Μπουζί : Όλα τα εργαλεία που χρειάζεσαι για να τα αλλάξεις στο αυτοκίνητο σου.
Κάθε όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης διαθέτει μπουζί. Τα μπουζί παράγουν τον σπινθήρα που αναφλέγει το μείγμα αέρα-καυσίμου στον κινητήρα, επιτρέποντας στο όχημα να λειτουργήσει ομαλά. Παρόλο που είναι ανθεκτικά, φθείρονται με την πάροδο του χρόνου και τότε είναι η στιγμή που πρέπει να τα αντικαταστήσεις, για να βελτιώσεις τόσο την απόδοση του αυτοκίνητου όσο και την κατανάλωση του καυσίμου.
Ενώ κάποια αυτοκίνητα απαιτούν αλλαγή μπουζί κάθε 40.000-48.000 χλμ. (ειδικά αν χρησιμοποιούν μπουζί χαλκού), τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν μπουζί πλατίνας, τα οποία διαρκούν από 96.000 έως 160.000 χλμ..
Αν θέλεις να αλλάξεις τα μπουζί μόνος σου, αυτό γίνεται, ωστόσο πρέπει να έχεις στο νου σου ότι η διαδικασία μπορεί να γίνει περιπλοκή και εξαρτάται από τη διάταξη του κινητήρα. Τα τετρακύλινδρα αυτοκίνητα παρέχουν γενικά εύκολη πρόσβαση στα μπουζί, ωστόσο και αυτό μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα το μοντέλο.
Τι εργαλεία χρειάζομαι για να αλλάξω το μπουζί
1. Καρυδάκια για το μπουζί
Το βασικό εργαλείο για την αφαίρεση και εγκατάσταση των μπουζί είναι τα ειδικά καρυδάκια μπουζί. Διαθέτουν λεπτά τοιχώματα και μια εσωτερική λαστιχένια υποδοχή ή μαγνήτη που βοηθά στη συγκράτηση του μπουζί κατά την αφαίρεση και τοποθέτησή του.
Το μέγεθος του καρυδιού εξαρτάται από το αυτοκίνητό σου. Τα πιο συνηθισμένα μεγέθη είναι 5/8 ιντσών (16mm) και 9/16 ιντσών (14mm), ενώ υπάρχουν και μπουζί με εξάγωνες κεφαλές από 7/8 ιντσών (22mm).
2. Καστάνιες και σετ καρυδάκια με προεκτάσεις
Μαζί με το ειδικό καρυδάκι για τα μπουζί, θα χρειαστείς την κατάλληλη καστάνια και ένα σετ καρυδάκια για την αφαίρεση άλλων εξαρτημάτων που μπορεί να εμποδίζουν την πρόσβαση στα μπουζί.
Τα περισσότερα εξαρτήματα που πρέπει να αφαιρεθούν, όπως η μπαταρία, το φιλτροκούτι αέρα, οι σωλήνες εισαγωγής και τα καλύμματα του κινητήρα, χρησιμοποιούν μικρότερους κοχλίες που μπορούν να αφαιρεθούν με καρυδάκια 3/8 ή 1/4 ιντσών.
Οι προεκτάσεις είναι επίσης απαραίτητες για να φτάσεις τα μπουζί που βρίσκονται βαθιά μέσα στον κινητήρα.
3. Πένσες
Οι πένσες είναι χρήσιμες για την αφαίρεση σωλήνων, σφιγκτήρων και άλλων εξαρτημάτων που ενδέχεται να εμποδίζουν την πρόσβαση στα μπουζί. Μερικές από τις πιο χρήσιμες είναι:
- Πένσα τύπου channel-lock: Κατάλληλη για σύσφιξη και αφαίρεση μεγάλων σφιγκτήρων.
- Μακριά πένσα: Χρήσιμη για να φτάσεις σε δυσπρόσιτες περιοχές.
- Πένσα για σφιγκτήρες σωλήνων: Επιτρέπει την εύκολη αφαίρεση σφιγκτήρων από σωλήνες ψυκτικού ή αέρα.
4. Δυναμόκλειδο
Το δυναμόκλειδο είναι σημαντικό εργαλείο για τη σωστή τοποθέτηση των μπουζί. Κάθε βίδα στο αυτοκίνητο έχει συγκεκριμένη ροπή σύσφιξης, και η υπερβολική ή, αντίστοιχα, η χαλαρή τοποθέτηση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα.
Στα μπουζί, αν τα σφίξεις υπερβολικά, μπορεί να προκαλέσεις ζημιά στο σπείρωμα της κυλινδροκεφαλής, ενώ αν τα αφήσεις χαλαρά, μπορεί να υπάρξει διαρροή συμπίεσης ή να μην λειτουργεί σωστά η ανάφλεξη.
Για αλλαγή μπουζί, το ιδανικό είναι ένα δυναμόκλειδο 3/8 ιντσών που επιτρέπει να ρυθμίσεις τη ροπή και να σφίξεις το μπουζί στην προτεινόμενη τιμή από τον κατασκευαστή.
5. Κατσαβίδι κρούσης
Αν και δεν είναι απολύτως απαραίτητο, ένα κατσαβίδι κρούσης μπορεί να κάνει την εργασία ευκολότερη, ειδικά αν χρειαστεί να αφαιρέσεις πολλά εξαρτήματα για να φτάσεις στα μπουζί.
Το κατσαβίδι κρούσης χρησιμοποιεί δονήσεις για να αυξήσει τη δύναμη περιστροφής, καθιστώντας την αφαίρεση δύσκολων βιδών πιο εύκολη. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αν χρειάζεται να αφαιρέσεις το φιλτροκούτι αέρα, καλύμματα κινητήρα ή άλλες συνδεδεμένες βίδες που έχουν σφίξει υπερβολικά λόγω θερμότητας και χρόνου.
Δείτε επίσης

Κάνει να αγοράσω μεταχειρισμένη μπαταρία για το αυτοκίνητο μου;

F1: Νέες αλλαγές στο μονοθέσιο της Mercedes για να «πιάσει» την McLaren

F1:«Πλήρωσε το τίμημα της αλαζόνειας του ο Lawson» είπε ο Villeneuve

Επιστροφή του εικονικού Smart ForTwo με νέο ολμηρό σχέδιο

Τι ακριβώς είναι το σύστημα TPMS και πως ακριβώς δουλεύει
