Site icon TheCars.gr

Τι ακριβώς κάνει το τούρμπο στο αυτοκίνητο σου;

Τι ακριβώς κάνει το τούρμπο στο αυτοκίνητο σου

Photo: rf123

Ξέρεις τι ακριβώς σημαίνει όταν λέμε τούρμπο στον κινητήρα ενός αυτοκινήτου; Τι ακριβώς κάνει και πώς λειτουργεί;

Όλοι έχουμε ακούσει για τα τούρμπο στα αυτοκίνητα. Η νέα μόδα που έχουν υιοθετήσει οι μάρκες των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια είναι να βάζουν κάτω από το καπό των αυτοκινήτων αυτούς του 1000άρηδες τούρμπο κινητήρες. Τα θετικά είναι αρκετά: Οι μικρότεροι κινητήρες φέρνουν και λιγότερους ρύπους, αρά και μικρότερα τέλη κυκλοφορίας ενώ το γεγονός πως οι μιλάμε για κινητήρες με τουρμπίνες , σημαίνει το ότι τα αυτοκίνητα δεν χάνουν καθόλου ως προς την αποδοτικότητα. Έτσι λοιπόν έχουμε μεγάλη ροπή και πολλά άλογα, με λίγα κυβικά.
Πώς όμως ακριβώς λειτουργεί ένας τούρμπο κινητήρας και τι ακριβώς κάνει στο αυτοκίνητο σου;

Για να δούμε το τεχνικό κομμάτι άλλα και το τι ακριβώς εξασφαλίζει η ύπαρξη τουρμπινών στον κινητήρα στην οδήγηση σου εμπειρία.

Πώς λειτουργεί το τούρμπο σε ένα αυτοκίνητο;

Η τουρμπίνα ενός αυτοκινήτου λειτουργεί αυξάνοντας την παροχή αέρα στον θάλαμο καύσης, ώστε να ενισχύσει την ισχύ του κινητήρα. Ο αέρας, ο οποίος συμπιέζεται από την τουρμπίνα, συμβάλλει σε μια πιο ισχυρή καύση καθώς το καύσιμο εισέρχεται σε μεγαλύτερη ποσότητα, αυξάνοντας την ισχύ που παράγεται σε κάθε έκρηξη στο θάλαμο καύσης.

Το τούρμπο ενεργοποιείται συνήθως σε συγκεκριμένες ταχύτητες κινητήρα και αυξάνει τη δύναμή του καθώς αυξάνονται οι στροφές.

Τι ακριβώς κάνει το τούρμπο στο αυτοκίνητο σου;

Οκ, η τουρμπίνα αυξάνει τον αέρα που φτάνει στο θάλαμο καύσης στον κινητήρα, επομένως αυξάνει και την ισχύ. Τι ακριβώς σου εξασφαλίζει αυτό όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι;

Τι ισχύει με το turbo lag;

Πολλοί θα πουν καλοί οι τούρμπο κινητήρες άλλα έχουνε και turbo lag. Αρχικά, με το όρο turbo lag αναφερόμαστε στον χρόνο που μεσολαβεί μέχρι να ενεργοποιηθεί το τούρμπο από τη στιγμή που πιέζεις το γκάζι. Μιλάμε, δηλαδή, για την καθυστέρηση που παρατηρείται μεταξύ της στιγμής που ο οδηγός πατάει το γκάζι και της στιγμής που το τούρμπο αρχίζει να παράγει την επιπλέον ισχύ που έχει σχεδιαστεί να παρέχει.

Το φαινόμενο αυτό συμβαίνει επειδή η τουρμπίνα χρειάζεται χρόνο για να φτάσει σε υψηλές ταχύτητες περιστροφής και να παράγει αρκετή πίεση αέρα για να ενισχύσει την καύση στον κινητήρα. Παρόλο που αυτό ίσχυε για τα παλαιοτέρα μοντέλα με τουρμπίνες στον κινητήρα, τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αναπτύξει διάφορες τεχνικές για να μειώσουν το turbo lag και να επιτύχουν άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, όπως μικρότερες τουρμπίνες που θέλουν λιγότερο χρόνο να για να επιταχύνουν, συστήματα twin-turbo με δύο διαφορετικού μεγέθους τουρμπίνες για να καλύπτουν διαφορετικές ταχύτητες καθώς και ηλεκτρικά τούρμπο.

Exit mobile version