Site icon TheCars.gr

Οδηγείς με άδειο ρεζερβουάρ και αναμμένο λαμπάκι της βενζίνης; Διαλύεις το αμάξι σου

άδειο ρεζερβουάρ

123rf

Άδειο ρεζερβουάρ: Κάνει να οδηγώ με αναμμένο το λαμπάκι της βενζίνης, όταν δηλαδή το ρεζερβουάρ σου είναι άδειο; Εσύ συνηθίζεις να οδηγείς συχνά το αυτοκίνητο όταν του έχει απομείνει ελάχιστη βενζίνη;

Το λαμπάκι της βενζίνης έχει μια δουλεία: Να σε ενημερώσει ότι το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου σου αδειάζει και βρίσκεσαι πλέον στην «ρεζέρβα». Όταν, δηλαδή, είσαι στην ελάχιστη ποσότητα καυσίμου που πρέπει να έχει το αυτοκίνητο στο ντεπόζιτό του, σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή, για να διασφαλιστεί τη ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Είναι ένα προληπτικό μέτρο που σου δίνει την ευκαιρία να φτάσεις στο βενζινάδικο, πριν ξεμείνεις..

Παλαιότερα, τα αυτοκίνητα διέθεταν ένα δεύτερο ντεπόζιτο, σε περίπτωση που το κύριο ντεπόζιτο σου αδειάσει. Σήμερα, αυτό το «επιπλέον ντεπόζιτο» έχει ενσωματωθεί στο κύριο ντεπόζιτο καυσίμου.

Η συγκεκριμένη ένδειξη ανάβει όταν το καύσιμο στο ντεπόζιτο πέσει στο 10-15% της συνολικής χωρητικότητας. Τι ισχύει, όμως, για όσους δεν πάνε πρατήριο όταν δουν λαμπάκι άλλα συνεχίζουν την οδήγηση μέχρι να στραγγίξουν το αυτοκίνητο;

Για να δούμε.

Άδειο ρεζερβουάρ: Κάνει να οδηγείς με αναμμένο το λαμπάκι της βενζίνης;

Ναι, ειδικά αν το κάνεις συχνά. Αν σου συμβαίνει περιστασιακά, δηλαδή, μια ημέρα δεν προλάβαινες να σταματήσεις σε πρατήριο και αποφάσισες να βάλεις βενζίνη αργότερα ή το επόμενο πρωί, αυτό δεν είναι μεγάλο πρόβλημα. Ωστόσο, η συχνή οδήγηση με αναμμένη την ένδειξη είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για το αυτοκίνητο σου. Αν είσαι, μάλιστα, από αυτούς που κρατάνε συνέχεια το ντεπόζιτο τους στην ρεζέρβα, ή λίγο πάνω από αυτή, είναι σχεδόν μαθηματικά βέβαιο ότι το αυτοκίνητο θα σου βγάλε θέμα.

Και εξηγούμε γιατί:

1. Ακαθαρσίες και κατάλοιπα: Όταν οδηγείς συχνά με χαμηλωμένο επίπεδο καύσιμο, τα κατάλοιπα του μαζεύονται στον πυθμένα του ντεπόζιτου.  Αυτά μπορεί να φράξουν τα φίλτρα καυσίμου ή τα μπεκ και να δημιουργήσουν πρόβλημα στο αυτοκίνητο.

2. Φθορά της αντλίας καυσίμου: Η αντλία καταπονείται, ειδικά όταν οδηγείς σε ανηφόρες ή στροφές, όπου το καύσιμο μετακινείται στο ντεπόζιτο.

3. Προβλήματα στην ανάφλεξη: Η χαμηλή πίεση στο σύστημα καυσίμου μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες στην εκκίνηση και πτώση της απόδοσης του κινητήρα.

4. Ζημιά στον καταλύτη: Η ατελής καύση μπορεί να υπερφορτώσει τον καταλύτη και να οδηγήσει σε ακριβές επισκευές.

Πετρέλαιο και βενζίνη; Υπάρχει διαφορά όταν οδηγείς με αναμμένο λαμπάκι;

Είτε οδηγείς πετρελαιοκίνητο είτε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, είναι σημαντικό να μην οδηγείς με άδειο ρεζερβουάρ.

Βενζινοκινητήρες: Οι ακαθαρσίες στο ντεπόζιτο μπορούν να φράξουν τα μπεκ ή την αντλία. Επίσης, η λειτουργία του κινητήρα μπορεί να επιβαρυνθεί λόγω δημιουργίας φυσαλίδων στο κύκλωμα.

Πετρελαιοκινητήρες: Ο αέρας που μπαίνει στο σύστημα έγχυσης μπορεί να επηρεάσει την πίεση, κάνοντας δύσκολη την εκκίνηση του κινητήρα

Tι γίνεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Όπως γνωρίζουμε, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν καύσιμο, άρα ούτε ρεζερβουάρ, αλλά λειτουργούν με μπαταρίες. Όπως και στα αυτοκίνητα καύσης, υπάρχει ένδειξη που σου δείχνει τη στάθμη φόρτισης και την υπολειπόμενη αυτονομία.

Ως προς τις διαφορές, υπάρχει το προφανές, ότι δηλαδή, στο ηλεκτρικό, δεν μπορείς να σταματήσεις σε πρατήριο και να το γεμίσεις μέσα σε ένα πεντάλεπτο, όπως κάνεις με βενζίνη και diesel. Το ηλεκτρικό  μπορεί να σου γλυτώνει άφθονα χρήματα που θα έδινες σε καύσιμα, ωστόσο, πρέπει να είσαι προσεκτικός και να προγραμματίζεις τις διαδρομές και τις φορτίσεις σου, αφού ακόμα και σε ταχυφορτιστή θα πρέπει να περιμένεις λίγη ώρα, πριν φορτίσει επαρκώς.

Πέρα από αυτό, ούτε στο ηλεκτρικό η οδήγηση με την μπαταρία σου σε χαμηλά επίπεδα είναι σωστό. Το κατάλληλο εύρος φόρτισης που προτείνουν οι κατασκευαστές  για ηλεκτρικό είναι από 20% έως 80%. Έτσι εξασφαλίζεις πως η μπαταρία, η «καρδία» του αυτοκινήτου, δεν φθείρεται άσκοπα και αυξάνεται η διάρκεια ζωής της.

Αν οδηγείς συχνά με την μπαταρία, είτε κάτω από το 20%, είτε πάνω από 80%, κάνεις σοβαρή ζημιά στο πιο καίριο άλλα και πιο ακριβό μέρος ενός ηλεκτρικού.

 

Exit mobile version