Site icon TheCars.gr

Μεταχειρισμένα: Τι είναι η αγορά με γραμμάτια – Με συμφέρει;

αγορά με γραμμάτια

123rf

Αγορά με γραμμάτια για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Τι ακριβώς είναι, ποια η διαφορά με τις δόσεις και τι πρέπει να προσέχω. Τελικά με συμφέρει;

Οκ, ήρθε η ώρα να αγοράσεις αυτοκίνητο. Αποφάσισες να πας για μεταχειρισμένο, σκρολλάρεις για να βρεις αυτό που σου ταιριάζει και ,εν τέλει,βρίσκεις κάτι που σου αρέσει και θέλεις ν απάρεις.

Ήρθε,τώρα,  η ώρα να αποφασίσεις τον τρόπο της αγοράς μεταχειρισμένου. Αμά έχεις αγοράσει πότε αυτοκίνητο ή αν ψάχνεις αμάξι, θα έχεις δει πως μερικά αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα για αγορά (πέρα από δόσεις ή μετρήτα) με γραμμάτια.

Τα γραμμάτια είναι επιλογή μόνο για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, πότε σε καινούρια (η χρηματόδοτηση στα καινούρια γίνεται πάντσα από τράπεζα).

Τι ακριβώς όμως σημαίνει το να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με γραμμάτια.

Είναι καλύτερο ή χειρότερο από το να αγόρασεις με δόσεις και ποιες οι διαφορές; Με συμφέρει να αγοράσω ένα αυτοκίνητο με γραμμάτια και τι πρέπει να προσέχω σε μια τέτοια περίπτωση για να μην προχωρήσω σε μια συμφωνία που δεν είναι θετική για εμένα;

Για πάμε να τα εξηγήσουμε όλα.

Αγορά με γραμμάτια για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Τι είναι

Η αγορά με γραμμάτια αφορά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα της αγοράς και συνήθως θα δεις εμπόρους να δίνουν αυτή την επιλογή (πολύ σπάνια μπορεί να βρεις και ιδιώτες).

Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν διακανονισμό της αγοράς ανάμεσα σε αγοράστη και πωλήτη για τη χρηματόδοτηση του αυτοκίνητου. Η διαφορά με την αγορά με δόσεις έγκειται στο οτι στα γράμματια, η αγορά δεν γίνεται με τη χρηματόδοτηση του ποσού από την τράπεζα, άλλα με συμφωνίες ανάμεσα σε πωλήτη και αγοραστή. 

Πρακτικά, δεν υπάρχει δάνειο από τράπεζα, άλλα αυτό το ρόλο εξυπηρετεί ο πωλήτης. Χρηματοδοτεί, δηλαδή, το πόσο της αγοράς.

Όπως και στην περίπτωση των δόσεων(δάνειο από τραπέζα), ο αγοραστής πρέπει να καταβάλλει κάθε μήνα το συμφωνημένο πόσο, μέχρι την πλήρη εξόφληση.

Τι πρέπει να προσέχω

Μεγάλη προσοχή από όλους τους πιθανούς αγοράστες που ενδιαφέρονται για αγορά με γραμμάτια πρέπει να δίνεται στους όρους της σύμβασης, η οποία πρέπει να υπάρχει γραπτά και να την έχει επιμεληθεί συμβολαιογράφος.

Αν η συμφώνια ανάμεσα σε πωλήτη και αγοράστη δεν υπάρχει κάπου επίσημα, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος εξακρίβωσης και επαληθεύσης των όρων της συμφωνίας, αν προκύψει κάποιο ζήτημα.

Επίσης, προσόχη πρέπει να δώθει στα επιτόκια και τις συμφωνίες που θα γίνουν με τον πωλήτη.

Προφανώς, ο πωλήτης αναλάμβανει το ρόλο της τράπεζας, έναν ρόλο που φέρνει και λίγο ρίσκο, επομένως είναι φυσιολογικό να ζητήσει ένα μεγαλύτερο επιτόκιο. Ωστόσο, κρατά στο μυάλο σου ότι δεν είναι ανήκουστο το επιτόκιο που θα ζητηθεί, να φτάνει ή να  ξεπερνά και το13 – 15%. 

Σκέψου, επίσης, ότι πέρα από το αυξημένο επιτόκιο θα δώσεις και προκαταβολή, αφού ο εμπόρος θα ζητήσει διασφαλίσεις για να προχωρήσει στην χρηματοδότηση.

Το ύψος της προκαταβολής διαφέρει από εμπόρο σε έμπορο και από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο, ωστόσο, συνήθως σε αγορές με γραμμάτια, κυμαίνεται στο 50% της τελικής τιμής.

Τέλος, να σημειώσουμε πως η κυριότητα του αυτοκίνητου αποτέλει ένα κάπως… άοριστο concept στην αγορά με γραμμάτια. Ανάλογα τη συμφώνια και το τι θα κανονιστεί με τον έμπορο, ένα αυτοκίνητο που δεν έχει εξοφληθεί και πληρώνεται με γραμμάτια, μπορεί είτε να είναι στην κυριότητα του εμπόρου μέχρι την εξόφληση, είτε να περάσει άμεσα στον αγοράστη.

Αυτό διαφέρει από συμφωνία σε συμφωνία.

Θετικά και αρνητικά της αγοράς με γραμμάτια

Για να δούμε, λοιπόν, εν ολίγοις, τα θετικά άλλα και τα αρνητικά της αγοράς μεταχειρισμένου με γραμμάτια.

Ας ξεκινήσουμε με τα θετικά:

Τα αρνητικά:

 

Exit mobile version