Κάθε πότε πρέπει να τσεκάρω την πίεση των ελαστικών στο αυτοκίνητο μου;

Κάθε πότε πρέπει να τσεκάρω την πίεση των ελαστικών στο αυτοκίνητο μου;

Πίεση των ελαστικών: Κάθε πότε πρέπει να κοιτάω αν τα ελαστικά μου έχουν την σωστή πίεση για να είμαι σίγουρος ότι εξασφαλίζω τη μέγιστη χιλιομετρική απόδοση τους καθώς και την μικρότερη δυνατή αντίσταση κύλισης.

Ως το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου σου με το δρόμο, τα ελαστικά δέχονται όλη την καταπόνηση από την οδήγηση του αυτοκινήτου. Η σωστή συντήρησή τους είναι απαραίτητη τόσο για την αποδοτικότητα του οχήματος όσο και για την ασφάλειά σου. Και ένα από τα πιο σημαντικά καθήκοντα του οδηγού είναι ο τακτικός έλεγχος της πίεσης τους, πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Ο σωστός έλεγχος, άλλωστε, δεν αφορά μόνο την εξοικονόμηση καυσίμου (αφού αν βρίσκονται στην κατάλληλη πίεση, τότε θα έχουν μειωμένη αντίσταση κύλισης) αλλά και την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων.

Την πίεση των ελαστικών τις μετράμε συνήθως σε PSI, ενώ τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (TPMS).

Ωστόσο, και πολλές φορές τα συγκεκριμένα συστήματα δεν είναι όσο αξιόπιστα όσο πολλοί νομίζουν (αφού μερικές φορές έχουν ρύθμιση να σε ειδοποιούν μόνο αν το ελαστικό πέσει κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο) και πολλοί οδηγούν αυτοκίνητα που δεν έχουν το συγκεκριμένο σύστημα. Σε κάθε περίπτωση, παρόλο που η υποβοήθηση είναι σημαντική και χρήσιμη, καλό είναι να ελέγχεις μόνος σου και στο manual την πίεση των ελαστικών.

Κάθε πόσο όμως πρέπει να το κάνεις αυτό για να είσαι σίγουρος; Για να δούμε.

Γιατί είναι σημαντικό να είναι τα ελαστικά στην σωστή πίεση;

Όλα τα ελαστικά έχουν μια συνιστώμενη πίεση, και αν είναι είτε υπερβολικά φουσκωμένα είτε υποφουσκωμένα, δεν λειτουργούν ακριβώς όπως πρέπει. Ένα από τα πιο ήπια συμπτώματα, όπως είπαμε παραπάνω, είναι η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, αλλά σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, μπορεί να προκληθεί ακόμα και ξαφνικό κλατάρισμα στο ελαστικό.

  • Χαμηλή πίεση ελαστικών: Όταν η πίεση είναι χαμηλή, τα τοιχώματα των ελαστικών δεν έχουν αρκετή ακαμψία και τείνουν να κάμπτονται υπερβολικά. Αυτό αυξάνει τη θερμοκρασία των ελαστικών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε κλατάρισμα. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να περάσει απαρατήρητο το χειμώνα λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, αλλά εξακολουθεί να είναι εξίσου επικίνδυνο.
  • Υψηλή πίεση ελαστικών: Αντίθετα, όταν τα ελαστικά έχουν υπερβολική πίεση, μειώνεται η επιφάνεια επαφής με το δρόμο. Αυτό οδηγεί σε ανομοιόμορφη φθορά του πέλματος, μειωμένη πρόσφυση και δυσκολία στο φρενάρισμα.

Πόσο συχνά πρέπει να ελέγχεις την πίεση των ελαστικών;

Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών είναι μια απλή διαδικασία και πρέπει να γίνεται τακτικά.

  • Σε  ανεφοδιασμό καυσίμου: Ένας εύκολος τρόπος για να διατηρείς την πίεση σωστή είναι να την ελέγχεις όταν επισκέπτεσαι το πρατήριο καυσίμων. Δεν χρειάζεται να πας σε κάθε γέμισμα, άλλα μπορείς να έχεις στο μυαλό σου κάθε 4-5 φορές που πας βενζινάδικό να τσεκάρεις αν έχει αλλάξει κάτι. Τα περισσότερα πρατήρια διαθέτουν αεραντλίες και μανόμετρα για αυτόν τον σκοπό. Ωστόσο, αν τα ελαστικά είναι ζεστά, η ένδειξη μπορεί να είναι ελαφρώς αυξημένη.
  • Πάντα πριν από ένα μεγάλο ταξίδι: Αν πρόκειται να οδηγήσεις για πολλές ώρες χωρίς στάση, έλεγξε την πίεση των ελαστικών πριν ξεκινήσεις.
  • Εάν ανάψει η προειδοποιητική λυχνία πίεσης ελαστικών: Αν το ταμπλό του αυτοκινήτου σου εμφανίσει σχετική προειδοποίηση, σταμάτησε το συντομότερο δυνατόν για να ελέγξεις την πίεση και να προσδιορίσεις την αιτία του προβλήματος.

Πως θα καταλάβεις αν τα έχεις φουσκώσει παραπάνω ή λιγότερο

Μερικά σημάδια που δείχνουν ότι τα ελαστικά σου δεν έχουν τη σωστή πίεση είναι:

  • Υπερβολικά φουσκωμένα ελαστικά:
    • Το φρενάρισμα διαρκεί περισσότερο
    • Φθορά του πέλματος κυρίως στο κέντρο του ελαστικού
    • Μειωμένη πρόσφυση στο δρόμο
    • Σκληρή και άβολη αίσθηση στην οδήγηση
  • Υποφουσκωμένα ελαστικά:
    • Ήχος «χτύπου» ή «σφυρίγματος» κατά την οδήγηση
    • Βαρύ τιμόνι και μειωμένη απόκριση στο στρίψιμο
    • Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου

 

Δείτε επίσης

F1 – GP Αυστραλίας: Αποτελέσματα και βαθμολογία – O Lando Norris της McLaren ο μεγάλος νικητής

F1 – GP Αυστραλίας: Αποτελέσματα και βαθμολογία – O Lando Norris της McLaren ο μεγάλος νικητής

Τι θα γίνει αν χτυπήσει κεραυνός το αυτοκίνητο σου – Το ένα λάθος που θα σου κοστίσει

Τι θα γίνει αν χτυπήσει κεραυνός το αυτοκίνητο σου – Το ένα λάθος που θα σου κοστίσει

Ποιο είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο όλων των εποχών;

Ποιο είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο όλων των εποχών;

Τα αυτοκίνητα της SEAT, Opel, Ford και Renault που φτιάχτηκαν μαζί με την Porsche

Τα αυτοκίνητα της SEAT, Opel, Ford και Renault που φτιάχτηκαν μαζί με την Porsche

SEAT: Παρατείνει την διάρκεια ζωής των Ibiza και Arona – Γιατί θα αργήσουν τα ηλεκτρικά

SEAT: Παρατείνει την διάρκεια ζωής των Ibiza και Arona – Γιατί θα αργήσουν τα ηλεκτρικά

Γιατί το φλας αναβοσβήνει γρήγορα;

Γιατί το φλας αναβοσβήνει γρήγορα;