Site icon TheCars.gr

Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο όταν πατάτε φρένο – 6 πιθανές αιτίες

Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο όταν πατάτε φρένο - 6 πιθανές αιτίες

Source:123rf.com

Εάν είστε ιδιοκτήτης αυτοκινήτου για χρόνια, πιθανότατα είστε εξοικειωμένοι με τα περίπλοκα εξαρτήματα του οχήματος και μπορείτε εύκολα να αναγνωρίσετε πότε κάτι δεν λειτουργεί σωστά.

Ένα από τα πιο περίεργα ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε κατά τη διάρκεια της οδήγησης, είναι να τρέμει το αυτοκίνητο κατά το φρενάρισμα. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβαίνει αυτό και δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τα φρένα χρειάζονται αντικατάσταση.

  1. Φθαρμένα ή χαλασμένα δισκόφρενα
  2. Φθαρμένα τακάκια
  3. Κολλημένες δαγκάνες φρένων
  4. Ελαστικά χωρίς ζυγοστάθμιση
  5. Στραβές ζάντες
  6. Προβλήματα με την ανάρτηση

1. Φθαρμένα ή χαλασμένα δισκόφρενα

Εάν το αυτοκίνητο σας διαθέτει δισκόφρενα, μία συνήθης αιτία για το τρέμουλο, είναι η άνιση φθορά ή η καταστροφή των δισκόφρενων. Η επαναλαμβανόμενη επαφή που κάνουν τα τακάκια με τους δίσκους οδηγεί στην παροδική φθορά του υλικού του δισκόφρενου.

Η υπερβολική θερμότητα και η τριβή που παράγεται κατά το φρενάρισμα μπορεί επίσης να προκαλέσουν την στρέβλωση ή την ανισορροπία ενός ή περισσότερων δισκόφρενων.

2. Φθαρμένα τακάκια

Τα τακάκια φθείρονται με την πάροδο του χρόνου λόγω της συχνής χρήσης και πρέπει να αντικαθίστανται συχνά. Ανάλογα με το πόσο έχουν φθαρεί τα τακάκια, μπορεί να νιώσετε δονήσεις ή τρέμουλο συνοδευόμενο από ένα τρίξιμο κάθε φορά που πατάτε φρένο.

Τα φθαρμένα τακάκια, μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στους δίσκους του αυτοκινήτου, κάτι που είναι μια δυνητικά πιο ακριβή επισκευή. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να αντικαταστήσετε τα τακάκια, πριν φθαρούν στο ένα τέταρτο του μεγέθους τους.

Ωστόσο, εάν δεν είστε σίγουροι για το πόσο συχνά πρέπει να αλλάζετε τα τακάκια, ένας καλός κανόνας είναι να τα αντικαθιστάτε κάθε 80.000 χιλιόμετρα.

3. Κολλημένες δαγκάνες φρένων

Οι δαγκάνες φρένων, είναι θεμελιώδη μέρη του μηχανισμού πέδησης ενός αυτοκινήτου που, όταν ενεργοποιούνται, πιέζουν τα τακάκια ενάντια στον δίσκο, σταματώντας το όχημα.

Η σωστή λειτουργία των δαγκάνων, συνήθως βασίζεται στο υγρό των φρένων, το οποίο παρέχει την υδραυλική πίεση που απαιτείται για τις δαγκάνες να πιέζουν ενάντια στα τακάκια φρένου. Ωστόσο, όταν οι δαγκάνες φρένου είναι κολλημένες, η ασυνέπεια της πίεσης που εφαρμόζεται στα δισκόφρενα, μπορεί να οδηγήσει σε δονήσεις, ιδιαίτερα στο τιμόνι, κατά το φρενάρισμα.

4. Ελαστικά χωρίς ζυγοστάθμιση

Η καλή ισορροπία των ελαστικών είναι κρίσιμη όταν πρόκειται για την οδήγηση, καθώς εξασφαλίζει ότι το βάρος του αυτοκινήτου είναι ομοιόμορφα κατανεμημένο και έτσι επιτρέπει την ομαλή και ασφαλή οδήγηση.

Αντίθετα, τα μη ισορροπημένα ελαστικά, μπορούν να χαλάσουν την ισορροπία του τιμονιού και της ανάρτησης. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δονήσεις και δυσκολίες στο τιμόνι, οι οποίες είναι πιο εμφανείς κατά το φρενάρισμα.

5. Στραβές ζάντες

Όπως συμβαίνει με τα μη ευθυγραμμισμένα ελαστικά, το να έχετε στραβές ζάντες μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το τιμόνι του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να αποκλίνει από την πορεία του κατά την οδήγηση.

Ο κίνδυνος είναι σημαντικά αισθητός κατά την οδήγηση σε δρόμους γεμάτους λακκούβες. Μπορεί να παρατηρήσετε δονήσεις που προέρχονται από το όχημά σας κατά την οδήγηση με στραβές ζάντες σε υψηλές ταχύτητες, και αυτές οι δονήσεις μπορεί να επιδεινωθούν κάθε φορά που αυξάνετε ταχύτητα ή όταν πατάτε ξαφνικά τα φρένα.

6. Προβλήματα με την ανάρτηση

Εάν παρατηρείτε ότι το αυτοκίνητό σας τρέμει κατά το φρενάρισμα και κατά την κανονική οδήγηση, πιθανότατα η ανάρτηση είναι ελαττωματική.

Η οδήγηση σε βραχώδεις ή άνισους δρόμους θα επιδεινώσει με την πάροδο του χρόνου τον άξονα του αυτοκινήτου σας και θα εμποδίσει τη σωστή λειτουργία της ανάρτησης. Τα προβλήματα ανάρτησης είναι ένας κοινός ένοχος για τις δονήσεις όταν πατάτε τα φρένα.

Exit mobile version