Site icon TheCars.gr

Λάδι για αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα: Τι προσφέρουν;

Λάδι για αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα

123rf

Τι είναι το λάδι αυτοκινήτου που στοχεύει σε κινητήρες υψηλών χιλιόμετρων και γιατί μπορεί να είναι η ιδανική λύση για παλαιότερα μοντέλα. Θετικά και αρνητικά των high-mileage λιπαντικών.

Όταν μιλάμε για λίπανση κινήτηρα, στην αγορά υπάρχουν άφθονες λύσεις. Από κλασσικά, συνθετικά ή ημισυνθετικά, έχεις αρκετές επιλογές για να διαλέξεις το κατάλληλο λάδι για το αυτοκίνητο σου.

Προφάνως, αυτό έχει να κάνει με το είδος κινητήρα του αυτοκινήτου σου, τι μοντέλο είναι και τι ακριβώς χρήση κάνεις.

Μια σημαντική παραμέτρος, που ίσως δεν λαμβάνεις υπ’ όψιν σου είναι το πόσα χιλιόμετρα έχει κάνει το αυτοκινήτο σου. Σίγουρα, ένα λιπαντικό κάνει την ίδια δουλειά σε ένα αυτοκίνητο που κάνει την πρώτη του αλλαγή και σε ένα αυτοκίνητο που έχει 150.000 χλμ. και πάνω.

Ωστόσο, στην αγορά, υπάρχουν ειδικά λάδια κινητήρα που στοχεύουν συγκεκριμένα σε αυτά τα αυτοκίνητα, αυτά που έχουν πολλά χιλιόμετρα και απαιτούν ιδαιίτερη φροντίδα, αφού, όπως όλοι ξέρουμε, οι κινητήρες με τη χρήση παλιώνουν και έπειτα έχουμε τα κλασσικά θεματάκια, όπως διαρροές, το λάδι που καίγεται πολύ πιο γρήγορα από το κανονικό κτλπ..

Τα συγκεκριμένα λάδια είναι ειδικά σχεδιασμένα για να αντιμετωπίσουν τέτοια ζητήματα άλλα και να αυξήσουν την διάρκεια ζωής και καλής λειτουργίας του κινητήρα. Διαθέτουν παραπάνω προσθέτα από ένα κλασσικό λιπαντικό και βοηθάνε έναν κινητήρα που έχει κάνει αρκετά χιλιόμετρα, να συνεχίσει να είναι αποδοτικός.

Για να δούμε τι ακριβώς είναι ένα λάδι κινητήρα για αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα, μετά από πόσα περίπου χιλιόμετρα μπορείς να αρχίζεις να τα χρήσιμοποιείς και τα θετικά και αρνητικά αυτού του τύπου λαδιού.

Μετά από πόσα χιλιόμετρα μπορώ να τα χρησιμοποιήσω;

Αρχικά, ας ορίσουμε ένα αυτοκίνητο που έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα.

Το λάδι για αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα στοχεύει σε οχήματα τα οποία έχουν κάνει πάνω από 150.000 χλμ στον δρόμο. Προφανώς, αυτό μπορεί να αλλάζει ανάλογα τον οδηγό και τις συνθήκες οδήγησης. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο που οδηγείται σε συνθήκες ανοιχτού δρόμου, όπως βουνό ή εθνική οδός, εκεί που δεν υπάρχουν συνέχεις αυξομειώσεις ταχύτητας και ζόρισμα του κινητήρα, τα 150.000 χλμ. μπορεί να θεωρούνται λίγα για να βάλεις λάδι για πολλά χιλιόμετρα.

Αντίστοιχα, αν είσαι σε αστικό περιβάλλον και είσαι συνέχεια στην κίνηση, ο κινητήρας είναι λογικό να υπερθερμαίνεται και να κουράζεται παραπάνω, επόμενως, μπορείς να δεις θέματα με τα λάδια και πιο νωρίς από τα 150.000 χλμ..

Οι μεγάλες εταιρείες που βγάζουν τέτοια λάδια αυτοκινήτων, όπως η Castrol,  δίνουν ως γενικό χαρτή, μάλιστα, τα 120.000 χλμ, ως μια καλή αρχή για το πότε πρέπει να σκέφτεσαι το λάδι πολλών χιλιομέτρων ως μια βιώσιμη λύση για τον κινητήρα σου.

Λάδι για αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα: Θετικά και αρνητικά

Τα συγκεκριμένα λιπαντικά διαθέτουν περισσότερα πρόσθετα σε σχέση με ένα συμβατικό λάδι.

Ανάλογα το προιον, διαθέτουν επίσης διαφορετικά στεγανοποιητικά που μπορούν να λιπαίνουν καλύτερα τα δύσκολα σημεία, όπως τις τσιμούχες, τα παρεμβύσματα και τα O-rings του κινητήρα.

Με αυτό τον τρόπο μειώνει ή σταματάει την αυξήμενη κατανάλωση λαδιού καθώς και τις διαρρόες που μπορεί να συμβαίνουν σε ένα παλαιότερο μοντέλο. Ταυτόχρονα, διαθέτουν περισσότερα αντιρυππαντικά και αντιοξειδωτικά συστατικά, κάτι που βοηθάει στο να μη δημιουργείται η λεγόμενη λάσπη στον κινητήρα και να μένει καθαρός.

Ένα ακόμη υπέρ είναι πως διαθετούν αντιτριβικά πρόσθετα, ουσιαστικά ενώσεις καθόνται πάνω στα κινούμενα μέρη του κινητήρα και τα προστατεύουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, τα περισσοτερικά λιπαντικά που θα βρείτε στις αγορές, υποστηρίζουν πως αν τα βάλεις, θα θέλεις αλλαγή μετά από 24.000 χλμ. ή ένα έτος. 

Πέρα από τα αντιρυππαντικά και τα αντιοξειδωτικά συστατικά, σε αυτά τα τύπου λάδια συναντάμε τροποποιητές ιξώδους, τα οποία κρατάνε καθάρο και ασφάλη τον κινητήρα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, κάλο είναι να λαμβάνε υπ’όψιν σας και τις συστάσεις του κατασκευαστή για την αλλαγή των λαδιών, καθώς και να «ακούτε» το αυτοκίνητο σας και το τι σας λέει.

Ως προς τα αρνητικά, το συγκεκριμένο λάδι, μπορεί να σου προκαλέσει θέματα στα ξεκινήματα το πρωί, αν μένεις σε περιβάλλον με έντονες ψυχρές θερμοκρασίες, ενώ ειναι φυσιολογικό να δεις ανεβάσμενες τιμές θερμοκρασιάς λαδιού, ειδικά αν χρησιμοποιείς λάδι με παχύτερο ιξώδες, ένα, δηλαδή, πιο πυκνό λάδι.

Σε περίπτωση που αποφασίσεις να τοποθετήσεις λάδι υψήλου mileage, διάλεξε ένα λάδι που ταιριάζει στις συστάσεις που δίνει ο κατασκευαστής, ώστε να αποφύγεις τέτοια θέματα.

Τελικό αρνητικό: Αυξημένο κόστος. Οκ δεν μιλάμε, για μεγάλη διαφορά, αφού πάνω κάτω οι τίμες των λαδιών είναι συγκεκριμένες, ωστόσο ειναι λογικό πως όταν σε ένα λάδι βάζεις παραπάνω αντιρυππαντικά, στεγανοποιητικά και πρόσθετα, θα υπάρχει αλλαγή στο κόστος. Πάντως, αν θεωρείς πως το αυτοκίνητο σου το χρειάζεται, τα 5 ή 10 παραπάνω ευρώ που θα δώσεις, μπορεί να αξίζουν αν σε σώσει από πιο συχνές αλλαγές ή αλλαγή ανταλλακτικών.

Συμπέρασμα: Αν το αυτοκίνητο σου έχει πάνω από 150.000 χλμ., τότε μπορείς να το δοκιμάσεις στο αυτοκίνητο σου. Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει είναι αρκετά, ενώ το κόστος δεν είναι τέτοιο που το κάνει απαγορευτικό. Ίσα ίσα σου σώζει και περισσότερα χρήματα στην πορεία, αν αποδώσει τα αναμένομενα. Πάντως, επειδη ο κάθε κινητήρας και το κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό, κάνε τη δική σου έρευνα και αποφάσισε αν το λάδι που βάζεις σήμερα είναι το ίδιο αποδοτικό για το αυτοκινήτο σου, όσο ήταν πριν 30.000 χλμ. π.χ.. Αν είσαι εντάξει, τότε ξέχασε το. Αν θεωρείς ότι βλέπεις διαφορά, ίσως το λάδι για αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα είναι αυτό που θα σε σώσει.

 

 

Exit mobile version