Site icon TheCars.gr

Μηχανικοί αυτοκινήτων: 10 πράγματα που δεν θα έκαναν ποτέ στα δικά τους αυτοκίνητα

Μηχανικοί αυτοκινήτων: 10 πράγματα που δεν θα έκαναν ποτέ στα δικά τους αυτοκίνητα

Photo: rf123

Μηχανικοί αυτοκινήτων αποκαλύπτουν τα μεγάλα λάθη που βλέπουν ξανά και ξανά.

Το αυτοκίνητό σας μπορεί να είναι μία από τις πιο ακριβές και σημαντικές επενδύσεις που θα κάνετε ποτέ, αλλά πολλοί δεν δίνουν στα οχήματά τους τη φροντίδα συντήρησης που χρειάζονται.

Οι μηχανικοί και τεχνικοί το γνωρίζουν καλά: Ως οι γιατροί των αυτοκινήτων, βλέπουν τα πάντα.

Πολύ συχνά, οι τεχνικοί λένε ότι παίρνονται από τους ιδιοκτήτες αποφάσεις συντήρησης – ή αποφεύγεται η συντήρηση – με τρόπους που δημιουργούν πιθανούς κινδύνους ασφαλείας και μπορούν να οδηγήσουν σε δαπανηρά λάθη.

Μηχανικοί αυτοκινήτων μιλάνε για τα δικά τους μεγάλα “δεν θα” ως μαθήματα για όλους μας.

  1. Μην παραμελείς τη συντήρηση του αυτοκινήτου
  2. Μην βασίζεσαι αποκλειστικά στις υπενθυμίσεις συντήρησης αυτοκινήτου
  3. Μη χρησιμοποιείς ανταλλακτικά αυτοκινήτου που δεν είναι γνήσια
  4. Μην χρησιμοποιείς ψυκτικά υγρά ή καύσιμα που διαφέρουν από αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής
  5. Δεν θα αγοράσω κανένα προϊόν που υπόσχεται να σταματήσει μια διαρροή
  6. Δεν θα αλλάξω το εξωτερικό του αυτοκινήτου μου χωρίς να λάβω υπόψη το κλίμα όπου ζω
  7. Δεν θα τοποθετήσω ένα λαστιχένιο πατάκι δαπέδου που δεν ταιριάζει στη μεριά του οδηγού
  8. Δεν θα αγνοήσω ποτέ τη λυχνία προειδοποίησης του αυτοκινήτου
  9. Δεν θα αντικαταστήσω τα ελαστικά μου με μεταχειρισμένα ελαστικά αυτοκινήτου
  10. Δεν θα πω ψέματα σε έναν μηχανικό αυτοκινήτων για το πρόβλημα που αντιμετωπίζω

1. Μην παραμελείς τη συντήρηση του αυτοκινήτου

Από όλα τα λάθη που βλέπει, η Lateiner, μηχανικός αυτοκινήτων και ιδιοκτήτρια ενός βραβευμένου συνεργείου, είπε ότι αυτό είναι το πιο κοινό. «Νομίζουν, ‘Δεν είναι μεγάλη υπόθεση.’ Και μπορούν να το αντιμετωπίσουν αργότερα», είπε. «Στην πραγματικότητα, η προληπτική συντήρηση θα είναι πάντα φθηνότερη από την επισκευή».

Η Lateiner είπε ότι δεν θα αγνοούσε ποτέ τις τακτικές αλλαγές λαδιού, για παράδειγμα. «Το λάδι είναι η ζωτική δύναμη του αυτοκινήτου σας», εξήγησε.

Η Lateiner συνιστά την αλλαγή του λαδιού περίπου δύο φορές συχνότερα από τα διαστήματα των 15.000 μιλίων που συνήθως προτείνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

«Μειώνω αυτά τα διαστήματα αλλαγής λαδιού στο μισό τις περισσότερες φορές», είπε. «Το περισσότερο που θα πήγαινα είναι 8.000 μίλια σε μια πλήρη συνθετική αλλαγή λαδιού σε ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με λάδι υψηλής ποιότητας».

2. Μην βασίζεσαι αποκλειστικά στις υπενθυμίσεις συντήρησης αυτοκινήτου

Μιλώντας για τις αλλαγές λαδιού, η Robin Reneau, ιδιοκτήτρια και επικεφαλής τεχνικός της Georgia Auto Solutions στην Conyers της Georgia, δήλωσε ότι δεν θα βασίζονταν ποτέ στο αυτοκόλλητο υπενθύμισης αλλαγής λαδιού για να καθορίσει πότε πρέπει πραγματικά να αλλάξει το λάδι της.

«Μπορεί να μην οδηγείτε πάντα την ίδια απόσταση εντός του συνιστώμενου διαστήματος αλλαγής λαδιού, οδηγώντας σε πρόωρες ή καθυστερημένες αλλαγές λαδιού», είπε η Reneau.

Η μεταβλητότητα των συνθηκών οδήγησης μπορεί επίσης να κάνει αυτές τις γενικές υπενθυμίσεις αναξιόπιστες. «Παράγοντες όπως τα συχνά σύντομα ταξίδια, η ρυμούλκηση ή η οδήγηση σε ακραίες θερμοκρασίες μπορούν να επιταχύνουν τη φθορά του λαδιού, απαιτώντας πιο συχνές αλλαγές από ό,τι υποδεικνύεται στο αυτοκόλλητο», είπε η Reneau. «Με την πάροδο του χρόνου, η φθορά του κινητήρα μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία του λαδιού διαφορετικά, απαιτώντας αλλαγές νωρίτερα από το αναμενόμενο».

Αντ’ αυτού, η Reneau είπε ότι ελέγχει το επίπεδο και την κατάσταση του λαδιού του αυτοκινήτου της για να παρακολουθήσει την κατανάλωση λαδιού της και να καθορίσει πότε πρέπει να το αλλάξει.

3. Μη χρησιμοποιείς ανταλλακτικά αυτοκινήτου που δεν είναι γνήσια

Τα γνήσια ανταλλακτικά (OEM) σχεδιάζονται ειδικά από τον κατασκευαστή αυτοκινήτου για το όχημά σας, ενώ τα ανταλλακτικά κατασκευάζονται από άλλες εταιρείες και είναι συνήθως φθηνότερα.

Η Grace Claudio, μια τεχνικός αυτοκινήτων με έδρα τη Νέα Υόρκη για τη BMW Manhattan, είπε ότι πρέπει να αποφύγετε τη χρήση ανταλλακτικών επειδή τελικά σας κοστίζουν μακροπρόθεσμα.

Η Claudio έδωσε το παράδειγμα μιας μπαταρίας ανταλλακτικών που το αυτοκίνητο δεν καταγράφει, οπότε το αυτοκίνητο εξακολουθεί να πιστεύει ότι έχει ελαττωματική μπαταρία και ως αποτέλεσμα δεν θα λειτουργήσει σωστά.

«Έχω περιπτώσεις όπου τα πράγματα αποσυντίθενται και τα κάνει χειρότερα από ό,τι ήταν ήδη», είπε η Claudio. «Και μετά είναι μια πιο ακριβή επισκευή».

4. Μην χρησιμοποιείς ψυκτικά υγρά ή καύσιμα που διαφέρουν από αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής

Τα αυτοκίνητα είναι προγραμματισμένα να λειτουργούν με συγκεκριμένους τύπους υγρών και η Lateiner είπε ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων πρέπει πάντα να χρησιμοποιούν αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής.

«Αυτό ισχύει για το ψυκτικό υγρό σας, το λάδι σας, τον τύπο καυσίμου που χρησιμοποιείτε», είπε. «Έτσι, εάν το αυτοκίνητό σας ζητά βενζίνη 91 οκτανίων, πρέπει να χρησιμοποιήσετε 91 οκτάνια».
Όταν ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου χρησιμοποιεί καύσιμα που διαφέρουν από αυτά για τα οποία σχεδιάστηκε το όχημα, οδηγεί σε μεγαλύτερα προβλήματα επισκευής.

Η Lateiner είπε ότι έχει δει ευρωπαϊκά αυτοκίνητα με περίεργα συμπτώματα που εξαφανίστηκαν μόλις άλλαξαν το λάδι τους στο σωστό.

5. Δεν θα αγοράσω κανένα προϊόν που υπόσχεται να σταματήσει μια διαρροή

Η Lateiner προειδοποίησε κατά της χρήσης προϊόντων που υπόσχονται να σταματήσουν διαρροές στο λάδι κινητήρα, το ψυκτικό υγρό, το υγρό διεύθυνσης και τους επίπεδους ελαστικούς
«Είναι ένα επι plaster. Είναι μια προσωρινή λύση στην καλύτερη περίπτωση και πολύ, πολύ συχνά, καταλήγει να προκαλεί περισσότερη ζημιά από ό,τι καλό», είπε η Lateiner.

«Αυτά για τα ελαστικά θα κάνουν ένα απόλυτο χάλι τη ζάντα σας και το άτομο που αλλάζει το ελαστικό σας θα σας μισήσει».

6. Δεν θα αλλάξω το εξωτερικό του αυτοκινήτου μου χωρίς να λάβω υπόψη το κλίμα όπου ζω

Μερικοί άνθρωποι τους αρέσει να κάνουν τύλιγμα αυτοκινήτου στα οχήματά τους, όπου τα αυτοκίνητα καλύπτονται με μια ειδική  μεμβράνη από βυνίλιο ως τρόπος για τους ιδιοκτήτες να αλλάξουν την εμφάνιση χωρίς να χρησιμοποιήσουν βαφή.

Αλλά η Cheyenne Ruether, μια τεχνικός αμαξώματος με έδρα το Λας Βέγκας, είπε ότι προτιμά το βάψιμο από το τύλιγμα ενός οχήματος, ειδικά σε ηλιόλουστες περιοχές.
«Επειδή οι ακτίνες UV εδώ είναι τόσο ακραίες  συχνά προκαλούν ρωγμές ή αποκόλληση» σχετικά γρήγορα, είπε η Ruether. «Και είναι πολύ δύσκολο να αφαιρεθούν».

7. Δεν θα τοποθετήσω ένα λαστιχένιο πατάκι δαπέδου που δεν ταιριάζει στη μεριά του οδηγού

Η Claudio είπε ότι βλέπει πολλούς πελάτες που τοποθετούν ένα λαστιχένιο πατάκι δαπέδου πάνω στο κανονικό ταπέτο δαπέδου στη μεριά του οδηγού για να κρατήσουν το αυτοκίνητό τους καθαρό.

Το πρόβλημα είναι ότι πολύ συχνά, αυτά τα λαστιχένια πατάκια δαπέδου δεν εφαρμόζουν σωστά και προκαλούν κίνδυνο για την ασφάλεια.

«Το πατάκι δαπέδου στη μεριά του οδηγού θα κολλήσει στο γκάζι και μετά δεν μπορείς να σταματήσεις το αυτοκίνητο ή θα κολλήσει πίσω από το φρένο και μετά είναι δύσκολο να φρενάρεις το αυτοκίνητο», σημείωσε. Αντίθετα, η Claudio συνιστά να αφαιρέσετε το ταπέτο δαπέδου και να επιλέξετε ένα πατάκι δαπέδου που ταιριάζει σωστά γύρω από το γκάζι και το φρένο.

8. Δεν θα αγνοήσω ποτέ τη λυχνία προειδοποίησης του αυτοκινήτου

«Τα αυτοκίνητά μας σήμερα είναι σχεδιασμένα ειδικά για αυτοδιόρθωση πολλών πραγμάτων», είπε η Lateiner.

Όταν τα αυτοκίνητα δεν μπορούν πλέον να αυτορυθμίζονται για προβλήματα, οι εσωτερικοί κώδικες θα ανάψουν μια προειδοποιητική λυχνία για να ειδοποιήσουν τον οδηγό.

«Αυτός είναι ο μόνος τρόπος που το αυτοκίνητο έχει να μας πει ότι κάτι δεν πάει καλά, πριν πάει τόσο στραβά που θα είστε στο πλάι του δρόμου», είπε η Lateiner.

«Ακούστε το αυτοκίνητό σας, γιατί προσπαθεί να σας μιλήσει».

9. Δεν θα αντικαταστήσω τα ελαστικά μου με μεταχειρισμένα ελαστικά αυτοκινήτου

Η Claudio είπε ότι οι πελάτες μπορούν να κάνουν το λάθος να αντικαταστήσουν τα παλιά ελαστικά με μεταχειρισμένα ελαστικά.

Έχει δει πωλητές μεταχειρισμένων ελαστικών να δίνουν στους πελάτες ένα ελαστικό που δεν έχει το σωστό μέγεθος ή ένα με φουσκάλα στο πλαϊνό τοίχωμα.

«Πολλές φορές βάζουν ένα ελαστικό εκεί που είναι αρκετά κακό», είπε η Claudio. Είπε να προσέχετε τα ελαστικά που φαίνονται σαν να σπάνε ή που έχουν φθαρμένο πέλμα στα εσωτερικά και εξωτερικά μέρη.

Ακόμα κι αν το μεταχειρισμένο ελαστικό σας φαίνεται φυσιολογικό, η ηλικία του μπορεί να αποτελεί κίνδυνο. Οι κατασκευαστές ελαστικών όπως η Michelin συνιστούν την αντικατάσταση των ελαστικών το αργότερο 10 χρόνια μετά την ημερομηνία κατασκευής τους. Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων συνιστούν επίσης την αντικατάσταση ενός ελαστικού τουλάχιστον κάθε έξι χρόνια, ανεξάρτητα από την κατάσταση.

Για να ελέγξετε την ηλικία ενός ελαστικού, αναζητήστε τον τετραψήφιο αριθμό ταυτοποίησης ελαστικού στο πλαϊνό τοίχωμα. Τα δύο δεύτερα ψηφία υποδεικνύουν το έτος κατασκευής του ελαστικού και τα δύο πρώτα ψηφία υποδεικνύουν την εβδομάδα. (Ένας TIN “0719”, για παράδειγμα, θα σήμαινε ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε κατά την έβδομη εβδομάδα του 2019.)

10. Δεν θα πω ψέματα σε έναν μηχανικό αυτοκινήτων για το πρόβλημα που αντιμετωπίζω

Είναι δουλειά των τεχνικών αυτοκινήτων και των μηχανικών να διαγνώσουν τι συμβαίνει με το όχημά σας, οπότε μην δυσκολεύετε τη δουλειά τους λέγοντας ψέματα.

«Όσο πιο ακριβείς πληροφορίες μπορείς να μας δώσεις, τόσο πιο γρήγορα μπορούμε να φτάσουμε στο πραγματικό πρόβλημα, γιατί δεν μας στέλνεις σε άσκοπη αναζήτηση».

Για να δώσετε περισσότερες χρήσιμες λεπτομέρειες, η Lateiner συνιστά να παρακολουθείτε πότε ακούτε τον «περίεργο θόρυβο». Εάν δυσκολεύεστε να περιγράψετε τον ήχο, η Lateiner συνιστά να κάνετε μια ηχογράφηση ή βίντεο που μπορείτε να δείξετε στον τεχνικό σας ή να πάρετε κάποιον μαζί σας για μια δοκιμαστική οδήγηση για να το ακούσουν κιόλας.

Τελικά, η σωστή συντήρηση ενός αυτοκινήτου μπορεί να συνεπάγεται προκαταβολικά κόστη και επιπλέον έρευνα, αλλά θα σας εξοικονομήσει πονοκεφάλους μακροπρόθεσμα.

Exit mobile version