Τα ελαστικά είναι εύκολο να υποβαθμιστούν ως μέρος του αυτοκινήτου, επειδή είναι τόσο ανθεκτικά και έχουν σχετικά χαμηλή συντήρηση.
Όμως, παρά την προθυμία τους να κάνουν για χρόνια την άχαρη δουλειά, τα ελαστικά του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου, είναι ακόμα πιο σημαντικά για τη συνολική απόδοση και την αυτονομία του, από ό,τι για ένα συμβατικό όχημα. Η τεχνολογία των ελαστικών είναι ένας συνεχώς αναπτυσσόμενος τομέας και υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση ενός EV. Εδώ είναι μια σειρά από τους πιο σημαντικούς τρόπους, με τους οποίους τα ελαστικά μπορούν να επηρεάσουν την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Ελαστικά ελάχιστα φουσκωμένα
Ο ευκολότερος τρόπος για να επηρεάσετε αρνητικά την απόδοση του EV σας, είναι να το οδηγείτε με ελαστικά που δεν είναι επαρκώς φουσκωμένα, ενώ ακόμα και με λίγα PSI, μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά, στην αντίσταση κύλισης και συνεπώς, στην απόδοση. Η πίεση του αέρα σε ένα ελαστικό, μπορεί να ποικίλλει σημαντικά με την πάροδο του χρόνου όταν αλλάζει η θερμοκρασία, επομένως αξίζει να ελέγχετε την πίεση στα ελαστικά σας, τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
Ενώ ελέγχετε την πίεση και προσθέτετε αέρα όπως χρειάζεται, μπορείτε επίσης να αφιερώσετε μερικά δευτερόλεπτα για να ελέγξετε και το βάθος του πέλματος του ελαστικού σας. Ένας απλός τρόπος για να καταλάβετε εάν πρέπει να αγοράσετε καινούργια ελαστικά λόγω φθοράς του πέλματος, είναι να κολλήσετε ενα ευρώ στο πέλμα και να δείτε εάν το μισό είναι ορατό, όταν το βάλετε στο αυλάκι. Αν μπορείτε να το δείτε ολόκληρο, ήρθε η ώρα για ένα νέο σετ ελαστικών.
Χρήση ελαστικών EV που δεν προορίζονται για το αυτοκίνητό σας
Τα ελαστικά που ήταν αρχικά τοποθετημένα στο ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο, είναι πολύ πιθανό να είχαν αναπτυχθεί για χρήση σε αυτό το αυτοκίνητο και μόνο. Τα χαρακτηριστικά του ελαστικού όπως το προφίλ θορύβου, η μακροζωία, η πρόσφυση και η αντίσταση κύλισης, μερικές φορές βελτιστοποιούνται στα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου οχήματος.
Ανεξάρτητα από το αν το ελαστικό είναι πιστοποιημένο για το όχημα ή όχι, η επιλογή ελαστικών του EV, στοχεύει στο να ικανοποιήσει το ευρύτερο τμήμα των ιδιοκτητών εαν είναι δυνατόν. Εάν θέλετε κάτι περισσότερο από ένα σετ ελαστικών από αυτό που επιτρέπει η εργοστασιακή τοποθέτηση, ιδιαίτερα όταν ζυγίζετε τους παράγοντες απόδοσης ή φθοράς, είναι σημαντικό να έχετε κατά νου, ότι αυτό είναι πιθανό να οδηγήσει σε ένα σύνολο παραχωρήσεων.
Για παράδειγμα, ένα ελαστικό με πολύ μεγαλύτερη πρόσφυση, θα βελτιώσει την απόδοση και το φρενάρισμα του EV σας, αλλά μπορεί να αυξήσει τον θόρυβο και να μειώσει την εμβέλεια, λόγω της διαφορετικής σχεδίασης του σκελετού, του πέλματος ή και της σύνθεσης της γόμας του ελαστικού. Από την άλλη πλευρά, εάν αναζητάτε ένα ελαστικό που φθείρεται πιο αργά και διαρκεί περισσότερο, μπορεί να διαπιστώσετε ότι το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο, έχει μειωμένη πρόσφυση ή έχει μεγαλώσει τις αποστάσεις φρεναρίσματος.
Η επιλογή ενός διαφορετικού ελαστικού από αυτά με τα οποία ήταν αρχικά εξοπλισμένο το EV σας, είναι πάντα μια βιώσιμη επιλογή, αλλά είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο στην έρευνα για να βρείτε ένα ελαστικό που να καλύπτει τις ανάγκες σας. Ευκαιρίας δοθείσης, τα ελαστικά που εγκατέστησε αρχικά ο κατασκευαστής στο αυτοκίνητο, λάστιχα που συχνά υποβάλλονται σε εκτεταμένες δοκιμές και ανάπτυξη για να βελτιστοποιηθούν για το συγκεκριμένο EV, είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή.
Χρήση ελαστικών που δεν προορίζονται για ηλεκτρικά οχήματα
Κανείς δεν έχει ανοσία στην επιθυμία να εξοικονομήσει μερικά ευρώ, ειδικά αν φαίνεται ότι μπορεί να αποκτήσει λίγο πολύ το ίδιο πράγμα, με χαμηλότερο κόστος. Αλλά στην περίπτωση των ελαστικών, η σημασία είναι συχνά στις λεπτομέρειες και δύο ελαστικά που φαίνονται ίδια στην επιφάνεια, μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πολύ διαφορετικά.
Ακόμη και όταν τα ελαστικά δεν κρύβουν μια λεπτή διαφορά από τις εναλλακτικές λύσεις που ταιριάζουν στα EV, τα ίδια τα EV παίζουν με διαφορετικούς κανόνες, όσον αφορά την επίδραση της αντίστασης κύλισης στην εμβέλεια, σε σύγκριση με την επίδραση που έχει η αντίσταση κύλισης, στο εύρος των συμβατικών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
Επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο αποτελεσματικά από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μετατρέποντας περίπου το 80 τοις εκατό της ηλεκτρικής ενέργειας τους σε κίνηση στο δρόμο, σε αντίθεση με την απόδοση περίπου 25 τοις εκατό των οχημάτων ICE, η αντίσταση κύλισης ενός EV έχει πολύ μεγαλύτερη συνολική σημασία, στην εμβέλεια του οχήματος.
Αντίστοιχα, τυχόν κέρδη ή απώλειες στην αντίσταση κύλισης των ελαστικών, μπορεί να έχουν άμεσο και αισθητό αντίκτυπο στη συνολική αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου τρεις φορές με το αποτέλεσμα που θα είχε μια τέτοια αλλαγή σε ένα συμβατικό όχημα με καύσιμο.
Έτσι, όσο εύκολα και αν φαίνονται τα ελαστικά του EV σας, αξίζει τον κόπο για να βεβαιωθείτε ότι όχι μόνο επιλέγετε το σωστό ελαστικό για το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο (είτε είναι το γνήσιο του αυτοκινήτου σετ ή εντελώς διαφορετικό ελαστικό), αλλά και να συντηρούνται με συνέπεια και τα ίδια τα ελαστικά.