Μετατροπή αυτοκινήτου σε ηλεκτροκίνητο: Γίνεται να πάρω το συμβατικό μου αυτοκίνητο που καίει βενζίνη και να του βάλω μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα για να το κάνω ηλεκτρικό;
Με την Ευρωπαική Ένωση να έχει προχωρήσει ήδη σε ψηφίσματα για απαγορεύση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, και την τιμή των καυσίμων να απειλείται καθημερινά από τις εξελίξεις στην Μέση Ανατολή, τα ηλεκτρικά έχουν αρχίσει να κερδίζουν όλο και περισσότερο μερίδιο στην αγορά.
Σίγουρα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών παραμένουν συγκριτικά λίγες και σίγουρα το κοινό δεν είναι ακόμα έτοιμο να εμπιστευθεί πλήρως τα EV, έχουμε, ωστόσο, παραδείγματα όπως αυτό της Νορβηγίας, με τα νέα ηλεκτρικά που πωλούνται στην σκανδιναβική χώρα να ξεπερνούν τα αυτοκίνητα βενζίνης/diesel.
Στην Ελλάδα, πάντως, αν και υπάρχουν προτάσεις νέων ηλεκτρικών μοντέλων, ο κόσμος παραμένει ακόμα επιφυλακτικός στο να δώσει ένα μεγάλο χρηματικό πόσο για ένα καινούριο αυτοκίνητο με μια σχετικά νέη «τεχνολογία». Μην ξεχνάμε οτι η Ελλάδα έχει και το γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ε.Ε., ο μέσος Ελλήνας, δηλαδή, δεν πάει εύκολα να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο.
Πάει είτε για μεταχειρισμένο, είτε κρατάει το δικό του που το ξέρει. Και ίσως αν κρατούσε το δικό του που το ξέρει και το έκανε ηλεκτρικό, να έβρισκε τη λύση που ήθελε.
Στην αγορά,άλλωστε, υπάρχουν λίγα ηλεκτρικά με τιμή κάτω από 20.000 €, με την μεγαλύτερη πλειονότητα να ξεπερνά το συγκεκριμένο «ψυχολογικό όριο» που βάζουν πολλοί. Αν μιλάμε κι όλας για ηλεκτρικά με αυτονομίες ικάνες να σε γλυτώσουν πλήρως από το άγχος του να μείνεις από μπαταρια στο δρόμο, τότε το ξεπερνά κατά πολύ.
Μπορώ να κάνω το παλιό μου αυτοκίνητο ηλεκτρικό;
Ένας προσιτός τρόπος να φέρεις τα θετικά της ηλεκτροκίνησης στη ζωή σου χωρίς να τινάξεις την μπάνκα στον αέρα, είναι να προχωρήσεις στην μετατροπή ενός αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό. Οι ηλεκτρικές μετατροπές αποτελούν εδώ και χρόνια trend στο εξωτερικό, με πολλούς οδηγούς να παίρνουν τα παλιά αυτοκίνητα τους και να αντικαταστούν τον κινητήρα καύσης με μπαταρία και ηλεκτρικά σύστηματα κίνησης.
Μάλιστα, όσο πιο παλιό είναι το μοντέλο, τόσο πιο εύκολα γίνεται η μετατροπή, αφού τα παλαιότερα μοντέλα έιχαν μικρότερο βάρος, επιτρέποντας, επομένως, μεγαλύτερη ευελιξία με τις -αισθητά βαρύτερες -μπαταρίες που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η «πράσινη» μετάβαση ενός αυτοκινήτου είναι επομένως κάτι που μπορεί να γίνει και έχει γίνει. Διαφορές εταιρείες σε Ευρωπή και Αμερική προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες, ενώ στην αγορά προσφέρονται και κιτ μετατρόπης για κάνεις το αυτοκίνητο ηλεκτρικό μόνος σου.. Ενδεικτικά, η εταιρεία EV Europe προσφέρει ένα κιτ μετατροπής για το Smart ForTwo 450 με μπαταρία στα 90 kW που ξεκινάει στα 8.400 €.
Πώς γίνεται η μετατροπή αυτοκινήτου σε ηλεκτροκίνητο
Ο πιο οικονομικός τρόπος να μετατρέψεις το αυτοκίνητό σου σε ηλεκτρικό είναι να το κάνεις μόνος σου, στο γκαράζ σου ή στην αυλή σου. Ωστόσο, η διαδικασία απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις μηχανολογίας και ηλεκτρολογίας, θέλει ειδικά εργαλεία, επόμενως η πιο ασφαλής επιλογή, αν δεν διαθέτεις τα απαραίτητα εφόδια, είναι να πας το αμάξι σε μια εταιρεία μετατροπής.
Βασικά βήματα της μετατροπής
Για να δούμε πως γίνετια η μετατροπή:
- Αφαίρεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων, την εξάτμιση και άλλα περιφερειακά εξαρτήματα.
- Τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στο χώρο του κινητήρα, συνήθως χρησιμοποιώντας ειδική βάση στήριξης.
- Εγκατάσταση των μπαταριών σε ειδικές θήκες μέσα στο αυτοκίνητο (στο πάτωμα, στον χώρο αποσκευών κ.λπ.).
- Σύνδεση του συστήματος ελέγχου και της καλωδίωσης υψηλής τάσης, μαζί με το σύστημα φόρτισης και τις απαραίτητες ασφάλειες.
- Δοκιμή και ρύθμιση του συστήματος για να διασφαλιστεί ότι όλα λειτουργούν σωστά.