Site icon TheCars.gr

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Γιατί τα λίγα χιλιόμετρα μπορεί να είναι αρνητικό σημάδι – Το ένα πράγμα που πρέπει να τσεκάρεις

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

123rf

Όλοι γνωρίζουμε πώς το πρώτο πράγμα που κοιτάζουμε πριν αγοράσουμε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είναι τα χιλιόμετρα.

Ένα αυτοκίνητο όσο καλό, λειτουργικό, απολαυστικό αισθητικά και μηχανικά άρτιο είναι όταν βγαίνει από το εργοστάσιο των κατασκευαστών, παλιώνει με τη χρήση. Ακόμα και αν ο οδηγός το προσέχει σαν τα μάτια του, αργά ή γρήγορα, τα πρώτα σημάδια φθοράς θα κάνουν την εμφάνιση τους.

Και όχι μόνο σε αναλώσιμα και εξαρτήματα που έτσι και αλλιώς θα χρειαστούν ανταλλακτικά, όπως τακάκια ή ας πούμε τα ελαστικά, άλλα ακόμα και στα μέρη του ιδιού του κινητήρα ή του ηλεκτρικού συστήματος.

Όπως και να το κάνουμε, ακόμα και το αγαπήμενο σου αυτοκίνητο που σε βγάζει ασπροπρόσωπο χρόνια, ακόμα και τα πιο cult αυτοκίνητα της ιστορίας που έχουν φτιάξει όνομα ως “σκύλια”  της ασφάλτου που αντέχουν στο χρόνο και κάθε είδους… κάκοποιήση από τους οδηγούς, μετά τη χρήση και μετά τα πολλά χιλιόμετρα στον δρόμο, θα σου βγάλουν θέματα.

Θέματα που πολλές φορές είτε δεν επιοδιορθώνονται είτε θα σε αναγκάσουν να βάλεις το χέρι βαθειά στην τσέπη για να τα φτιάξεις.

Οκ, λοιπόν, πριν μας πάρετε με τις πέτρες, γιατί μπορεί να λέμε πως ένα αυτοκίνητο με λίγα χιλιόμετρα μπορεί να μην είναι απαραίτητα θετικό σημάδι αν ψάχνεις να αγοράσεις μεταχειρισμένο;

Τι είναι το ένα πράγμα που πρέπει να τσεκάρεις οπωσδήποτε πριν προχωρήσεις σε αγόρα, ακόμα και αν βρήκες το εκλεκτό σου μεταχειρισμένο με τα λίγα χιλιόμετρα;

Πάμε να δούμε.

 

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Τα λίγα χιλιόμετρα μπορεί να δείχνουν κάτι αρνητικό

Ο ευρωπαίος οδηγός κινείται κατά μέσο όρο 12.000 χλμ. άνα έτος.  Προφάνως, υπάρχουν αυξομειώσεις ανάλογα τον οδηγό και τις αποστάσεις που ο καθένας έχει να κάνει, ωστόσο τα επισημα στατιστικά δειχνούν πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα σχετικά με το πόσα χιλιόμετρα πρέπει να περιμένουμε από ένα αυτοκίνητο.

Για παραδειγμα: Ένα αυτοκίνητο που είχε την πρώτη του άδεια κυκλοφορίας το Νοέμβριο του 2016, πρέπει σήμερα να έχει κάνει περίπου 96.000 χλμ. Προφάνως, υπάρχουν οδηγοί που κάνουν μεγάλυτερες από το μέσο όρο αποστάσεις για να πάνε στη δουλεία τους ας πούμε και άλλοι που έχουν το αυτοκίνητο να κάθεται και το χρησιμοποιούν μόνο για τα πλήρως απαραίτητα.

Σε κάθε περίπτωση, το να δεις αυτοκίνητο με πολύ μεγάλες διακυμάνσεις σε σχέση με το μέσο όρο πρέπει να σου βαρέσει καμπανάκι.

Όταν ένα αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε το 2016 έχει 200.000 χλμ., αυτό δείχνει πως ο προηγούμενος κάτοχος το έτρεξε αρκετά, το αυτοκίνητο επομένως καταπονήθηκε πολύ παραπάνω από το μέσο όρο.

Οι περισσότεροι που ψάχνουν να αγοράσουν μεταχειρισμένο δεν θα έδιναν πολύ σημασία σε μια τέτοια αγγελιά και θα σκρολάραν σχεδόν κατευθείαν.

Ωστόσο, μια τέτοια παρεκλίση από το μέσο όρο μπορεί να αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι ακόμα και αν το αυτοκίνητο έχει λιγότερα χιλιόμετρα απο όσα θα περιμέναμε.

Και αυτό γιατί, τα αυτοκίνητα δεν είναι φτιαγμένα να κάθονται, τα μηχανικά τους και ηλεκτρικά μέρη μπορεί να φθαρούν και να χάνουν τη λειτουργία τους άμα δεν χρησιμοποιύνται τακτικά.

Πάρε την μπαταρία για παράδειγμα: Η μπαταρία του αυτοκινήτου φορτίζεται, μέσω συστήματος που μετατρέπει τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική. Η μηχανική αυτή ενέργεια προκύπτει από την κίνηση του αυτοκινήτου. Οταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιήμενο για μεγάλα χρονικά διαστήμα, ο κινητήρας δεν παράγει ενέργεια, η μπαταρία αποφορτίζεται και μένει αποφορτισμένη, με αποτελέσμα να χάνει σιγά σιγά λειτουργικά της στοιχεία.

Επίσης, μπορεί το αυτοκίνητο να έχει λίγα χιλιόμετρα και να μην έχει καταπονήθει ιδιαίτερα, ωστόσο, τα αναλώσιμα ή τα ελαστικά του αυτοκινήτου φθειρόνται, όχι μόνο από τη χρήση άλλα και από το χρόνο. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να χρειαστεί να προσθέσεις στην τιμή του αυτοκινήτου και την τιμή των νεών ελαστικών που θα χρειαστεί να του βάλεις άλλα και τα σέρβις λαδιών.

Και στο κάτω κάτω, θα έπαιρνες ένα αυτοκίνητο που μπορεί να έχει 40.000 χλμ. άλλα δεν έχει γίνει αλλαγή λαδιών τα τελευταία 3 χρόνια γιατί “σιγά μωρέ λες και το κουνάω καθόλου για να πάθει τίποτα το λάδι”;

Το ένα πράγμα που πρέπει να τσεκάρεις

Η αλήθεια είναι οτι στις μεγάλες αγορές πρέπει να είμαστε έξτρα προσεκτικοί. Όταν δεν αγοράζεις το αυτοκινήτου σου κατευθείαν από τους επισήμους αντιπροσώπους της εταιρείας, είναι δύσκολο να γνωρίζεις τι ακριβώς έχει περάσει, τι είδους φόρτο έχει από τον προηγούμενο κάτοχο, αν όλα τα σέρβις έχουν γίνει στην ώρα τους κτλπ..

Το ένα πράγμα που πρέπει να τσεκάρεις πριν την αγορά για να είσαι όσο σίγουρος μπορείς είναι αν υπάρχει βιβλίο σέρβις. Έκει θα δεις όλες τις εργασίες που έχουν γίνει και μπορείς με αυτόν τον τρόπο να δεις αν ο προηγούμενος κάτοχος πρόσεχε πραγματικά το αυτοκίνητο και σε τι έξοδα θα έχεις αν προχωρήσεις στην αγορά.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει το βίβλιο σερβίς, λέει και αυτό κάποια πράγματα.

Πάντως, το αν το εξωτερικό του αυτοκινήτου είναι προσεγμένο, δεν έχει σημάδια από τρακαρισμάτα και το χρώμα είναι σε καλό επιπέδο για την ηλικία του, όλα αυτά είναι σημάδια που δείχνουν οτι ο κάτοχος πρόσεχε το αυτοκίνητο του και κατά πάσα πιθανότητα, έδειχνε στα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη την ίδια αγάπη που έδειχνε στην εξωτερική εμφάνιση του αμαξώματος.

 

 

Exit mobile version