Κρύο και μπαταρία ηλεκτρικών: Ποιο αυτοκίνητο άντεξε στους -20°C;

Κρύο και μπαταρία ηλεκτρικών: Ποιο αυτοκίνητο άντεξε στους -20°C;

Μπαταρία ηλεκτρικών και χαμηλές θερμοκρασίες είναι συνταγή αποτυχίας; Όχι λέει αυτό το ιαπωνικό που έδειξε ότι η μπαταρία του αντέχει χωρίς πρόβλημα και χωρίς να χάσει ούτε λίγο ενέργεια, μέχρι και τους  -20°C.

Από τότε που η ηλεκτροκίνηση άρχισε να κυριαρχεί, το κρύο και οι χαμηλές θερμοκρασίες θεωρούνται ένας από τους κύριους εχθρούς της αποδοτικότητας οχημάτων και μπαταριών.

Όντως, οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν τα ενεργειακά αποθέματα και τη λειτουργία των οχημάτων (όχι μόνο των ηλεκτρικών), ειδικά όταν αυτά παραμένουν εκτεθειμένα στο κρύο για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Όλοι θυμόμαστε τις εικόνες που είδαμε πρόσφατα στα χιονοδρομικά της Αράχωβας, όπου η ΕΛ.ΑΣ. εξήγησε ότι για το κυκλοφοριακό χάος έφταιγε τα ηλεκτρικά και οι άδειες μπαταρίες.

Όμως, μήπως η πρόκληση του κρύου έχει πλέον ξεπεραστεί από τα ηλεκτρικά του σήμερα; Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, οι τεχνολογικές εξελίξεις στις μπαταρίες, τα συστήματα διαχείρισης ενέργειας άλλα και φόρτισης έχουν μειώσει σημαντικά την επίδραση του ψύχους. Ορισμένοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα έχει σχεδόν εξαφανιστεί.

Και αυτό φαίνεται πως αποδεικνύει μια μεγάλη ιαπωνική μάρκα, που υποστηρίζει ότι το ηλεκτρικό της μπορεί να αντέξει μέχρι και στους -20°C.

Ποιο αυτοκίνητο έδειξε ότι η μπαταρία ηλεκτρικών αντέχει και στους 20°C.;

μπαταρία αυτοκινήτου
Wikipedia

Η Nissan πρόσφατα ανακοίνωσε τα αποτελέσματα εκτεταμένων δοκιμών σε χαμηλές θερμοκρασίες που διεξήχθησαν στο Κέντρο Δοκιμών της στο Ντιτρόιτ.

Οι δοκιμές γίνονται με τον εξής τρόπο: Σε μια ειδική θερμική κάμερα, αναπαράγονται θερμοκρασίες περιβάλλοντος από 80°C έως -40°C. Σκοπός είναι να αξιολογηθεί η αντοχή των ηλεκτρικών εξαρτημάτων στη ζέστη και το κρύο, καθώς και να βελτιστοποιηθούν τα συστήματα θερμικής διαχείρισης και οι τρόποι προθέρμανσης, που επηρεάζουν και τη φάση φόρτισης.

Στην περίπτωση του Ariya, του τελευταίου μοντέλου της Nissan και του πρώτου μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων, οι δοκιμές απέδειξαν αυξημένη αντοχή στο κρύο.

Ένα μοντέλο που παρέμεινε όλη τη νύχτα στους -20°C, με ποσοστό φόρτισης μόλις 17% και χωρίς ενεργοποιημένες λειτουργίες προστασίας μπαταρίας, βρέθηκε το επόμενο πρωί με άθικτη την πληρότητα της μπαταρίας, ενώ ξεκίνησε χωρίς κανένα πρόβλημα. Δηλαδή έμεινε όλη νύχτα στους -20 και δεν έχουνε ούτε πιθαμή ενέργειας. 

Αρά το κρύο δεν επηρεάζει τα ηλεκτρικά;

Ναι, άλλα όχι. Και εξηγούμε:

Σε δοκιμές που πραγματοποιούνται συστηματικά από την Νορβηγική Ένωση Αυτοκινήτου (NAF) αποδεικνύουν ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες εξακολουθούν να αποτελούν πρόβλημα για πολλά μοντέλα. Στην πιο πρόσφατη δοκιμή του 2023, που περιλάμβανε πάνω από 30 νέα και μεταχειρισμένα μοντέλα, παρατηρήθηκε ότι το κρύο μπορεί να μειώσει την πραγματική αυτονομία κατά 10% έως και πάνω από 30%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δοκιμές που επικαλείται η Nissan αφορούν, όπως φαίνεται από το δελτίο τύπου, έκθεση οχημάτων σε σταθερή και ελεγχόμενη θερμοκρασία και υγρασία. Ωστόσο, αυτές οι συνθήκες δεν αντικατοπτρίζουν πλήρως το φυσικό περιβάλλον, όπου οι παράμετροι μπορεί να αλλάξουν απρόβλεπτα.

Σε περιπτώσεις παρατεταμένης έκθεσης ή καθημερινής χρήσης σε έντονα ψυχρά κλίματα, όπου η ενεργειακή κατανάλωση για τη διατήρηση της θερμοκρασίας των επιβατών είναι αυξημένη, η κατάσταση διαφοροποιείται. Αυτό επιβεβαιώνεται από τη νορβηγική δοκιμή, στην οποία δεν συμπεριλήφθηκαν το Ariya ή άλλα μοντέλα της Nissan.

 

Συμπέρασμα

Αυτό σημαίνει πως τα ηλεκτρικά θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα από το κρύο στην Ελλάδα;

Όπως και να προσεγγίσει κάποιος το θέμα, το κρύο στην χώρα μας δεν είναι στα επίπεδα της Νορβηγίας. Ακόμα και στα πιο κρύα σημεία της χώρας στην «καρδία» του χειμώνα, ο υδράργυρος δεν πέφτει πότε τόσο χαμηλά. Φυσικά, αν έχεις ηλεκτρικό, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αψηφάς τον κίνδυνο, άλλα με λίγη προετοιμασία και σωστή αντιμετώπιση, το κρύο δεν θα είναι επικίνδυνο για εσένα.

Δείτε επίσης

Υγρό μετάδοσης: Τι χρώμα είναι και πως αναγνωρίζεις αν υπάρχει διαρροή

Υγρό μετάδοσης: Τι χρώμα είναι και πως αναγνωρίζεις αν υπάρχει διαρροή

F1: «Εντελώς διαφορετική με τον Hamilton άλλα με τον ίδιο στόχο» η Ferrari λέει ο Vasseur

F1: «Εντελώς διαφορετική με τον Hamilton άλλα με τον ίδιο στόχο» η Ferrari λέει ο Vasseur

F1: Έλαβε ήδη την πρώτη του ποινή για το 2025 ο Max Verstappen

F1: Έλαβε ήδη την πρώτη του ποινή για το 2025 ο Max Verstappen

Γιατί μαζεύει βρωμιά το λάδι κινητήρα και πώς το αναγνωρίζεις

Γιατί μαζεύει βρωμιά το λάδι κινητήρα και πώς το αναγνωρίζεις

Γιατί ανάβει το Check Engine μετά από αλλαγή λαδιών

Γιατί ανάβει το Check Engine μετά από αλλαγή λαδιών

F1- Leclerc: «Πότε δεν θα μάχεται ο συμπαίκτης μου για τον τίτλο και όχι εγώ»

F1- Leclerc: «Πότε δεν θα μάχεται ο συμπαίκτης μου για τον τίτλο και όχι εγώ»