε για 15-30 λεπτά, όσο χρειάζεται δηλαδή για να φτάσει το λάδι στη σωστή θερμοκρασία.
  • Στάθμευση: Πάρκαρε το αυτοκίνητο  σβήστε τον κινητήρα και περιμένετε 5 λεπτά πριν ξεκινήσεις την διαδικασία.
  • Αποστράγγιση: Άφησε το λάδι να στραγγίξει πλήρως για 20-30 λεπτά.
  • Αντικατάσταση φίλτρου: Αλλάξε το το φίλτρο λαδιού με το καινούριο.
  • Επανατοποθέτηση τάπας : Βίδωσε καλά την τάπα αποστράγγισης.
  • Βάλε ή συμπλήρωσε το νέο λάδι: Βάλε το νέο λάδι για να συμπληρώσεις την απαιτούμενη ποσότητα.

Για να είσαι σίγουρος οτι κάνεις πάντα αποτελεσματικές αλλαγές στο λάδι του κινητήρα, κράτα στο μυαλό σου τα εξής:

  • Διάβασε το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου για να βρεις το κατάλληλο λάδι για τον κινητήρα σου καθώς και πληροφορίες για το κάθε πότε πρέπει να αλλάζεις λάδι.
  • Απέφυγε την υπερπλήρωση του κινητήρα με λάδι. Έλενξε πάντα τη στάθμη χρησιμοποιώντας τον δείκτη λαδιού (dipstick), είτε ο κινητήρας είναι ζεστός είτε κρύος.
  • Τσέκαρε τη στάθμη λαδιού τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ή πριν από ένα μεγάλο ταξίδι για να διατηρείς τον κινητήρα σε καλή και λειτουργική κατάσταση.

 

 

Δείτε επίσης

Ασφάλεια Αυτοκινήτου: Τι καλύπτει και πώς την επιλέγεις

Ασφάλεια Αυτοκινήτου: Τι καλύπτει και πώς την επιλέγεις

Toyota: Επιβεβαιώθηκε η επιστροφή της Celica

Toyota: Επιβεβαιώθηκε η επιστροφή της Celica

F1 – Las Vegas GP : Τα αποτελέσματα του αγώνα και βαθμολογίες

F1 – Las Vegas GP : Τα αποτελέσματα του αγώνα και βαθμολογίες

Υβριδικά: Συντήρηση και κόστος – Είναι πιο ακριβά από βενζίνη;

Υβριδικά: Συντήρηση και κόστος – Είναι πιο ακριβά από βενζίνη;

Υαλοκαθαριστήρες: Μπορώ να τους αντικαταστήσω με μεγαλύτερους;

Υαλοκαθαριστήρες: Μπορώ να τους αντικαταστήσω με μεγαλύτερους;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και νερό: Πότε κινδυνευούν να πιάσουν φωτιά;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και νερό: Πότε κινδυνευούν να πιάσουν φωτιά;