Νέα τεχνολογία τούρμπο που δεν χρειάζεται λάδι; Πως δουλεύει

Νέα τεχνολογία τούρμπο που δεν χρειάζεται λάδι; Πως δουλεύει

Οι υπερσυμπιεστές (ή τα τούρμπο) είναι γνωστοί για την ικανότητα τους να αυξάνουν την ταχύτητα και την αποδοτικότητα καυσίμου ενός αυτοκινήτου, με αντάλλαγμα τη συνεχή παροχή καθαρού λαδιού για τη λίπανση των εξαρτημάτων τους. Αυτή ήταν πάντα η βασική αρχή λειτουργίας τους. Μια νέα τεχνολογία όμως φαίνεται να τα αλλάζει.

Τα τούρμπο χωρίς ανάγκη τοποθέτησης λαδιού γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή στον κόσμο του αυτοκινήτου, αν και πολλοί οδηγοί δεν κατανοούν πώς μπορούν να έχουν στο αυτοκίνητο τεχνολογία υπερσυμπίεσης αέρα χωρίς τους παραδοσιακούς κανόνες λίπανσης.

Αυτού του είδους τούρμπο είναι ιδανικά για οχήματα με περιορισμένο χώρο για σωληνώσεις λαδιού. Από την άλλη είναι πολλοί οι οδηγοί επιλέγουν τα συγκεκριμένα τούρμπο για να αποφύγουν την ανάγκη αντικατάστασης φίλτρων λαδιού, καθώς και για τις πιο ευέλικτες επιλογές τοποθέτησής τους.

Ωστόσο, υπάρχουν και αυτοί αμφισβητούν την αξιοπιστία τους και το κατά πόσο οι υπερσυμπιεστές αυτής της τεχνολογίας, έχουν την ίδια διάρκεια ζωής με τους συμβατικούς υπερσυμπιεστές. Πώς λιπαίνονται χωρίς την παροχή λαδιού;

Οι κατασκευαστές turbo χωρίς λάδι, όπως η Comp Turbo, έχουν αναπτύξει διάφορες λύσεις για να διατηρούν αυτά τα turbo αποδοτικά και αξιόπιστα. Μια κοινή προσέγγιση είναι η χρήση γράσου αντί για λάδι, κάτι που απαιτεί μια διαφορετική σχεδίαση και λειτουργεί καλύτερα σε ορισμένα οχήματα.

Πώς λειτουργούν τα τούρμπο χωρίς λάδι

Οι συγκεκριμένοι υπερσυμπιεστές ξεχωρίζουν εύκολα λόγω της έλλειψης γραμμών τροφοδοσίας και επιστροφής λαδιού. Αντί γι’ αυτές, διαθέτουν σημεία λίπανσης στο εξωτερικό περίβλημα, μέσω των οποίων προστίθεται γράσο για τη λίπανση και των εσωτερικών εξαρτημάτων.

Για τη συντήρησή τους δεν απαιτείται αποσυναρμολόγηση , καθώς το ειδικό γράσο που χρησιμοποιείται εξατμίζεται με τον χρόνο, αντί να συσσωρεύεται στο εσωτερικό. Η επαναλίπανση ενός turbo χωρίς λάδι της Comp Turbo συνήθως απαιτεί επτά έως οκτώ πιέσεις γράσου, ανάλογα με το μοντέλο και τον τύπο του πιστολιού λίπανσης.

Η Comp Turbo προσφέρει δύο τύπους turbo χωρίς λάδι:

  1. Υδρόψυκτα : Διαθέτουν δύο θύρες στο περίβλημα για την κυκλοφορία νερού μέσα στον πυρήνα του τούρμπο, διατηρώντας σταθερή θερμοκρασία και παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής του γράσου.
  2. Αερόψυκτα: Είναι κατάλληλα για αυτοκίνητα που συνήθως δεν μπορούν να υποστηρίξουν έναν υπερσυμπιεστή, όπως οχήματα με μεσαίο κινητήρα . Επειδή η εξωτερική τοποθέτηση δυσκολεύει την κυκλοφορία υγρών προς το τούρμπο, αυτός ο τύπος διαθέτει πτερύγια στην επιφάνειά του για τη διαχείριση της θερμότητας.

Αξιοπιστία και διάρκεια ζωής

Μια από τις μεγαλύτερες ανησυχίες σχετικά με αυτά τα turbo είναι οτι δεν διαρκούν όσο οι παραδοσιακοί υπερσυμπιεστές. Ωστόσο, αυτό δεν είναι απαραίτητα αλήθεια. Η Comp Turbo, που θέσαμε ως παράδειγμα και πιο πάνω, αναφέρει ότι οι οδηγοί ίσως χρειάζεται να συντηρούν πιο συχνά ένα turbo χωρίς λάδι, διασφαλίζοντας ότι είναι σωστά λιπασμένο και λειτουργεί ομαλά.

Αν δεν υπάρξει διαρροή ή έλλειψη γράσου, ένα turbo χωρίς λάδι μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει τη διάρκεια ζωής ενός συμβατικού turbo.

Δείτε επίσης

Αξίζει να αγοράσω μεταχειρισμένο κιβώτιο ταχυτήτων στο αυτοκίνητο;

Αξίζει να αγοράσω μεταχειρισμένο κιβώτιο ταχυτήτων στο αυτοκίνητο;

F1: «Max Verstappen στην Aston Martin» βλέπει ο Montoya

F1: «Max Verstappen στην Aston Martin» βλέπει ο Montoya

F1: Είναι ρεαλιστικό το σενάριο της επιστροφής των V1O – Τι λένε οι ομάδες

F1: Είναι ρεαλιστικό το σενάριο της επιστροφής των V1O – Τι λένε οι ομάδες

F1: Ο Yuki Tsunoda εντυπωσίασε με τις πρώτες δοκιμές της Red Bull στον προσομοιωτή

F1: Ο Yuki Tsunoda εντυπωσίασε με τις πρώτες δοκιμές της Red Bull στον προσομοιωτή

Τips για πιο ασφαλές και οικονομικό φρενάρισμα

Τips για πιο ασφαλές και οικονομικό φρενάρισμα

Τι είναι οι άξονες σε ένα αυτοκίνητο;

Τι είναι οι άξονες σε ένα αυτοκίνητο;