Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο – Στα πόσα χρόνια μετά την πρώτη άδεια κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου καλούνται οι κάτοχοι να το πέρασουν από τον αναγκαστικό τεχνικό έλεγχο
Ο τέχνικος έλεγχος ΚΤΕΟ είναι ένας υποχρεωτικός έλεγχος που πρέπει να περάσουν όλα τα οχήματα ποτέ που ταξινομούνται, κυκλοφορούν και οδηγούνται στους δρόμους της Ελλάδας. Ουσιαστικά, σκόπος του ελέγχου ΚΤΕΟ είναι να αποδειχθεί αν το όχημα είναι ασφάλες και καταλλήλο για οδήγηση και κυκλοφορία.
Τα μεταχειρισμένα οχήματα πρέπει να περνάνε τον έλεγχο ΚΤΕΟ κάθε 2 έτη. Συνήθως, ο έλεγχος ΚΤΕΟ ενός αυτοκίνητο δεν θα πάρει πάνω από 1 ώρα και η διαδικασία γίνεται σε κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ.
Το κόστος των περισσόρων ελέχων (κατά μ.ο.) δεν ξεπερνάει τα 50 ευρώ.
Τι ισχύει όμως για τα καινούρια αυτοκίνητα; Από πότε πρέπει να περάσουν και αυτά έλεγχο έλεγχο ΚΤΕΟ;
Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο – Πρώτη φορά στα 4 χρόνια
Όπως είπαμε, ο έλεγχος ΚΤΕΟ είναι υποχρεωτικός για όλα τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην χώρα μας. Για τα καινούρια αυτοκίνητα, ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ γίνεται 4 χρόνια μετά την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
Αν δηλαδή αγοράσατε το αυτοκίνητα στην 1η Ιανουάριου του 2024, το αυτοκίνητο πρέπει να περάσει το πρώτο του τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ στις 4 Ιανιουαρίου του 2028.
Έπειτα, ίσχυει και αυτό που ισχύει για τα μεταχειρισμένα οχήματα, το αυτοκίνητο, δηλαδή, πρέπει να περνάει από τον τεχνικό έλεγχο κάθε 2 έτη.
Σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας, προφανώς αυτό πάει ανάλογα με το αυτοκίνητο, το καύσιμο και τους ρύπους. Πόλλα απο τα νεότερα μοντέλα διαθέτουν κινητήρες που καταφέρνουν να περιορίζουν την μόλυνση του περιβάλλοντος από τις απελευθερώσεις του άνθρακα και δεν επιβαρύνονται από το τέλος.
Συγκεκριμένα, όλα τα νέα αυτοκίνητα που απελευθερώνουν λιγότερους ρύπους από 122 γρ./100 χλμ., δεν πληρώνουν τέλος.
Πρόφανως, ηλεκτρικά (που έτσι και αλλιώς έχουν μηδενικό απότυπωμα άνθρακα) άλλα και plug in υβριδικά, δεν πληρώνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας.