Γιατί το κλιματιστικό δεν βγάζει ζεστό αέρα στο αυτοκίνητο

Γιατί το κλιματιστικό δεν βγάζει ζεστό αέρα στο αυτοκίνητο

Γιατί το κλιματιστικό δεν βγάζει ζεστό αέρα στο αυτοκίνητο – 4 λόγοι που το A/C στο αμάξι δεν ζεσταίνει το αυτοκίνητο σου και τι πρέπει να κάνεις

Όλοι γνωρίζουμε πόσο πιο άνετο είναι το αυτοκίνητο με ένα κάλο και αποδοτικό σύστημα κλιματισμού. Ως οδηγοί, περνάμε μεγάλο μέρος του χρόνου μας πίσω από το τιμόνι, χειμώνες και καλοκαίρια, ζέστες και κρύο.

Για αυτό το λόγο, το σύστημα κλιματισμού είναι απαραίτητο, αν θες να οδηγείς χωρίς να αφήσεις τις εξωτερικές συνθήκες να σε επηρεάσουν.

Πέρα από το ζήτημα της άνεσης και του ευχαρίστου περιβάλλον της καμπίνας, η δυνατότητα να αλλάξεις την θερμοκρασία του αυτοκινήτου είναι απαραίτητο εργαλείο και για την ασφάλεια σου. Μην ξεχνάμε πως, ειδικά τώρα το χειμώνα, οι ψυχρές θερμοκρασίες εξώ σε συνδυασμό με τις αναπνόες μας μέσα στο αυτοκίνητο, οδηγούν στο θάμπωμα του κρύσταλλου στα παρμπρίζ.

Το σύστημα κλιματισμού είναι απαραίτητο σε αυτές τις περιπτώσεις για να εξασφαλίσεις πως τα παρμπρίζ θα μένουν καθαρά και θα σου προσφέρουν την κατάλλη ορατότητα στον δρόμο.

Έτσι, αμα το κλιμαστικό δεν δουλεύει όπως πρέπει, πέρα από το να ζεσταίνομαστε/κρυώνουμε (έτσι και αλλιώς για αυτά υπάρχουν λύσεις, όπως καλό ντύσιμο το χειμώνα ή άνοιγμα των παραθύρων το καλοκαίρι), έχουμε και θέμα ασφάλειας όταν το τζάμι θαμπώνει ή μαζεύει πάγο και δεν έχεις ζεστό αέρα για ξεθαμπώσεις.

Θα μπορούσες, θεωρητικά, να οδηγείς με ανοικτά τα παράθυρα. Σε περίπτωση, όμως, που εξώ βρέχει πολύ, αυτό το σενάριο είναι απαγορευτικό. Πέρα από οτι θα βραχείς, το νερό (ανάλογα και με τη φορά του αέρα), θα πάει στα ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου σου και μπορεί να έχεις σοβαρές ζημιές.

Για αυτό το λόγο, αν έχεις δει οτί το κλιματιστικό σου έχει χαλάσει και δεν βγάζει ζεστό αέρα, πρέπει άμεσα να καταλαβείς γιατί συμβαίνει αυτό και να το επιδιορθώσεις, όσο πιο γρήγορα μπορείς.

Για να δούμε, λοιπόν, ορισμένους λόγους που το A/C δεν αποδίδει τα αναμενόμενα.Τελικά, γιατί το κλιματιστικό δεν βγάζει ζεστό αέρα στο αυτοκίνητο;

4 λόγοι που εξηγούν γιατί το κλιματιστικό δεν βγάζει ζεστό αέρα

Σε περίπτωση που το κλιμαστικό του αυτοκινήτου σου δεν παράγει ζεστό αέρα, αυτό μπορεί να οφείλεται σε 4 λόγους:

Πρόβλημα με το ψυκτικό υγρό 

Το ψυκτικό υγρό του κινητήρα είναι ένα μείγμα αντιψυκτικού και νερού, που διατηρεί τη σωστή θερμοκρασία του κινητήρα, αποτρέποντας την υπερθέρμανση το καλοκαίρι και το πάγωμα το χειμώνα. Όταν έχει τη σωστή αναλογία, το ψυκτικό υγρό δεν παγώνει σε χαμηλές θερμοκρασίες και διατηρεί τη θερμοκρασία του κινητήρα σταθερή.

Ωστόσο, με την χρήση και την πάροδο του χρόνου, το ψυκτικό σύστημα μπορει να «μολυνθεί» από ρύπους, καθιστώντας το υγρό πιο ευάλωτο στο να παγώσει.

Σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο, το κλιματιστικό σου μπορεί να σταματήσει να ζεσταίνει τον αέρα, ενώ μπορεί και ο κινητήρας να υπερθερμανθεί.

Αν παρατηρήσεις ότι το A/C δεν ζεσταίνει όπως πριν, έλεγξε το επίπεδο και την κατάσταση του ψυκτικού υγρού και φρόντισε για την αντικατάστασή του αν χρειάζεται.

 Πρόβλημα με τον πύρηνα (ή ψυγείο) του κλιματιστικού

Ο πυρήνας του κλιματιστικού μοιάζει με ένα μικρό ψυγείο και λειτουργεί περίπου με τον ίδιο τρόπο. Αποτελείται από ένα δίκτυο στενών σωλήνων και πτερυγίων που επιτρέπουν στο ζεστό ψυκτικό υγρό να κυκλοφορεί, με τη ζέστη να φυσάει μέσα στην καμπίνα μέσω ενός ανεμιστήρα.

Αν ο πυρήνας βουλώσει ή διαρρεύσει, η κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού διακόπτεται. Αυτό μπορεί να μειώσει την απόδοση θέρμανσης στην καμπίνα και να οδηγήσει ακόμα και σε υπερθέρμανση του κινητήρα. Σημάδια που δείχνουν πρόβλημα περιλαμβάνουν:

  • Μια γλυκιά μυρωδιά μέσα στην καμπίνα (λόγω διαρροής ψυκτικού).
  • Παράθυρα που θολώνουν πολύ παραπάνω από ότι συνήθως.
  • Λεκέδες ή λιμνούλες νερού στο πάτωμα του συνοδηγού ή κάτω από το ταμπλό.

Αν παρατηρήσεις αυτά τα σημάδια, ίσως χρειαστεί να αντικατασταθεί ή να καθαρισεις το ψυγειακί του κλιματιστικού.

 Δυσλειτουργία στον θερμοστάτη 
Ο θερμοστάτης του αυτοκινήτου σου είναι μια βαλβίδα που ανοιγοκλείνει για να ελέγχει τη ροή του ψυκτικού υγρού από τον κινητήρα στο ψυγείο. Όταν ο θερμοστάτης λειτουργεί σωστά, βοηθά στη διατήρηση της ιδανικής θερμοκρασίας του κινητήρα.

Ωστόσο, αν κολλήσει θα δεις πρόβληματα σε κλιμαστικό και κινητήρα. Συγκεκριμένα:

  • Αν κολλήσει ανοιχτός, το ψυκτικό θα ρέει συνεχώς, κάτι που δεν επιτρέπει στον κινητήρα να φτάσει τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, με αποτέλεσμα το κλιματιστικό να μην παράγει ζεστό αέρα.
  • Αν κολλήσει κλειστός, το ψυκτικό δεν θα κυκλοφορεί καθόλου, επομένως ο κινητήρας θα υπερθερμανθεί και το κλιματιστικό δεν θα ζεσταίνει την καμπίνα σου.

Αν υποψιάζεσαι πρόβλημα με τον θερμοστάτη, χρειάζεται να γίνει έλεγχος και πιθανή αντικατάσταση από  μηχανικό.

 Πρόβλημα με τον ανεμιστήρα

Όταν ανεβάζεις τη θέρμανση στο κλιματιστικό, η θερμότητα από τον πυρήνα  φυσάει μέσα στην καμπίνα μέσω του ανεμιστήρα. Αν όμως ο ανεμιστήρας δεν λειτουργεί σωστά, ενδέχεται να μην ακούς τον ήχο του αέρα ή να μη νιώθεις ροή αέρα από τους αεραγωγούς.

Τα πιο συνηθισμένα αίτια για δυσλειτουργία του ανεμιστήρα είναι:

  • Καμμένη ασφάλεια.
  • Ζημιά στα εσωτερικά εξαρτήματα του ανεμιστήρα.
  • Φθορά του κινητήρα του.

Αν το καλοριφέρ σου φαίνεται «σιωπηλό» και βλέπεις πως δεν φυσάει αέρα, είναι πιθανό το πρόβλημα να βρίσκεται στον ανεμιστήρα. Σε αυτή την περίπτωση, θα χρειαστείς την παρέμβαση ενός εξειδικευμένου τεχνικού για επισκευή ή αντικατάσταση του.

 

Δείτε επίσης

Μεταχειρισμένα: Τι είναι η αγορά με γραμμάτια – Με συμφέρει;

Μεταχειρισμένα: Τι είναι η αγορά με γραμμάτια – Με συμφέρει;

F1: Όσα γνωρίζουμε για τα δίδυμα των ομάδων το 2025

F1: Όσα γνωρίζουμε για τα δίδυμα των ομάδων το 2025

Γιατί σφυρίζει το αυτοκίνητο – 5 πιθάνοι λόγοι που κάνει αυτό το θόρυβο

Γιατί σφυρίζει το αυτοκίνητο – 5 πιθάνοι λόγοι που κάνει αυτό το θόρυβο

Ηλεκτρικά: Έρχεται νέο Tesla με κάτω από 30.000$ ;

Ηλεκτρικά: Έρχεται νέο Tesla με κάτω από 30.000$ ;

F1: Το πρόγραμμα της σεζόν του 2025 – Πότε και πού το πρώτο GP

F1: Το πρόγραμμα της σεζόν του 2025 – Πότε και πού το πρώτο GP

Πώς να αλλάξω μπαταρία σε κλειδί αυτοκινήτου

Πώς να αλλάξω μπαταρία σε κλειδί αυτοκινήτου