Τι κάνω αν μείνω από βενζίνη. Τι δεν κάνω ποτέ και τι πρέπει να προσέχω για να μη μείνω από βενζίνη ενώ βρίσκομαι στον δρόμο. Γιατί πρέπει να δίνεις έξτρα προσοχή στο ρεζερβουάρ σου αν οδηγείς diesel.
Ένα από τα χειρότερα σενάρια, μπορεί να συμβεί σε όλους, ωστόσο μπορεί να έχει και μακροπρόθεσμες συνέπειες αν δεν είσαι προσεκτικός. Εσύ ξέρεις τι να κανείς αν μείνεις από βενζίνη;
Μερικές φορές, ειδικά στα παλαιότερα οχήματα, το ταμπλό μπορεί να μην είναι όσο λειτουργικό όσο ήταν κάποτε.
Μπορεί, για παράδειγμα, ένα λαμπάκι να μένει μόνιμα αναμμένο χωρίς συγκεκριμένο λόγο ή μπορεί και οι ενδείξεις που σου βγάζει να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει στα αυτοκίνητα που έχουν περισσότερα χιλιόμετρα και το συναντάς συχνά στον δείκτη που σου λέει την ποσότητα καυσίμου που έχεις στο ρεζερβουάρ του αυτοκίνητου σου.
Εκεί που εσύ, λοιπόν, νομίζεις ότι έχεις ακόμα καύσιμο, βλέπεις το αυτοκίνητο σου να συμπεριφέρεται περίεργα, το γκάζι να μην είναι τόσο αποδοτικό και τον κινητήρα σου να δυσκολεύεται να κινήσει το όχημα.
Αν έχεις μείνει από βενζίνη, οι επιλογές σου είναι περιορισμένες και εκτός του τι πρέπει να κάνεις για να λύσεις με όσο λιγότερη ταλαιπωρία γίνεται το πρόβλημα του άδειου ρεζερβουάρ, περισσότερη προσοχή πρέπει να δώσεις στο τι δεν πρέπει να κανείς για να μην προκληθεί κάποια σοβαρότερη ζημιά στο αυτοκίνητο σου.
Για να δούμε.
Τι συμβαίνει όταν μένεις από βενζίνη
Αν το αυτοκίνητό σου είναι βενζίνη, το να αδειάσεις εντελώς το ρεζερβουάρ δεν είναι απλώς θέμα ταλαιπωρίας.
Το σύστημα καυσίμου χρησιμοποιεί τη βενζίνη για τη λίπανση και την ψύξη της αντλίας, οπότε αν μείνει εντελώς χωρίς καύσιμο για εκτεταμένο χρονικό διάστημα, μπορεί να προκληθεί σοβαρή ζημιά.
Η αντλία καυσίμου τραβάει τα τελευταία κατακάθια από τον πυθμένα του ρεζερβουάρ, όπου συγκεντρώνονται βρωμιές και σκουριά και έτσι ,όπως προσπάθει να τραβήξει καύσιμο, μπορεί να φράξει το φίλτρο καυσίμου ή, ακόμα χειρότερα, να καταστρέψει την αντλία.
Τι ισχύει αν έχεις ντίζελ ;
Οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ έχουν συστήματα άμεσης έγχυσης υψηλής πίεσης, τα οποία δεν έχουν μεγάλες αντοχές σε περίπτωση που εισχωρήσει αέρας στο σύστημα καυσίμου.
Έτσι, το να μείνεις χωρίς ντίζελ μπορεί να προκαλέσει ζημιά στην αντλία έγχυσης και στους ψεκαστήρες, με το κόστος επισκευής σε μια τέτοια φθορά να αγγίζει απαγορευτικά ύψη.
Τι κάνω αν αδειάσει το ρεζερβουάρ μου
Αν το αυτοκίνητό σου αρχίζει να σταματά ή το ακούς να δυσκολεύεται να “αναπνεύσει” λόγω έλλειψης καυσίμου, ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:
- Άμεσα σταματάς σε ασφαλές σημείο: Μην προσπαθήσεις να το ζορίσεις μέχρι να φτάσεις σε ένα πρατήριο που θυμάσαι ότι έχει λίγο πιο κάτω. Αν νιώσεις ή ακούσεις προειδοποιητικά σημάδια (όπως σπινιαρίσματα του κινητήρα), άναψε αλάρμ, βάλε τριγωνάκι και ακινητοποίησε το αυτοκίνητο σου.
- Αν οδηγείς ντίζελ, μην το… στραγγίξεις μέχρι τελευταία σταγόνα. Βασικά, όσο πιο γρήγορα σταματήσεις, τόσο το καλύτερο. Αν το ρεζερβουάρ είναι άδειο, μπορεί να προκληθεί σοβαρή ζημιά σε αντλία και μπεκ.
- Αν είσαι με βενζίνη και είσαι κοντά σε πρατήριο, πήγαινε με ένα δοχείο καυσίμου και ζήτα από τον υπάλληλο να σου στο γέμισει. Άνοιξε το ρεζερβουάρ και γέμισε το με προσοχή, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας.
- Αν είσαι σε απομακρυσμένο σημείο, κάλεσε οδική βοήθεια. Είναι προτιμότερο να ταλαιπωρηθείς λίγο στο περίμενε, παρά να πληρώνεις αχρείαστα έξοδα αν πας να το ρισκάρεις.