Site icon TheCars.gr

Κινητήρες Diesel: Τι προκαλεί τον μαύρο καπνό

Κινητήρες Diesel

123rf

Κινητήρες Diesel: Τι είναι ο μαύρος καπνός στα πετρελαιοκίνητα, από που προέρχεται και τι το προκαλεί. Για να δούμε.

Ο μαύρος καπνός από έναν κινητήρα diesel είναι ένα συχνό φαινόμενο, αλλά μπορεί να προκαλέσει ανησυχία. Υποδηλώνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα, συνήθως μια ανισορροπία στην αναλογία καυσίμου-αέρα άλλα μπορεί να σημαίνει και κάτι πιο σύνθετο. Κανονικά, οι κινητήρες diesel δεν πρέπει να παράγουν σχεδόν καθόλου καπνό όταν λειτουργούν, αν και είναι φυσιολογικό ορισμένοι παλαιότεροι κινητήρες να εκπέμπουν καπνό όταν επιταχύνουν και έχουν έντονο φόρτο.

Πιο συχνές αιτίες μαύρου καπνού από κινητήρες diesel

1. Βρώμικο φίλτρο αέρα

Ο μαύρος καπνός υποδηλώνει ότι το καύσιμο δεν καίγεται σωστά. Η καύση στους κινητήρες diesel απαιτεί συγκεκριμένη αναλογία καυσίμου-αέρα. Αν το μείγμα είναι πολύ πλούσιο σε καύσιμο, παράγεται μαύρος καπνός.
Τι συμβαίνει: Τα βρώμικα φίλτρα περιορίζουν τη ροή του αέρα στον θάλαμο καύσης, μειώνοντας την απόδοση και αυξάνοντας τις εκπομπές καπνού.
Λύση: Αντικατάσταση του φίλτρου αέρα με ένα υψηλής απόδοσης ανταλλακτικό.

2. Ελαττωματικά μπεκ ψεκασμού

Τα μπεκ ψεκασμού πρέπει να ανοίγουν και να κλείνουν ακριβώς τη σωστή στιγμή. Αν είναι φραγμένα ή χαλασμένα, ψεκάζουν περισσότερο καύσιμο από όσο πρέπει, δημιουργώντας άνθρακα και μαύρο καπνό.
Τι συμβαίνει: Η ατελής καύση και η συγκέντρωση άνθρακα προκαλούν επιπλέον καπνό.
Λύση: Συχνός έλεγχος και καθαρισμός των μπεκ για βέλτιστη απόδοση.

3. Βρώμικη βαλβίδα EGR

Η βαλβίδα EGR (ανακυκλοφορίας καυσαερίων) επιστρέφει μέρος των καυσαερίων στον θάλαμο καύσης. Αν φράξει από άνθρακα, η μηχανή χάνει ισχύ, καίει περισσότερο καύσιμο και εκπέμπει μαύρο καπνό.
Τι συμβαίνει: Η κακή λειτουργία της EGR προκαλεί αυξημένες αποθέσεις άνθρακα στο σύστημα εξάτμισης.
Λύση: Συχνός καθαρισμός της βαλβίδας και του τούρμπο.

4. Αισθητήρας MAF (Mass Air Flow)

Ο αισθητήρας MAF μετρά την ποσότητα του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Αν δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να στέλνει λάθος εντολές, με αποτέλεσμα να ψεκάζεται επιπλέον καύσιμο και να εκπέμπεται μαύρος καπνός.
Τι συμβαίνει: Η διαταραχή στη μίξη αέρα-καυσίμου δημιουργεί επιπλέον καπνό.
Λύση: Ρύθμιση ή αντικατάσταση του αισθητήρα.

5. Φθαρμένα ελατήρια εμβόλου

Όταν τα ελατήρια του εμβόλου φθείρονται, το λάδι εισέρχεται στον θάλαμο καύσης και καίγεται μαζί με το καύσιμο, δημιουργώντας παχύ μαύρο ή μπλε καπνό.
Τι συμβαίνει: Η μηχανή δεν έχει σωστή συμπίεση, προκαλώντας αυξημένες εκπομπές καπνού.
Λύση: Συχνός έλεγχος συμπίεσης και αντικατάσταση των ελαττωματικών ελατηρίων.

Πώς να διορθώσεις το μαύρο καπνό από τον κινητήρα diesel

1️⃣ Συμβουλέψου έναν ειδικό
Ένας μηχανικός με εμπειρία σε κινητήρες diesel μπορεί να εντοπίσει το πρόβλημα και να κάνει τις σωστές ρυθμίσεις.

2️⃣ Καθάρισε το σύστημα αέρα
Ένα καθαρό φίλτρο αέρα είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα.

3️⃣ Έλεγξε τα ελατήρια του εμβόλου
Αν τα ελατήρια είναι φθαρμένα, αντικατάστασέ τα έγκαιρα για να προλάβεις μεγαλύτερες ζημιές.

4️⃣ Έλεγξε την τροφοδοσία καυσίμου
Η υπερβολική ποσότητα καυσίμου λόγω κακού ψεκασμού ή ελαττωματικής αντλίας μπορεί να προκαλέσει ατελή καύση και καπνό.

5️⃣ Χρησιμοποίησε πρόσθετα καυσίμου
Τα ποιοτικά καύσιμα και τα πρόσθετα καθαρισμού μειώνουν τις επικαθίσεις άνθρακα και βελτιώνουν την καύση.

 

Exit mobile version