Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: 5 κανόνες για αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Πώς να πάρεις το σωστό αυτοκίνητο. Ποια είναι τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να τσεκάρω πριν την αγορά

Κάθε αγορά και…δύσκολη και όταν αγοράζεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ίσως ακόμα πιο δύσκολη. Η αλήθεια είναι οτι στις μεγάλες αγορές που κάνουμε πρέπει να δίνουμε ένα διαφορετικό ενδιαφέρον και να προσέχουμε λίγο περισσότερο. Τα αυτοκίνητα, ακόμα και όταν μιλάμε για μεταχειρισμένα, αποτελούν μια ακριβή αγορά αφού αν θέλεις ένα αξιόπιστο και λειτουργικό αυτοκίνητο, θα χρειαστείς να δώσεις ορισμένες χιλιάδες ευρώ.

Η αγορά δεν πρέπει να είναι ουτε βεβιασμένη, ούτε αυθόρμητη, άλλα να γίνει μετά από πολύ καλή έρευνα αγοράς, σύγκριση κόστους μεταξύ των επιλογών και ενδελέχη έλεγχο των αυτοκίνητων στα οποία καταλήξαμε, σε όλες τους τις παραμέτρους.

Τα μεταχειρισμένα, παρόλο που τα τελευταία χρόνια οι τιμές τους έχουν ανέβει αρκετά, αποτελούν σίγουρα μια πιο οικονομική λυση σε σχέση με τα καινούρια οχήματα που κυκλοφορούν στην αγορά. Είναι πιο προσιτά, ενώ αν είσαι τυχερός μπορείς να «πιάσεις το λαχείο» και να βρεις ένα λειτουργικό, προσεγμένο μοντέλο σε καλά χρήματα που να σου γεμίζει το μάτι και να το θες.

Παρολα αυτά πρέπει να σαι προσεκτικός.

Μην ξεχνάμε οτι πολλές φορές ακούμε για… γυρισμένα χιλιόμετρα, μοντέλα εισαγωγής που πλασάρονται ως ελληνικά και πολλά άλλα κολπάκια των πωλήτων, τα οποία εμείς ,ως υπεθύνοι αγοράστες, πρέπει να έχουμε στο μύαλο μας και να τα ζυγίσουμε όλα πριν προχωρήσουμε στην αγορά.

Για να δούμε, λοιπόν, μερικούς βασικούς κανόνες που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πριν προχωρήσουμε στην αγορά ενός μεταχειρισμένου μοντέλου άλλα και μερικά πιο ειδικά tips που θα σου εξασφαλίσουν ότι έχεις κάνει το καλύτερο deal και διάλεγεις το σωστό αυτοκίνητο για εσένα.

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Για αν δούμε μερικούς βασικούς κανόνες που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας για την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων:

Έρευνα αγοράς

Όταν αυτό είναι δυνατόν και δεν χρειάζεσαι αυτοκίνητα άμεσα, μην βιαστείς στην αναζήτηση αυτοκινήτου. Ακόμα και αν το χρειάζεσαι άμεσα, πρόσπαθησε να κάνεις την καλύτερη έρευνα αγοράς που μπορείς, τόσο στο διαδύκτιο, όσο και από κοντά. Δες τι επιλογές υπάρχουν, τι τιμές υπάρχουν, σε τι αυτοκίνητα και χιλιόμετρα θες να απευθυνθείς σύμφωνα με το budget σου, δες αν αξίζει να ανέβεις λίγο για να πάρεις κάτι που θα σου σώσει χρήματα σε κατανάλωση και συντήρηση αργότερα. Γενικά, ψάξου αρκετά, ώστε να καταλάβεις την αγορά και πώς μπορείς να κινήθεις όταν πας να αγοράσεις αυτοκίνητο. Κάτι τέτοιο θα σε βοηθήσει στο να δεις αν ο πωλήτης σου προσπαθεί να σε εντυπωσιάσει με αυτά που σου λέει όταν πας να δεις ένα αυτοκίνητο, ή είναι κάτι που όντως ισχύει.

Τσεκάρε, επίσης, καλά τη μέση τιμή των αυτοκινήτων. Το τέλειο αυτοκίνητο με λίγα χλμ. και χαμηλή τιμή, η «χρύση ευκαιρία» ίσως να υπάρχει έκει εξώ. Ίσως, όμως, κάποιος προσπαθεί, απλώς, να ξεφορτωθεί ένα αυτοκίνητο που κρύβει προβλήματα. Κμτε πολύ κάλο έλεγχο, πριν προχωρήσεις σε μια τέτοια αγορά.

Χίλιομετρα στο κοντέρ

Στα του αυτοκινήτου τώρα, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Αν θέλεις να αγοράσεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πρέπει να τσεκάρεις πόσα χιλιόμετρα έχει κάνει, πόσο δρόμο δηλαδή έχει «φάει». Προφάνως, ανάλογα το budget που είμαστε διαθέσιμοι να δώσουμε, θα υπάρχουν και διαφορές. Για τα χιλιόμετρα, θα ακούσεις πολλά. Κάποιος θα σου πεί , μην πάρεις με πάνω από 100.000-120.000 χλμ., άλλος θα σου πει οτι ξέρω αυτοκίνητα που με έχουν 300.000 χλμ. και βάλε και είναι πλήρως αποδοτικά.  Πάντως, αν ψάχνεις ένα αξιόπιστο και λειτουργικό μοντέλο που δεν θα χρειαστεί να φτιάξεις χίλια πράγματα, ο γενικός κανόνας είναι να μην ψάχνεις μοντέλα με πάνω από 150.000/200.000 χλμ.. Πάντως, να σημειωθεί οτι μπορεί να υπάρχουν και εξαιρέσεις. Μοντέλα με αρκετά παραπάνω χιλιόμετρα, που ο προηγούμενος κατόχος τα φρόντιζε, έκανε όλα του τα service ευλαβικά και γενικά πρόσεχε το αμάξι, μπορεί να είναι καλές ευκαιρίες.

Σημαντικό: Αν βρεις ένα παλαίοτερο μοντέλο με πολύ χαμηλά χιλιόμετρα, μη θεωρήσεις αμέσως ότι είσαι ο πιο τυχερός ανθρώπος του κόσμου. Ένας οδηγός στην Ευρώπη κάνει 12.000 χλμ. το χρόνο, επόμενως αν βρείς ένα μοντέλο που μπορεί να πέφτει πολύ εξω και να έχει κάνει πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από αυτό το νούμερο, ίσως κάτι να «βρωμάει». 

Τσεκάρε το εξωτερικό

Το εξωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να σου πει πολλά. Παρόλο που με ένα βάψιμο ή με μικροεπισκεύες, ο πωλήτης μπορεί να σου κρύψει πράγματα, εσύ πρέπει να το επιθεωρήσεις όσο πιο εξονυχιστικά γίνεται. Αν κάτι δεν ταιριάζει καλά ή αν υπάρχει κάποιο χτύπημα που σου βαράει καμπάνακι για σοβαρό τροχαίο που έχει συμβεί στο όχημα, πρέπει να το ψάξεις και να ρωτήσεις, καθώς μπορεί να υπάρχουν και άλλες ζημίες για τις οποίες δεν γνωρίζεις. Τσέκαρε επίσης και για υπερβολική σκουριά, ειδικά στο πλαίσιο και στο δαπέδο. Οκ, λογική η σκουριά, όταν το αυτοκίνητο παλιώνει, όμως αν η σκουρία είναι έντονη και εκταταμένη, θα χρειαστεί όλο το μέρος αλλαγή, κάτι που κοστίζει σε χρόνο και χρήμα.

Τι βλέπεις στο εσωτερικό

Η κατάσταση του εσωτερικού ενός προς πώληση αυτοκίνητου, θα είναι πάντα κάπως προσεγμένη, ωστόσο μην πειστείς πολύ εύκολα. Εσύ για να είσαι σίγουρος, πρέπει να φροντίσεις ότι τα έχεις ψάξει όλα. Αρχικά, ένα αυτοκίνητο που μυρίζει άσχημα δείχνει έναν προηγούμενο οδηγό που δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το αυτοκίνητο,δεν το προσέχει. Και αν κάτι τέτοιο ισχύει στο εσωτερικό, μπορεί να συμβαίνει και σε όλο το αυτοκίνητο. Επίσης, η κακή οσμή στο αυτοκίνητο μπορεί να εμφανίζει και μεγαλύτερα προβλήματα, όπως ότι το αμάξι έχει πλημμυρίσει, ειδικά αν συνδυάζεται με μυρωδία μούχλας. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνο, όποτε δώσε έντονη πρόσοχη.

Προφανώς, κάνε Test Drive

Για να είσαι σίγουρος για την κατάσταση του αυτοκινήτου, πρέπει πρώτα να το οδηγήσεις. Αρχικά, κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό. Μπορεί το συγκεκριμένο μοντέλο απλώς να μη σου αρέσει. Σε περίπτωση που είτε σου αρέσει, είτε είσαι έτοιμος να κάνεις μια αλλαγή για το σωστό αυτοκίνητο, τότε πήγαινε προετοιμασμένος. Διάβασε αξιολογήσεις, δες βιντεο που δείχνουν πως συμπεριφέρεται το μοντέλο που σου αρέσει και μέτα συγκρίνε το με αυτό που οδηγείς. Αν βλέπεις πως κάτι δεν είναι το ίδιο, ή γενικά δεις πως κάτι δεν δουλεύει σωστά, ρώτα γιατί συμβαίνει και πιέσε τον πωλητή. Πρόσπαθησε να οδηγήσεις το αυτοκίνητο και σε κίνηση και σε ανοικτό δρόμο, και σε υψήλες και χαμηλές ταχύτητες άλλα και σε ανηφόρες. Να δεις πως αποδίδει το αυτοκίνητο σε κάθε οδηγικό περιβάλλον. Μην ξεχάσεις να χρησιμοποιήσεις όλα τα ηλεκτρικά σύστημα του αυτοκίνητου και να δεις ότι όλα δουλεύουν.

Επίσης, σημαντικό: Αν ,με το που μπεις στην καμπίνα και βάλεις μπρος, δεις όλα τα λαμπάκια του αυτοκινήτου αρχίζουν να ανάβουν, έχουμε άλλη μια «κόκκινη σημαία». Στην καλύτερη, κάτι έχει χαλάσει στους σένσορες, στην χειρότερη το αυτικίνητα έχει μια σειρά από θέματα που ο πωλήτης «ξέχασε» να σου πει.

Πήγαινε το σε δικό σου μηχανικό

Προφάνως, πηγαίνε το αυτοκίνητο σε ειδικό για να εξακριβώσει ότι όλα πάνε κάλα και αν όχι, τι πιθανά πρόβληματα μπορεί να υπάρχουν στο αυτοκίνητο. Αν ο πωλήτης σου αραδιάσει δικαιολογίες ή σου πει ότι έχει δικό του μηχανικό, απλά αρνήσου να συζητήσεις περαιτέρω.Το αυτοκίνητο ΠΡΕΠΕΙ να το δει δικός σου μηχανικός.

Αν το αυτοκίνητο δεν έχει προβλήματα, ή αν ο πωλήτης ήταν ειλικρινής μ για τα όποια προβλήματα μπορεί να έχει το αμάξι , τότε οποίος και να το δει, τα ίδια θα σου πει.

Αν συμβεί το αντίθετο; «Κατακόκκινη σημαία».

 

Εγγραφά, χαρτιά, άδειες. Διασταύρωσε τα όλα

Τσέκαρε αν όλα όσα γράφονται στην άδεια κυκλοφορίας ισχύουν και πιστοποιούνται από την πραγματικότητα. Προφάνως, αν δεν υπάρχει καν άδεια κυκλοφορίας, είναι άμεση «κόκκινη σημαία», απλά σηκώνεσαι και φεύγεις. Ακόμα και αν όλα τα στοιχεία στην άδεια κυκλοφορίας είναι σωστά, τσέκαρε καλύτερα τα έγγραφα. Υπάρχουν πέριεργα στοιχεία, όπως ορθογραφικά; Τα έπισημα έγγραφα μιας αντιπροσωπείας έχουν από απειροελάχιστες εως μηδανικές πιθανότητες να έχουν τέτοια λάθη στα έπισημα έγγραφα τους, όποτε πρόσεχε πολύ. Τέλος, δες αν όλες οι οφειλές του αυτοκινήτου έχουν ήδη καλυφθεί, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα επιβαρύνουν εσένα. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, συζήτα το και προσπάθησε να ρίξεις την τιμή, αφού έχεις να κανονίσεις και τις συγκεκριμένες οφειλές.

Τέλος, τσέκαρε το βιβλίο service και δες ότι χιλιόμετρα και εργασίες συντήρησης είναι σωστά γραμμένες. Τσέκαρε επίσης, αν οι εργασίες που αναγράφονται βγάζουν νοήμα σε σχέση με τα χιλιόμετρα που έχει κάνει και αν κάτι στις εργασίες σου φαίνεται ύποπτο.

 

 

Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα