Site icon TheCars.gr

Γιατί το πρωινό ζέσταμα του αυτοκινήτου μπορεί να καταστρέφει τον κινητήρα σου

Γιατί το πρωινό ζέσταμα του αυτοκινήτου μπορεί να καταστρέφει τον κινητήρα σου

Photo: rf123

Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους είναι ότι όταν ξεκινάμε το αυτοκίνητο σε χαμηλές θερμοκρασίες, πρέπει να “ζεστάνουμε” τον κινητήρα πριν από την οδήγηση.

Η λογική πάει ότι αφού παρκάρουμε το αυτοκίνητο και το αφήσουμε ακίνητο όλο το βράδυ, ο κινητήρας προσαρμόζεται στις εξωτερικές χαμηλές θερμοκρασίες και όταν το πρωί βάζουμε μπρος για να οδηγήσουμε, θέλει πρώτα λίγη ώρα να ζεσταθεί για να αποδώσει χωρίς προβλήματα.

Ωστόσο, ο ειδικός Ron Krauch αποκαλύπτει ότι οι σύγχρονοι κινητήρες, με τα συστήματα ψεκασμού καυσίμου, δεν απαιτούν παρατεταμένο ρελαντί πριν την πρωινή οδήγηση και ότι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να οδηγήσεις ήπια αμέσως μετά την εκκίνηση.

Εσύ έχεις ακούσει για τον κανόνα 30 δευτερολέπτων, έναν τρόπο να εξασφαλίσεις την υγεία του κινητήρα σου στα «πρωινά ξυπνήματα» του;

Γιατί το πρωινό ζέσταμα του αυτοκινήτου μπορεί να καταστρέφει τον κινητήρα σου

Πολλοί οδηγοί πιστεύουν ότι το ζέσταμα του αυτοκινήτου σε κρύο καιρό είναι απαραίτητο για την απόδοσή του. Όμως, σύμφωνα με τον ειδικό αυτοκινήτων Ron Krauch, αυτή η πρακτική δεν είναι απαραίτητη στα σύγχρονα αυτοκίνητα, και μπορεί να προκαλέσει και φθορά στον κινητήρα. Ειδικά για οχήματα με σύστημα ψεκασμού καυσίμου, η παρατεταμένη λειτουργία στο ρελαντί μπορεί να καταλήξει σε σπατάλη καυσίμου και περιττές φθορές.

Πώς λειτουργεί ο κανόνας των 30 δευτερολέπτων

Η ιδανική πρακτική για τη μέγιστη οικονομία και προστασία του κινητήρα είναι να αφήσεις το αυτοκίνητο να δουλεύει σε ρελαντί για μόλις 30 δευτερόλεπτα πριν βάλεις μπρος. Μετά από αυτό, οδήγησε ήπια για να ζεσταθεί ο κινητήρας όσο πιο γρήγορα και αποδοτικά γίνεται. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας φτάνει τη θερμοκρασία λειτουργίας του πολύ πιο γρήγορα καθώς το αμάξι βρίσκεται σε συνθήκες ελεγχόμενης και κλιμακωτής οδήγησης.

Απομυθοποίηση: Το premium καύσιμο δεν βελτιώνει πάντα την απόδοση

Ο Krauch επισημαίνει ακόμα έναν συχνό μύθο – τη χρήση premium καυσίμου για καλύτερες επιδόσεις. Η αλήθεια είναι ότι το καύσιμο υψηλών οκτανίων είναι ωφέλιμο μόνο για οχήματα υψηλής απόδοσης ή πολυτελείας, που είναι σχεδιασμένα για αυτό. Για τα περισσότερα συμβατικά οχήματα, η χρήση premium βενζίνης δεν προσφέρει πλεονεκτήματα στις επιδόσεις ή στην κατανάλωση και απλώς αυξάνει το κόστος.

Προετοιμαστείτε για χειμερινή οδήγηση: Χρήσιμες συμβουλές

Ακολούθησε αυτές τις απλές συμβουλές για καλύτερη απόδοση και οικονομία τον χειμώνα, από την Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτου (AAA):

Exit mobile version