Site icon TheCars.gr

Νέοι οδηγοί: 6 κοινά λάθη σύμφωνα με τους δασκάλους οδήγησης και tips για να τα αποφύγετε

Νέοι οδηγοί : 6 κοινά λάθη σύμφωνα με τους δασκάλους οδήγησης και tips για να τα αποφύγετε

Photo: rf123

Οι νέοι οδηγοί συνήθως είναι πανικοβλημένοι και ανήσυχοι πίσω από το τιμόνι. Η νευρικότητά τους του οδηγεί να κάνουν λάθη που επιμένουν πολύ μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι δάσκαλοι οδήγησης τα βλέπουν όλα και δουλειά τους είναι να βοηθήσουν τους νέους οδηγούς να παραμείνουν ήρεμοι και να ξεπεράσουν τα λάθη απειρίας τους.

Πως μπορείς όμως να αποφύγεις τα κοινά λάθη που κάνει κάθε νέος οδηγός;

1) Να δίνεις προσοχή στην κίνηση.

Οι νέοι οδηγοί δεν σαρώνουν αρκετά το περιβάλλον τους για κινδύνους.

Ο Thomas έδωσε το παράδειγμα ενός απρόσεκτου οδηγού που απλά οδηγεί μπροστά σε ένα πράσινο φανάρι κοιτάζοντας ευθεία μπροστά, κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα την αφαίρεση ενός βαθμού σε μια εξέταση οδήγησης.

Αντίθετα, «πριν μπείτε στη διασταύρωση, πρέπει να κοιτάξετε γρήγορα στα αριστερά σας, να κοιτάξετε στα δεξιά σας, να ελέγξετε και τους πεζούς», είπε ο Thomas.

Αυτή η έλλειψη συγκέντρωσης είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα λάθη που πρέπει να ξεμάθουν όλοι οι οδηγοί. Ακόμη και έμπειροι οδηγοί μπορούν να κάνουν το λάθος να αποσυντονιστούν ή να κοιτάξουν τα τηλέφωνά τους. Η απρόσεκτη οδήγηση είναι επικίνδυνη, καθώς οδήγησε στο θάνατο 3.308 ανθρώπων το 2022, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας.

«Μερικοί άνθρωποι κάθονται πίσω από το τιμόνι και δεν καταλαβαίνουν τη σημασία της συγκέντρωσης» απαιτεί η οδήγηση, είπε ο Ken Pupo, εκπαιδευτής οδήγησης με 21 χρόνια εμπειρίας στη Philadelphia Professional Driving School.

2) Να κοιτάζεις πάνω από τον ώμο σου πριν αλλάξουν λωρίδα.

Ο Thomas είπε ότι το να μην κοιτάζει κανείς πάνω από τον ώμο του πριν αλλάξει λωρίδα «είναι ένα από τα πιο κοινά πράγματα που οδηγούν σε αυτόματη αποτυχία στην εξέταση».

Και σε αντίθεση με άλλα λάθη που ξεχνάς με την εξάσκηση, αυτό είναι ένα λάθος που επιδεινώνουν οι ενήλικες, «γιατί αρχίζουν να το θεωρούν δεδομένο, αρχίζουν να πιστεύουν ότι είναι καλοί στη χρήση των καθρεφτών τους ή ότι το αυτοκίνητό τους κάνει τη δουλειά για αυτούς», πρόσθεσε ο Thomas.

«Οι αισθητήρες είναι εξαιρετικοί, αλλά προσπαθούμε να διδάξουμε στα παιδιά ότι είναι βοηθοί, όχι υποκατάστατα», είπε ο Frank. «Έτσι, ακόμα κι αν έχετε ένα αυτοκίνητο με αισθητήρα τυφλού σημείου, πρέπει να γυρίσετε το κεφάλι σας και να ελέγξετε».

Ιδανικά, κοιτάζετε πάνω από τον ώμο σας διαγωνίως έξω από το πίσω παράθυρο και στο «σημείο των 20 ποδιών δίπλα στο πορτμπαγκάζ σας» όπου οι καθρέφτες σας δεν μπορούν να δουν, είπε ο Thomas, σημειώνοντας ότι συχνά βγάζει τους μαθητές έξω από ένα αυτοκίνητο για να καταλάβουν πόσο μεγάλο είναι το σημείο.

3) Μην ξεχνάς να σταματάς στα σήματα stop.

«Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να διορθώσουμε όλα τα κακά πράγματα που έχει διδάξει το παιδί ο γονιός», είπε ο Frank.

Και ένα από αυτά τα λάθη είναι το πέρασμα από τα σήματα stop.

Ο σωστός τρόπος να σταματήσεις είναι στο σήμα ή στη γραμμή στάσης που είναι βαμμένη στο δρόμο και «όχι πέρα ​​από αυτό», είπε ο Frank, προσθέτοντας: «Και αν δεν μπορείς να δεις, προχωράς αργά το αυτοκίνητο μπροστά, μέχρι να μπορέσεις να διαπιστώσεις εάν είναι ασφαλές να πας ή όχι».

4) Να κρατάς αποστάσεις από τα άλλα οχήματα.

Όταν οδηγείτε κολλητά ή επιθετικά πίσω από ένα άλλο αυτοκίνητο, δεν είναι απλώς κακοήθεια – μπορεί να είναι επικίνδυνο και να προκαλέσει σύγκρουση εάν το αυτοκίνητο μπροστά σταματήσει ξαφνικά. Η υπερβολική ταχύτητα είναι ο λόγος για σχεδόν το ένα τρίτο όλων των θανάτων στο δρόμο, σύμφωνα με την NHTSA.

Η κολλητή οδήγηση είναι μια κακή συνήθεια που κάνουν οδηγοί όλων των επιπέδων εμπειρίας.

«Μερικοί άνθρωποι είναι απλά χρόνιοι οδηγοί που κολλάνε. Είναι απλώς επιθετικοί και αγενείς και κακοί», είπε ο Thomas. «Αλλά νομίζω ότι όλοι κάποια στιγμή το έχουν κάνει ή έχουν επίσης γίνει θύμα του».

Για να αποφύγετε την κολλητή οδήγηση, «πρέπει να διατηρείτε απόσταση τριών δευτερολέπτων» μεταξύ εσάς και του αυτοκινήτου μπροστά σας, είπε ο Thomas. Με άλλα λόγια, εάν το αυτοκίνητο μπροστά σας περάσει ένα αντικείμενο ή μια γραμμή στο δρόμο, θα πρέπει να μπορείτε να μετρήσετε μέχρι τρία δευτερόλεπτα πριν περάσετε κι εσείς.

Εάν η κολλητή οδήγηση συνεχιστεί, το ασφαλέστερο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να σταματήσετε ή να αλλάξετε λωρίδα μέχρι να περάσει ο οδηγός που κολλάει, είπε ο Thomas. Αλλά αν αυτό δεν είναι επιλογή, επιβραδύνετε και αυξήστε την απόσταση μεταξύ σας και του αυτοκινήτου μπροστά σας.

«Όσο περισσότερο χώρο έχετε μπροστά σας, τόσο λιγότερες πιθανότητες έχετε να κάνετε απότομο σταμάτημα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι λιγότερο πιθανό να σας χτυπήσει αυτός που κολλάει», είπε.

5) Μην σηματοδοτείς πολύ αργά ή πολύ νωρίς.

Ο Frank είπε ότι ένα άλλο κοινό λάθος που κάνουν οι νέοι οδηγοί είναι η ακατάλληλη σήμανση.

«Ενεργοποιούν το φλας στο σημείο όπου σχεδιάζουν να στρίψουν ή δεν σηματοδοτούν καθόλου», είπε. «Κάθε τόσο, παίρνεις το παιδί που ξέρει ότι πρέπει να σηματοδοτήσει νωρίς και μπορεί να οδηγήσει τρία τέταρτα ενός τετραγώνου με ένα σήμα αναμμένο – πολύ νωρίς, πρέπει να το ισορροπήσεις».

Ωστόσο, η ακατάλληλη σήμανση συμβαίνει με οδηγούς όλων των εμπειριών.

«Οι άνθρωποι απλά γίνονται τεμπέληδες και δεν σηματοδοτούν ή νομίζουν ότι αν σηματοδοτήσουν, κάποιος θα κλέψει τη θέση τους», είπε ο Thomas.

Πάρτε το παράδειγμα της παράλληλης στάθμευσης. Ιδανικά, πρέπει να σηματοδοτήσετε νωρίς και να πατήσετε τα φρένα σας για να μην σας μπλοκάρουν τα αυτοκίνητα πίσω σας να παρκάρετε στη θέση, είπε ο Thomas.

6) Μάθε τι πρέπει να κοιτάς.

Πολύ συχνά, οι νέοι οδηγοί κοιτάζουν μόνο πάνω από την κουκούλα του αυτοκινήτου αντί να προσέχουν τι θα γίνει μετά.

«Όταν ξεκινούν, αντιτίθενται στην ιδέα να κοιτάξουν μπροστά, να κοιτάξουν πάνω, γιατί νομίζουν ότι θα χαθούν», είπε ο Pupo. Οι πιο έμπειροι οδηγοί μπορούν επίσης να κάνουν το λάθος να κοιτάζουν κάτω στο έδαφος μπροστά τους αντί να κοιτάζουν αρκετά μπροστά, πρόσθεσε.

Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο μπροστά, «κοιτάξτε πάνω από την οροφή του αυτοκινήτου μπροστά σας», πρότεινε ο Pupo ως ένα καλύτερο τρόπο για να κοιτάξετε ενώ οδηγείτε. «Και αυτό σου δίνει καλύτερη θέα από το να κοιτάζεις την πινακίδα κυκλοφορίας ή το έδαφος».

Μέρος του να είσαι καλύτερος οδηγός είναι να βλέπεις τη μεγαλύτερη εικόνα, ώστε να μπορείς να παίρνεις καλύτερες αποφάσεις οδήγησης.

«Μία από τις προτάσεις που έχω κάνει στους ανθρώπους όλα αυτά τα χρόνια είναι: Δεν υπάρχει αυτοκίνητο και δεν υπάρχει έδαφος. Είσαι εσύ, το τιμόνι και το πού θέλεις να πας», είπε ο Pupo.

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε τους νέους οδηγούς να βελτιωθούν

Οι δυνατοί, αμυντικοί οδηγοί δεν γεννιούνται – δημιουργούνται με την πρακτική και τις εμπειρίες σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

Ακόμη και αφού περάσετε την εξέταση οδήγησης, η δουλειά δεν έχει τελειώσει. Κάθε φορά που οδηγείτε, πρέπει να παραμένετε σε εγρήγορση.

Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι για να δώσετε στον νέο ή νευρικό οδηγό στη ζωή σας τις σωστές συμβουλές, καθώς και πώς να βρείτε έναν καλό εκπαιδευτή οδήγησης.

Εάν είστε ενήλικας που δίνει συμβουλές σε έναν μαθητή οδηγό:

Να είστε συγκεκριμένοι με τη γλώσσα σας.

Ο Thomas είπε ότι θα πει στους μαθητές «περισσότερο γκάζι» ή «περισσότερο φρένο» όταν θέλει να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν.
Είπε επίσης ότι οι γονείς που διδάσκουν τα παιδιά τους να οδηγούν «πρέπει να πουν, Φρένο. Δεν πρέπει να λένε, ‘Επιβράδυνε, γιατί ο μαθητής μπορεί να το συγχύσει με το να βγάλει απλώς το πόδι του από το γκάζι αντί να φρενάρει πραγματικά».

Μιλήστε για το πώς οδηγείτε ενώ το κάνετε.

Με την άνοδο των κινητών τηλεφώνων, ο Thomas είπε ότι λιγότεροι μαθητές δίνουν προσοχή στο πώς οδηγούν οι άλλοι, κάτι που δυσκολεύει τη μάθηση της οδήγησης.

Ο Thomas είπε ότι οι ενήλικες των υποψήφιων οδηγών θα πρέπει να αφηγούνται πώς οδηγούν, ώστε οι νέοι μαθητές να αποκτήσουν χρήσιμη εμπειρία για το πώς πρέπει να αισθάνονται οι κοινές ελιγμοί.

Έδωσε το παράδειγμα ενός γονέα που λέει: «Εντάξει, βγάζω το πόδι μου από το γκάζι τώρα και αρχίζω να φρενάρω τώρα. Μπορείς να το νιώσεις;’ Έτσι ώστε ο μαθητής να αρχίσει να συνειδητοποιεί, ‘Α, εδώ αρχίζουν να φρενάρουν’».

Πώς να βρεις έναν καλό δάσκαλο οδήγησης

Το να γίνεις καλός οδηγός θα χρειαστεί χρόνο, αλλά θα χρειαστεί ακόμα περισσότερος χρόνος χωρίς έναν έμπειρο εκπαιδευτή.

Δώστε μια επιπλέον ώρα για να βρείτε έναν καλό δάσκαλο και αν είστε αυτός ο ανεπίσημος δάσκαλος, δώστε στον νέο οδηγό στη ζωή σας την απαραίτητη πρακτική εμπειρία.

Exit mobile version