Λάδι Κινητήρα ή Υγρό Κιβωτίου Ταχυτήτων: Ποιες οι Διαφορές και Πότε Χρησιμοποιώ το Καθένα

Λάδι Κινητήρα ή Υγρό Κιβωτίου Ταχυτήτων: Ποιες οι Διαφορές και Πότε Χρησιμοποιώ το Καθένα

Το λάδι κινητήρα και το υγρό κιβώτιού ταχυτήτων είναι δύο απαραίτητα υγρά που εξασφαλίζουν την καλή υγεία του αυτοκινήτου σου, άλλα και της τσέπης σου όταν έρθει η ώρα για το σέρβις.

Παρά τις ομοιότητες που έχουν, όπως το να λιπαίνουν και να μειώνουν την τριβή στα μηχανικά μέρη, τα δυο λάδια έχουν διαφορετικές χημικές συνθέσεις και διαφορετικό ρόλο στο αυτοκίνητο σου και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται εναλλακτικά.

Τι κάνει το λάδι κινητήρα

Το λάδι κινητήρα λιπαίνει τα εξαρτήματα του κινητήρα και μειώνει την τριβή ανάμεσά τους.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς η συνεχής επαφή των μεταλλικών μερών μπορεί να προκαλέσει φθορά ή και ζημιά στον κινητήρα.

Στην αγορά θα βρεις διάφορες κατηγορίες λαδιών, όπως τα πλήρως συνθετικά και τα ημισυνθετικά, τα οποία είναι σχεδιασμένα να αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες και να προσφέρουν καλύτερη λίπανση, ενώ ένα συμβατικό λάδι μπορεί να αποτελέσει μια πιο οικονομική επιλογή για το αυτοκίνητο σου.

Τι ρόλο έχει το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων

Το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων (μπορείς να το βρεις ως υγρό μετάδοσης ή βαλβολίνη) λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή λιπαίνει εξαρτήματα για να προστατεύσει από τη φθορά.

Ωστόσο, είναι ειδικά σχεδιασμένο για τα μηχανική μέρη του σασμάν του αυτοκίνητου σου και όχι για εκείνα του κινητήρα.

Το λάδι μετάδοσης πέρα από το να λιπαίνει, συμβάλλει και στη ρύθμιση της θερμοκρασίας στο κιβώτιο, για την καλύτερη απόδοση του σασμάν στην αλλαγή των ταχυτήτων.

Πότε χρησιμοποιώ λάδι κινητήρα και πότε υγρό κιβώτιου ταχυτήτων;

Παρά τις ομοιότητες στη λειτουργία τους, το λάδι κινητήρα και το υγρό μετάδοσης, έχουν συνθέσεις που είναι ειδικά σχεδιασμένες για τον ρόλο που παρέχουν και δεν πρέπει πότε να κάνεις το λάθος να χρησιμοποιήσεις το ένα για τη δουλεία του άλλου.

Το λιπαντικό κινητήρα έχει σχεδιαστεί προσεκτικά για να χειρίζεται τις υψηλές θερμοκρασίες στον κινητήρα σας, διαθέτοντας ένα ακριβές μείγμα βασικών λιπαντικών και προηγμένων πρόσθετων, όπως αντιοξειδωτικά και αναστολείς διάβρωσης που λιπαίνουν και προστατευτούν τα εξαρτήματα της μηχανής από τη φθορά.

Η χημική σύνθεση του του υγρού κιβωτίου έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αντέχει στην υψηλή πίεση και τις μεταβλητές θερμοκρασίες των συστημάτων μετάδοσης.

Περιέχει εξειδικευμένα πρόσθετα όπως αντιφθοράς και τροποποιητές τριβής που εξασφαλίζουν ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και προστατεύουν ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης από φθορά και ζημιές.

Πώς Ξεχωρίζουμε το Λάδι Κινητήρα από το Υγρό Μετάδοσης;

Αν δεις διαρροή στο όχημα σου, μπορείς να καταλάβεις για ποιο υγρό πρόκειται από ο χρώμα του.

Το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων συνήθως έχει σκούρο κόκκινο χρώμα, ενώ το λάδι κινητήρα είναι συνήθως καφέ ή κεχριμπαρένιο, το οποίο σκουραίνει με τη χρήση.

Υγρό Κιβωτίου Ταχυτήτων
Photo: rf123 | Υγρό Κιβωτίου Ταχυτήτων

Σέρβις λαδιού κινητήρα vs Σέρβις υγρού κιβωτίου ταχυτήτων

Το λάδι κινητήρα απαιτεί συχνότερη αλλαγή, καθώς υπόκειται σε πολύ μεγαλύτερη θερμική καταπόνηση κατά τη λειτουργία του κινητήρα.

Αν το στο αυτοκίνητο σου βάζεις συνθετικά λάδια, έχε υπόψιν σου πως κατά μέσο όρο πρέπει να κάνεις αλλαγή μετά τα 15.000 χλμ., ενώ τα συμβατικά λάδια θέλουν σέρβις μετά τα 5.000 χλμ.

Το υγρό μετάδοσης έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής: Στα αυτόματα κιβώτια μπορεί να χρειαστεί αλλαγή κάθε 100.000 χλμ. ή μετά από 5 χρόνια χρήσης , ενώ στα χειροκίνητα προτείνεται αλλαγή μετά από 30.000 χλμ.

Δείτε επίσης

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα