Site icon TheCars.gr

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Γιατί το ρεζερβουάρ μου έχει κίτρινο καπάκι; Τί σημαίνει για το καύσιμο

Photo: rf123

Τα ρεζερβουάρ παίζουν σημαντικό ρόλο στο σύστημα καυσίμου του αυτοκινήτου. Εάν δεν βιδωθούν σωστά ή χαθούν, αμέσως ανάβει η λυχνία του κινητήρα στο καντράν. Ωστόσο, είναι ένα από τα λιγότερο εμπνευσμένα εξαρτήματα σε ένα αυτοκίνητο. Είναι απλώς χρήσιμα και μαύρα. Εκτός εάν πρόκειται για κίτρινα – τότε έχουν ένα ειδικό νόημα.

Τα κίτρινα καπάκια χρησιμεύουν ως προειδοποίηση, ενημερώνοντας τους οδηγούς ή τους υπαλλήλους στα πρατήρια βενζίνης ότι μπορεί να γεμίσει με E85, επίσης γνωστό ως βιοκαύσιμο ή καύσιμο flex.

Τα κίτρινα καπάκια, συχνά έχουν γραμμένο πάνω τους E85 ή E85/Gasoline, ως υπενθύμιση ότι το όχημα, μπορεί να λειτουργήσει και με αμόλυβδη βενζίνη. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, επειδή το βενζινάδικο δεν διαθέτει πάντα βιοκαύσιμα. Ωστόσο, αυτά που έχουν, θα έχουν μια αντλία με κίτρινο χερούλι.

Εάν το καπάκι του ρεζερβουάρ δεν είναι κίτρινο, τότε μάλλον η αντλία με την κίτρινη λαβή δεν είναι για εσάς.

Γιατί έχει σημασία το χρώμα του καπακιού της δεξαμενής καυσίμου;

Τα κίτρινα καπάκια και τα χερούλια της αντλίας χρησιμεύουν, για να ξεχωρίζουν τα αυτοκίνητα που μπορούν να κινηθούν με βιοκαύσιμο (E85), από τα οχήματα με μαύρο καπάκι ρεζερβουάρ που λειτουργούν μόνο με συμβατικά καύσιμα.

Το E85, είναι συνήθως ένα μίγμα 15% βενζίνης και 85% αιθανόλης, αν και το ποσοστό της αιθανόλης μπορεί να φτάσει έως και το 51%. Η αιθανόλη είναι μία αλκοόλη που παράγεται συνήθως από φυτά όπως το καλαμπόκι, αν και οι επιστήμονες έχουν βρει τρόπους να χρησιμοποιήσουν άχυρο και άλλες πρώτες ύλες.

Στο σωστό αυτοκίνητο, τα οφέλη του καυσίμου flex ή Ε85, περιλαμβάνουν περισσότερη ισχύ και υψηλότερη ροπή από ό,τι θα είχε ένας κινητήρας με αμόλυβδη βενζίνη. Το βιοκαύσιμο, εκπέμπει λιγότερα αέρια στο περιβάλλον, καθιστώντας το πιο φιλικό προς το κλίμα.

Στο λάθος αυτοκίνητο, η υψηλή περιεκτικότητα αιθανόλης, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον κινητήρα, όπως διάβρωση του συστήματος καυσίμου. Επίσης, τα κανονικά αυτοκίνητα δεν είναι συντονισμένα με τον σωστό χρονισμό καύσης και την αναλογία αέρα-καυσίμου που είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική καύση του E85. Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα αυτοκίνητα δεν επωφελούνται από τα καύσιμα flex.

Exit mobile version