Γιατί το πρωινό ζέσταμα του αυτοκινήτου μπορεί να καταστρέφει τον κινητήρα σου

Γιατί το πρωινό ζέσταμα του αυτοκινήτου μπορεί να καταστρέφει τον κινητήρα σου

Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους είναι ότι όταν ξεκινάμε το αυτοκίνητο σε χαμηλές θερμοκρασίες, πρέπει να “ζεστάνουμε” τον κινητήρα πριν από την οδήγηση.

Η λογική πάει ότι αφού παρκάρουμε το αυτοκίνητο και το αφήσουμε ακίνητο όλο το βράδυ, ο κινητήρας προσαρμόζεται στις εξωτερικές χαμηλές θερμοκρασίες και όταν το πρωί βάζουμε μπρος για να οδηγήσουμε, θέλει πρώτα λίγη ώρα να ζεσταθεί για να αποδώσει χωρίς προβλήματα.

Ωστόσο, ο ειδικός Ron Krauch αποκαλύπτει ότι οι σύγχρονοι κινητήρες, με τα συστήματα ψεκασμού καυσίμου, δεν απαιτούν παρατεταμένο ρελαντί πριν την πρωινή οδήγηση και ότι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να οδηγήσεις ήπια αμέσως μετά την εκκίνηση.

Εσύ έχεις ακούσει για τον κανόνα 30 δευτερολέπτων, έναν τρόπο να εξασφαλίσεις την υγεία του κινητήρα σου στα «πρωινά ξυπνήματα» του;

Γιατί το πρωινό ζέσταμα του αυτοκινήτου μπορεί να καταστρέφει τον κινητήρα σου

Πολλοί οδηγοί πιστεύουν ότι το ζέσταμα του αυτοκινήτου σε κρύο καιρό είναι απαραίτητο για την απόδοσή του. Όμως, σύμφωνα με τον ειδικό αυτοκινήτων Ron Krauch, αυτή η πρακτική δεν είναι απαραίτητη στα σύγχρονα αυτοκίνητα, και μπορεί να προκαλέσει και φθορά στον κινητήρα. Ειδικά για οχήματα με σύστημα ψεκασμού καυσίμου, η παρατεταμένη λειτουργία στο ρελαντί μπορεί να καταλήξει σε σπατάλη καυσίμου και περιττές φθορές.

Πώς λειτουργεί ο κανόνας των 30 δευτερολέπτων

Η ιδανική πρακτική για τη μέγιστη οικονομία και προστασία του κινητήρα είναι να αφήσεις το αυτοκίνητο να δουλεύει σε ρελαντί για μόλις 30 δευτερόλεπτα πριν βάλεις μπρος. Μετά από αυτό, οδήγησε ήπια για να ζεσταθεί ο κινητήρας όσο πιο γρήγορα και αποδοτικά γίνεται. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας φτάνει τη θερμοκρασία λειτουργίας του πολύ πιο γρήγορα καθώς το αμάξι βρίσκεται σε συνθήκες ελεγχόμενης και κλιμακωτής οδήγησης.

Απομυθοποίηση: Το premium καύσιμο δεν βελτιώνει πάντα την απόδοση

Ο Krauch επισημαίνει ακόμα έναν συχνό μύθο – τη χρήση premium καυσίμου για καλύτερες επιδόσεις. Η αλήθεια είναι ότι το καύσιμο υψηλών οκτανίων είναι ωφέλιμο μόνο για οχήματα υψηλής απόδοσης ή πολυτελείας, που είναι σχεδιασμένα για αυτό. Για τα περισσότερα συμβατικά οχήματα, η χρήση premium βενζίνης δεν προσφέρει πλεονεκτήματα στις επιδόσεις ή στην κατανάλωση και απλώς αυξάνει το κόστος.

Προετοιμαστείτε για χειμερινή οδήγηση: Χρήσιμες συμβουλές

Ακολούθησε αυτές τις απλές συμβουλές για καλύτερη απόδοση και οικονομία τον χειμώνα, από την Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτου (AAA):

  • Έλεγξε την πίεση των ελαστικών: Η σωστή πίεση μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
  • Ελέγξτε το αντιψυκτικό και τη μπαταρία: Η μπαταρία έχει αυξημένες απαιτήσεις τον χειμώνα.
  • Καθάρισε τα φανάρια και ελέγξτε τα φρένα: Η σωστή ορατότητα και απόδοση φρεναρίσματος είναι απαραίτητα για την ασφαλή οδήγηση.

Δείτε επίσης

Τελικά μπορούν τα συστήματα υποβοήθησης να σε κρατήσουν ασφαλή στον δρόμο;

Τελικά μπορούν τα συστήματα υποβοήθησης να σε κρατήσουν ασφαλή στον δρόμο;

Πώς βάζω μπροστά τη μηχανή αν μείνω από μπαταρία

Πώς βάζω μπροστά τη μηχανή αν μείνω από μπαταρία

Κουίζ: Παρακολουθείς τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινήτων; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Παρακολουθείς τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινήτων; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Mazda: Φέρνει νέο τετρακύλινδρο κινητήρα Skyactiv-Ζ

Mazda: Φέρνει νέο τετρακύλινδρο κινητήρα Skyactiv-Ζ

Τι ακριβώς κάνει το τούρμπο στο αυτοκίνητο σου;

Τι ακριβώς κάνει το τούρμπο στο αυτοκίνητο σου;

Αυτή την Κυριακή με τη Realnews: Instyle, μαζί Drive

Αυτή την Κυριακή με τη Realnews: Instyle, μαζί Drive