Τεχνικό: Το νέο σύστημα MHEV Plus της Audi

Τεχνικό: Το νέο σύστημα MHEV Plus της Audi

Αudi: Πως ακριβώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα MHEV Plus της Audi που μετατρέπει ένα ήπιο υβριδικό αυτοκίνητο σε πλήρως υβριδικό(Full Hybrid).

Τα υβριδικά συστήματα συχνά θεωρούνται ως γέφυρα προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση ή, ανάλογα πως το θέλει να το προσεγγίσει κανείς, μια προσωρινή, μέση λύση ισορροπίας. Σε κάθε περίπτωση, τα σύγχρονα υβριδικά προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα.

Υπάρχουν τρέις τύποι υβριδικών συστημάτων: Τα ήπια υβριδικά(mHEV), φουλ υβριδικά(HEV) και Plug-in υβριδικά(PHEV).

Σε αντίθεση με τα Plug-in, τα φουλ υβριδικά ή τα ήπια υβριδικά δεν απαιτούν φόρτιση από πρίζα και αξιοποιούν ενέργεια που διαφορετικά θα χανόταν. Με το νέο σύστημα MHEV Plus, η Audi εισάγει τεχνολογία που μπορεί να μετατρέψει ένα ήπιο υβριδικό σε πλήρες υβριδικό, επιτρέποντας την προσωρινή ηλεκτρική οδήγηση. Η τεχνολογία αυτή θα διατεθεί αργότερα και σε άλλες εταιρείες του ομίλου Volkswagen (Volkswagen, Skoda, Seat/Cupra).

Το νέο MHEV Plus της Audi: Βελτιωμένη απόδοση και εμπειρία οδήγησης

Το σύστημα MHEV Plus παρουσιάστηκε στα νέα μοντέλα A5 και Q5, βασισμένα στην πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC). Συνδυάζει:

  • Μπαταρία 48 Volt
  • Γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (Powertrain Generator – PTG)
  • Εκκινητήρα με ιμάντα (Belt Starter Generator – BSG)

Αυτά τα στοιχεία συνεργάζονται για να υποστηρίξουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, να μειώσουν τις εκπομπές CO2 και να βελτιώσουν την ευκινησία του οχήματος.

Ηλεκτρική οδήγηση με το PTG:

Η γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG) τοποθετείται στον άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων και επιτρέπει την προσωρινή πλήρη ηλεκτρική οδήγηση, μειώνοντας το φορτίο στον κινητήρα καύσης. Με ισχύ έως 24 PS και μέγιστη ροπή 230 Nm, το PTG παρέχει άμεση υποστήριξη, ιδιαίτερα κατά την εκκίνηση.

Το PTG λειτουργεί μέχρι ταχύτητα 140 χλμ./ώρα πριν αποσυνδεθεί μέσω συμπλέκτη. Επίσης, συμβάλλει στην ανάκτηση ενέργειας  κατά την πέδηση ή την επιβράδυνση, ανακτώντας έως 25 kW ενέργειας, μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου.

Μπαταρία LFP 48 Volt:

Η μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP) έχει χωρητικότητα 1.7 kWh, αποθηκεύει την ενέργεια που ανακτάται και παρέχει επιπλέον ισχύ στο σύστημα όταν χρειάζεται. Ένα κύκλωμα ψύξης νερού διατηρεί τη μπαταρία σε βέλτιστη θερμοκρασία, ενώ το μικρό της μέγεθος εξασφαλίζει ελάχιστο πρόσθετο βάρος.

Αυξημένη άνεση και μειωμένη κατανάλωση

Το σύστημα MHEV Plus δεν περιορίζεται μόνο στη βελτίωση της απόδοσης, αλλά προσφέρει και μεγαλύτερη άνεση. Ο εκκινητήρας με ιμάντα (BSG) εξασφαλίζει αθόρυβη και γρήγορη εκκίνηση του κινητήρα και υποστηρίζει τη φόρτιση της μπαταρίας.

Το σύστημα υποστηρίζει επίσης:

  • «Electric sailing»: Το όχημα κυλά χωρίς τη βοήθεια του κινητήρα.
  • Εκπομπές μηδενικής ρύπανσης: Κατά τη διάρκεια αργών ελιγμών ή στάθμευσης.

Μείωση κατανάλωσης και εκπομπών CO2:

  • Στο Audi A5 με 2.0 λίτρων TDI, εξοικονομούνται έως 10 g CO2/km και 0.38 λίτρα καυσίμου/100 km.
  • Στο Audi Q5 με 3.0 λίτρων TFSI, η εξοικονόμηση φτάνει έως 17 g CO2/km και 0.74 λίτρα καυσίμου/100 km.

Αυτές οι βελτιώσεις όχι μόνο μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και περιορίζουν τα πρόστιμα της Ε.Ε. για τις εκπομπές CO2.

Καλύτερη απόκριση και δυναμική οδήγηση

Το MHEV Plus βελτιώνει επίσης τη δυναμική οδήγησης. Ο ακριβής έλεγχος της ηλεκτρικής υποστήριξης εξασφαλίζει άμεση και ευέλικτη απόκριση, ειδικά κατά την εκκίνηση και την οδήγηση σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Η Audi χρησιμοποιεί μια προηγμένη στρατηγική λειτουργίας που προσαρμόζει την ισορροπία μεταξύ ισχύος και ανάκτησης ενέργειας ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης (D ή S).

Με την εισαγωγή της τεχνολογίας MHEV Plus, η Audi προχωράει ένα βήμα μπροστά στη μείωση της κατανάλωσης στόλου. Αν και τα plug-in υβριδικά είναι πιο αποτελεσματικά, η τεχνολογία MHEV Plus καταφέρνει να επιτύχει σημαντική μείωση κατανάλωσης και εκπομπών, διατηρώντας παράλληλα υψηλές πωλήσεις.

Για τον πελάτη, αυτό σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση, μεγαλύτερη άνεση και βελτιωμένη οδηγική εμπειρία, μια λύση που συνδυάζει την υβριδική οικονομία με την πρακτικότητα.

Δείτε επίσης

Κρύο και μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς εξασφαλίζω πως λειτουργεί χωρίς προβλήματα

Κρύο και μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς εξασφαλίζω πως λειτουργεί χωρίς προβλήματα

Τα 6 πιο ισχυρά αυτοκίνητα με τετρακύλινδρους κινητήρες: Ποιο AMG κάνει 0-100 σε 3,3 δευτερόλεπτα;

Τα 6 πιο ισχυρά αυτοκίνητα με τετρακύλινδρους κινητήρες: Ποιο AMG κάνει 0-100 σε 3,3 δευτερόλεπτα;

Πως δουλεύει το «e-POWER», το υβριδικό σύστημα της Nissan;

Πως δουλεύει το «e-POWER», το υβριδικό σύστημα της Nissan;

Πότε φτιάχτηκε το πρώτο αυτοκίνητο και ποια διάσημη μάρκα το έφτιαξε;

Πότε φτιάχτηκε το πρώτο αυτοκίνητο και ποια διάσημη μάρκα το έφτιαξε;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι πωλήσεις EV αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 εκατ. το 2025 λέει έρευνα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι πωλήσεις EV αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 εκατ. το 2025 λέει έρευνα

F1: Hamilton vs Verstappen – Μπορεί η Ferrari να σπάσει το σερί της Red Bull;

F1: Hamilton vs Verstappen – Μπορεί η Ferrari να σπάσει το σερί της Red Bull;