Πρόβλημα στην μίζα αυτοκινήτου: Τι κάνω όταν ενώ βάζω το κλείδι στο αυτοκίνητο και πάω να το βάλω μπρος, ο κινητήρας δεν ανάβει ποτέ. 4 πιθάνες αιτίες που μπορεί να εξήγουν το τι πάει λάθος.
Η μίζα του αυτοκινήτου είναι ένα μέρος του οχήματος μας που δεν μας σκεφτόμαστε ιδιαίτερα και δεν μας ανήσυχει, μέχρι την ώρα που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο και βλέπουμε οτι αυτό δεν ανταποκρίνεται στο «γύρισμα» του κλειδιού και,όσες φορές και να προσπαθήσουμε, δεν παίρνει μπρος. Ένα τέτοιο σενάριο, είναι κουραστικό και αγχώδες, ειδικά μετά από μια μεγάλη και δύσκολη μέρα στην δουλεία που το μόνο που θες είναι απλά να γυρίσεις σπίτι.
Αν δεν ξέρεις που οφείλεται το πρόβλημα στην μίζα και τα 2-3 συγκεκριμένα κολπάκια που θα σε βοηθήσουν να επιοδιορθώσεις το πρόβλημα και να βάλεις μπρος το αυτοκίνητο, θα πρέπει να παίρνεις τηλέφωνα ,να περιμένεις το πότε θα έρθει η οδική και γένικα να περάσεις ό,τι άλλο συνεπαγέται με το να μείνει το αυτοκίνητο σου.
Ωστόσο, η μίζα του αυτοκίνητου είναι ένα μέρος που αν δεν λειτουργεί σωστά συνήθως για αυτό θα φταίνε συγκεκριμένα πράγματα.
4 πιθανές αιτίες για το πρόβημα στην μίζα αυτοκινήτου
Για να δούμε,λοιπόν, 4 πιθανούς λόγους που υπάρχει πρόβλημα στην μίζα σου και το αμάξι σου δεν «παίρνει μπρος»
Κλείδωμα Τιμονιού
Σενάριο: Έχεις κλείσει τον κινητήρα με το τιμόνι στριμμένο ή το έχεις στρίψει αφού έσβησες τον κινητήρα. Τώρα, το τιμόνι είναι κλειδωμένο, και δεν μπορείς να γυρίσεις τον διακόπτη ανάφλεξης.
Γιατί συμβαίνει: Ο μηχανισμός του διακόπτη συνδέεται με το κλείδωμα του τιμονιού, ώστε να μην μπορεί κάποιος να κλέψει το αμάξι σου χωρίς κλειδί. Αν το τιμόνι είναι υπό πίεση, το κλείδωμα μπορεί να «κολλήσει».
Τι κάνεις: Κούνα το τιμόνι δεξιά-αριστερά, ενώ προσπαθείς να γυρίσεις τον διακόπτη. Θα ξεμπλοκάρει.
Φθαρμένο Κλειδί ή Διακόπτης μίζας
Σενάριο: Το κλειδί σου δεν μπαίνει ή δεν γυρίζει στον διακόπτη, ή μπορεί ακόμα και να πέσει από τη θέση του.
Γιατί συμβαίνει: Η συνεχής χρήση φθείρει το κλειδί και τον διακόπτη της μίζας (το σημείο, δηλαδή που τοποθετείς το κλειδί σου). Ειδικά αν έχεις βάλει το κλειδί σου σε μπρελόκ το οποίο έχει λίγο παραπάνω βάρος, ο διακόπτης θα δέχεται έξτρα πίεση και θα «φαγώνεται» σιγά-σιγά. Με τον καιρό, το φθαρμένο κλειδί δε θα ταιριάζει σωστά και δεν θα μπάινει στον φθαρμένο διακόπτη.
Τι κάνεις: Αντικατάστησε το σετ κλειδώματος – νέο διακόπτη, νέο κλειδί. Αν θέλεις να είσαι οργανωμένος, αγόρασε σετ που περιλαμβάνει και τις κλειδαριές για τις πόρτες και το πορτμπαγκάζ.
Βλάβη στον Διακόπτη Ανάφλεξης
Σενάριο: Γυρίζεις το κλειδί, αλλά τίποτα δεν συμβαίνει. Ή ακόμα χειρότερα, μπορεί και να σου σβήνει το αυτοκίνητο ενώ οδηγείς.
Γιατί συμβαίνει: Ο διακόπτης ανάφλεξης ελέγχει σημαντικά ηλεκτρικά κυκλώματα. Συνδέεται μηχανικά με τον κύλινδρο ανάφλεξης μέσω ενός άξονα ή μοχλού. Μέσα στον διακόπτη, υπάρχουν επαφές που ενεργοποιούν κρίσιμα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου για την εκκίνηση και τη λειτουργία του.
Αν έχει φθαρμένες επαφές, ελαττωματικά ελατήρια ή πρόβλημα θερμοκρασίας, μπορεί να μην «ανάψει» τα συστήματα που χρειάζονται για την εκκίνηση ή τη λειτουργία του κινητήρα.
Τι κάνεις: Αφού ελέγξεις ότι όλα τα υπόλοιπα κυκλώματα (ασφάλειες, ρελέ, καλωδιώσεις) είναι εντάξει, αντικατέστησε τον διακόπτη ανάφλεξης.
Προβλήματα Ακινητοποιητή (Immobilizer)
Σενάριο: Βάζεις το κλειδί σου, αλλά ο κινητήρας δεν ξεκινά.
Γιατί συμβαίνει: Ο ακινητοποιητής συνεργάζεται με το τσιπάκι του κλειδιού σου. Αν το σύστημα δεν αναγνωρίσει το σωστό κωδικό, μπλοκάρει την εκκίνηση. Αυτό μπορεί να συμβεί αν έχεις ένα μη προγραμματισμένο κλειδί, κατεστραμμένο κλειδί, μπαταρία που έχει αδειάσει (σε ενισχυμένα transponder), ή ηλεκτρικό πρόβλημα στον ακινητοποιητή.
Τι κάνεις: Αν το πρόβλημα είναι η μπαταρία στο κλειδί, άλλαξέ την. Αν όχι, πήγαινε σε επαγγελματία για να βεβαιωθείς ότι όλα τα κλειδιά είναι προγραμματισμένα και το σύστημα λειτουργεί σωστά.