Γιατί το αυτοκίνητο υπερθερμαίνεται στο ρελαντί; Οι πιο συνηθισμένες αιτίες
Είναι εύκολο να θεωρήσουμε ότι η υπερθέρμανση του κινητήρα προκαλείται μόνο από πολύωρη κόπωση του κινητήρα ή τις υψηλές θερμοκρασίες. Όταν, όμως, η θερμοκρασία του κινητήρα ανεβαίνει ενώ το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, τότε μάλλον υπάρχει ένα βαθύτερο μηχανικό πρόβλημα που απαιτεί άμεση αντιμετώπιση.
Όταν οδηγείτε με ταχύτητα, ο αέρας εισέρχεται φυσικά μέσω της μάσκας, βοηθώντας το ψυγείο να διατηρεί τη θερμοκρασία του κινητήρα σε ασφαλή επίπεδα. Όταν, όμως, το όχημα είναι σταματημένο, π.χ. σε φανάρι ή σε μποτιλιάρισμα, όλο το βάρος πέφτει στο σύστημα ψύξης. Αν οποιοδήποτε εξάρτημα δυσλειτουργεί, τότε θα εμφανιστεί πρόβλημα υπερθέρμανσης.
Οι πιο συνηθισμένες αιτίες για υπερθέρμανση του αυτοκινήτου στο ρελαντί
- Ηλεκτρικός ανεμιστήρας ψυγείου: Όταν το όχημα είναι σταματημένο ή κινείται αργά, ο ανεμιστήρας είναι το βασικό μέσο για την κυκλοφορία αέρα μέσω του ψυγείου. Αν ο κινητήρας του ανεμιστήρα καεί, αν χαλάσει η σχετική ασφάλεια ή ο αισθητήρας θερμοκρασίας, το ψυκτικό κύκλωμα δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά.
- Αντλία νερού: Η αντλία κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό μέσω του κινητήρα. Αν υποστεί φθορά (π.χ. στα ρουλεμάν ή τα εσωτερικά πτερύγια), η κυκλοφορία του υγρού μειώνεται και η θερμότητα δεν απομακρύνεται επαρκώς από περιοχές υψηλής πίεσης, όπως η κυλινδροκεφαλή.
- Θερμοστάτης: Αν ο θερμοστάτης κολλήσει σε κλειστή θέση, τότε θα εμποδίζει το ψυκτικό υγρό από το να φτάσει στο ψυγείο.
- Φθαρμένο ή ακατάλληλο ψυκτικό υγρό: Με τον καιρό, το ψυκτικό χάνει τις θερμοαποδοτικές του ιδιότητες. Αν δεν αντικαθίσταται τακτικά ή αν έχει αναμειχθεί λάθος, δεν μπορεί να απορροφήσει και να αποβάλλει τη θερμότητα αποτελεσματικά.
Άμεση προσοχή
Η υπερθέρμανση δεν προκαλεί μόνο δυσφορία και καθυστερήσεις. Αν παραμεληθεί, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές και πανάκριβες βλάβες.
- Η παρατεταμένη θερμότητα μπορεί να παραμορφώσει την κυλινδροκεφαλή, να προκαλέσει ρωγμές στα εξαρτήματα ή να καταστρέψει την φλάντζα κεφαλής,.
- Μπορεί επίσης να προκληθεί ζημιά στον καταλύτη, ένα εξάρτημα ζωτικής σημασίας για τις εκπομπές.
Το 11% των σοβαρών βλαβών που απαιτούν οδική βοήθεια σχετίζεται με την υπερθέρμανση. Αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα άμεσα, ειδικά όταν εμφανίζεται μόνο στο ρελαντί, μπορεί να σας γλιτώσει από σημαντικά έξοδα.
Τι κάνω
Αν βρεθείτε με υπερθερμασμένο όχημα:
- Ελέγξτε τη στάθμη ψυκτικού (όταν ο κινητήρας είναι εντελώς κρύος): Το δοχείο διαστολής βρίσκεται συνήθως δίπλα στο ψυγείο. Βεβαιωθείτε ότι το υγρό βρίσκεται μεταξύ των ενδείξεων «min» και «max». Αν είναι χαμηλό, συμπληρώστε με το κατάλληλο μείγμα. Αν η στάθμη πέφτει συνεχώς, ίσως υπάρχει διαρροή.
- Ελέγξτε το χρώμα του ψυκτικού: Αν φαίνεται λαδωμένο ή κάπως θολό, ίσως απαιτείται πλήρης αλλαγή. Ανοίξτε τη βαλβίδα αποστράγγισης στο ψυγείο για να απομακρύνετε το παλιό υγρό, συμπληρώστε με νέο και αφήστε το αυτοκίνητο να λειτουργήσει με τον κλιματισμό ενεργό ώστε να φύγει ο εγκλωβισμένος αέρας.
- Ακούστε τον ανεμιστήρα: Όταν ο κινητήρας ζεσταθεί στο ρελαντί, ο ανεμιστήρας ψυγείου πρέπει να ενεργοποιείται. Αν δεν ακούτε χαρακτηριστικό θόρυβο λειτουργίας, ελέγξτε τις ασφάλειες (συνήθως στο χώρο του κινητήρα ή κοντά στο ταμπλό). Αν είναι καμένες, αντικαταστήστε τις. Αν όχι, ίσως χρειάζεται αντικατάσταση ο κινητήρας του ανεμιστήρα ή ο αισθητήρας θερμοκρασίας,
Δείτε επίσης

Γιατί τα αυτοκίνητα diesel δεν έχουν πεταλούδα γκαζιού

F1: Φτάνει η Ferrari την McLaren σύμφωνα με τα νέα data;

F1:«Αν ήμουν ο Russell, θα ανησυχούσα πολύ – Δεν θα χάσει δεύτερη ευκαιρία ο Wolff με τον Verstappen» λέει ο Brundle

F1: Πνευματική αδυναμία ή υπευθυνότητα και ειλικρίνεια; Η McLaren απαντά στα σχόλια του Norris στο Μπαχρέιν

Πόσο γρήγορα φορτίζει η μπαταρία του αυτοκινήτου σου όταν οδηγείς στον αυτοκινητόδρομο;
