Γιατί το καινούριο ελαστικό που έβαλα χάνει συνέχεια αέρα- Πιθανές αιτίες που εξηγούν γιατί το ελαστικό σου χάνει συνέχεια αέρα ενώ είναι καινούριο και δεν έχει φθορά
Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ελαστικά του αυτοκίνητου μας έχουν συγκεκριμένη χιλιομετρική ικανότητα και συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Ουσιαστικά, κάθε σετ ελαστικών μπορεί να είναι λειτουργικό και να αποδίδει σωστά για συγκεκριμένα χιλιόμετρα και συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Όταν το ελαστικό δεν αποδίδει σωστά ή έχει έρθει η ώρα για αλλαγή, τότε είναι καιρός να τα αντικαταστήσουμε με νέα.
Τι συμβαίνει όμως όταν και το νέο σετ ελαστικών μας δημιουργεί πρόβλημα; Τι γίνεται όταν το σετ ελαστικών που έβαλες, παρόλο που είναι καινούριο και θα έπρεπε να λειτουργεί άψογα, βλέπεις πώς χάνει αέρα συνεχώς. Δηλαδή, παρόλο που είδες ότι υπήρχε απώλεια πίεσης, εσύ έβαλες αέρα άλλα και πάλι μετά από μερικές ημέρες, είδες πάλι την πίεση να πέφτει.
Για να δούμε σε τι μπορεί να οφείλεται κάτι τέτοιο.
Οι πιο πιθανές αιτίες που εξηγούν γιατί το καινούριο ελαστικό που έβαλα χάνει συνέχεια αέρα;
Συνήθως, άμα τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι καινούρια, οι πιθανότητες να βλέπεις απώλεια πίεσης από όλα τα ελαστικά είναι λίγες. Ωστόσο, ίσως δεις σε ένα μόνο ελαστικό τέτοιο πρόβλημα.
Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε τις πιο πιθανές αιτίες που μπορεί να εξηγούν γιατί ένα καινούριο ελαστικό μπορεί να χάνει πίεση.
1. Σπασμένη βαλβίδα
Η βαλβίδα είναι υπεύθυνη για το φούσκωμα και την αποθήκευση του αέρα στο ελαστικό. Αν έχει σκουριάσει, υποστεί ζημιά, ή είναι φθαρμένη, θα επιτρέψει τη διαρροή αέρα και για αυτό θα βλέπεις το ελαστικό σου να χάνει αέρα.
- Διάγνωση: Έλεγξε αν ακούγεται σφύριγμα κοντά στη βαλβίδα.
- Επίλυση: Άλλαξε τη βαλβίδα σε συνεργείο.
2. Τρύπα στο ελαστικό
Προφανώς, μπορείς να είσαι άτυχος με το νέο σου ελαστικό. Ξένα αντικείμενα που μπορείς να περάσεις στον δρόμο, όπως καρφιά ή βίδες, μπορούν να προκαλέσουν τρύπες στα ελαστικά, επιτρέποντας τη διαρροή αέρα.
- Διάγνωση: Ψέκασε το ελαστικό με διάλυμα νερού και σαπουνιού. Εάν δημιουργηθούν φυσαλίδες, υπάρχει διαρροή.
- Επίλυση: Μπορείς να τοποθετήσεις να ένα βύσμα/αυτοκόλλητο για να μην χάσεις την αξία του ελαστικού.
3. Αλλαγές θερμοκρασίας
Η απότομη μεταβολή της θερμοκρασίας μπορεί να επηρεάσει την πίεση των ελαστικών. Ο κρύος αέρας συστέλλεται και ο ζεστός διαστέλλεται, πράγμα που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα με την σωστή πίεση του ελαστικού. Πάντως, αν το ελαστικό που έχει ξεφουσκώσει είναι μόνο ένα, μάλλον δεν ευθύνεται η θερμοκρασία, αφού αυτό θα συνέβαινε κατά πάσα πιθανότητα και στα 4 λάστιχα.
- Διάγνωση: Αν και τα τέσσερα ελαστικά έχουν μειωμένη πίεση, πιθανόν η αιτία να είναι η θερμοκρασία.
- Επίλυση: Φουσκώστε τα ελαστικά στην προτεινόμενη πίεση.
4. Ελαττωματικό ελαστικό
Εντάξει, μπορεί να είσαι και άτυχος .Ένα καινούριο ελαστικό μπορεί να έχει κατασκευαστικό πρόβλημα που επιτρέπει τη διαρροή αέρα, χωρίς να υπάρχει εμφανές πρόβλημα.
- Διάγνωση: Αν παρατηρήσεις διαρροή σε νέο ελαστικό χωρίς εμφανείς ζημιές, μπορεί να είναι ελαττωματικό.
- Επίλυση: Επικοινώνησε με τον κατασκευαστή ή το κατάστημα πώλησης για αντικατάσταση.
5. Ζημιά στις ζάντες
Οι ζάντες πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση για να διατηρούν στεγανότητα. Ρωγμές ή παραμορφώσεις μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα. Αν βρήκες σε κράσπεδο ή η ζάντα κοπάνησε σε κάποια λακκούβα, μπορεί το υλικό να έχει στραβώσει και να ξεφουσκώνει το λάστιχο.
- Διάγνωση: Ψάχνε για κραδασμούς ή ανωμαλίες κατά την οδήγηση.
- Επίλυση: Άλλαξε τη ζάντα.