Γιατί το αυτοκίνητο τραβάει δεξιά: Τι μπορεί να έχει συμβεί στο αυτοκίνητο μου όταν, ενώ εγώ κρατάω το τιμόνι σταθέρο, το αυτοκίνητο μου τραβάει μόνο του πορεία προς τα δεξιά.
Ας το κάνουμε εικόνα: Βρίσκεσαι στον δρόμο, οδηγείς σε ευθεία και ενώ κρατάς σταθερό το τιμόνι, αφού δεν υπάρχουν στροφές, νιώθεις ότι το αυτοκίνητο δεν διατηρεί την πορεία του άλλα σαν να τραβάει προς τα δεξία ή τα αριστερά.
Διαπιστώνεις, δηλαδή, πως το το αυτοκίνητο σου και το τιμόνι δεν «επικοινώνουν» σωστά.
Γιατί όμως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Υπάρχει φθορά στο τιμόνι, υπάρχει κάποιο άλλο θέμα που εμποδίζει την πληροφορία να φτάσει σωστά από το τιμόνι στους τρόχους ή μπορεί και να υπάρχει θέμα στους ίδιους τρόχους;
Για να δούμε. Τελικά, γιατί το αυτοκίνητο τραβάει δεξία ενώ οδηγάω με σταθερό το τιμόνι.
Οι βασικοί λόγοι που δείχνουν γιατί το αυτοκίνητο τραβάει δεξιά
Λάθος ευγράμμιση
Το σύστημα διευθύνσης ενός αυτοκινήτου μπορεί να χάσει την ευθυγράμμιση του. Αυτό είναι κάτι φυσικό, αν σκεφτούμε πως με τη χρήση και την οδήγηση του αυτοκινήτου, βρίσκουμε στο οδόστρωμα, μπορεί να ανεβούμε σε πεζοδρόμια, πέφτουμε σε λακούβες κ.α.. Η ευθυγράμμιση των τροχών είναι κάτι που θα επιλύσει το πρόβλημα του αυτοκινήτου που τραβάει προς την μια πλεύρα. Επισκέψου έναν ειδικό, ζήτα του να ρίξει μια ματιά και αν το πρόβλημα είναι εκεί, η διαδικασία της ευθυγράμισης θα λύσει το πρόβλημα σου.
Μπορεί να φταίνε τα ελαστικά σου
Η πίεση στα ελαστικά μπορεί να μην είναι ίση και στους 4 τρόχους και μερικές φορές ένα ελαστικό μπορεί να έχει λιγότερη πίεση από τα άλλα. Αν παρατηρήσεις ότι το αυτοκίνητό τραβάει προς τη μία πλευρά, ελέγξε την πίεση στα ελαστικά και προσθέσε αέρα, αν διαπιστώσεις ότι χρειάζεται.
Ένα άλλο πρόβλημα στα ελαστικά σου που μπορεί να ευθύνεται που το αυτοκίνητο σου τραβάει προς τα δεξία είναι η ακατάλληλη περιστροφή των ελαστικών. Κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει άνιση φθορά και έλξη.
Προσπάθησε να κάνεις περιστροφή κάθε 8.000 χλμ., όπως συνιστάται. Οι επαγγελματίες μηχανικοί συνήθως περιστρέφουν τα ελαστικά κατά τη διάρκεια αλλαγής λαδιών.
Ένα άλλο κοινό φαίνομενο είναι όταν το πέλμα του ελαστικού σκληραίνει σε σχήμα κώνου αντί κυλίνδρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητό σου να τραβάει προς την πλευρά του ελαττωματικού ελαστικού.
Επίσης, αν άλλαξες πρόσφατα ελαστικά, το νέο μοτίβο πέλματος μπορεί να αλλάζει τον τρόπο που οδηγείς. Ελαστικά με πιο επιθετικό πέλμα μπορεί να δημιουργούν μεγαλύτερη έλξη.
Βλάβη στο σύστημα διεύθυνσης ή την ανάρτηση
Αν δεν φταίνε τα ελαστικά, τότε μπορεί να υπάρχει πρόβλημα σε κάποιο εξάρτημα του τιμονιού ή της ανάρτησης. Τα φθαρμένα μέρη επηρεάζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σου και προκαλούν έλξη.
Γνωστό και ως “Memory Steer”
Αυτό περιγράφει ένα αυτοκίνητο που τραβάει προς την κατεύθυνση που μόλις γύρισες. Αν, για παράδειγμα, στρίψεις προς τα δεξία και μετά το αυτοκίνητο συνεχίζει να τραβάει δεξιά, πιθανόν να φταίνε τα ρουλεμάν, οι σύνδεσμοι ή άλλα εξαρτήματα της ανάρτησης και του τιμονιού σου.
Άνιση φθορά στα φρένα
Αν νιώθεις το αυτοκίνητό σου να τραβάει όταν φρενάρεις, είναι πιθανό το πρόβλημα να βρίσκεται στο σύστημα φρένων. Ένα συχνό παράδειγμα είναι οι κολλημένες δαγκάνες, που μπορεί να κάνουν και θορύβους τριβής. Αν, δηλαδή, πέρα από το ότι το αυτοκίνητο σου τραβάει προς τα δεξία, ακούς περιέργους θορύβους τότε μπορεί να ευθύνονται τα φρένα.
Χτύπημα από λακούβα
Αν χτυπήσεις λακκούβες ή πεζοδρόμια, μπορεί να στραβώσεις τη ζάντα σου. Μια στραβωμένη ζάντα κάνει το ελαστικό να κάθεται άνισα και μπορεί να προκαλέσει διαρροή αέρα ή προβλήματα ευθυγράμμισης.
Αν παρατηρείς κραδασμούς στο τιμόνι σου, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες, ή δεις ορατό πρόβλημα στη ζάντα, αυτό μπορεί να είναι η αιτία.
Κατεστραμμένο ρουλεμάν τροχού
Αν ακούς θορύβους τριβής ή παρατηρείς το τιμόνι σου να τραβάει, να κουνιέται ή να τρέμει όταν στρίβεις, μπορεί να φταίνε τα ρουλεμάν τροχού. Τα ρουλεμάν επιτρέπουν την ομαλή περιστροφή των τροχών, και όταν φθείρονται ή καταστρέφονται, αυξάνουν την τριβή στον τροχό, προκαλώντας έλξη και τράβηγμα προς την μια πλευρά.
Λάθος τοποθέτηση του τιμονιού
Αν για κάποιο λόγο, το τιμόνι αφαίρεθηκε και δεν τοποθετήθηκε σωστά, το αυτοκίνητο μπορεί να τραβάει προς τη μια ή την άλλη πλευρά. Αν το τιμόνι δηλαδή δεν είναι απολύτα κεντραρισμένο με τους τροχούς του οχήματος, θα νομίζεις πως το σύστημα διευθύνσης σου έχει κάποιο πρόβλημα άλλα στην πραγματικότητα ακούει τέλεια. Το πρόβλημα είναι πως εσύ νομίζεις πως κρατάς το τιμόνι σταθερό σε ευθεία. ενώ στην πραγματικότοτα το πηγαίνεις προς τα δεξιά ή τα αριστερά. Αφαίρεσε το τιμόνι και κεντράρετο με τους τροχούς για να δεις αν το πρόβλημα κρύβεται εκεί.