Γιατί τα αυτοκίνητα έχουν άλλη κατανάλωση σε δρόμο και άλλη σε εθνική;

Γιατί τα αυτοκίνητα έχουν άλλη κατανάλωση σε δρόμο και άλλη σε εθνική;

Κατανάλωση και αυτοκίνητο: Οι εταιρείες δίνουν διαφορετική τιμή για την κατανάλωση ενός μοντέλου σε εθνική και άλλη μέσα στην πόλη. Σε κάθε περίπτωση, θα το έχεις παρατηρήσει και εσύ. Ανάλογα το αυτοκίνητο και τα χαρακτηριστικά, θα δεις οτι υπάρχουν διαφορές στην κατανάλωση. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό και ποια είναι η λογική πίσω από αυτό;

Στην σήμερον ημέρα, το καύσιμο και τα επίπεδα κατανάλωσης είναι μια από τις πιο σημαντικές παραμέτρους που σκέφτεται κάποιος πριν αγοράσει αυτοκίνητο. Για αυτό, άλλωστε, είναι και τα υβριδικά τόσο δημοφιλή.

Και για αυτό και υπάρχει μερίδα του κόσμου που προτιμά τα ηλεκτρικά,  για αυτό ακριβώς που του επιτρέπουν να κάνει: Να μην ξανά…δει βενζινάδικο και να γεμίσει το αυτοκίνητο του στην πρίζα του σπιτιού του με σχεδόν μηδενικό(σε σχέση με την βενζίνη) κόστος.

Σε κάθε περίπτωση, τα βενζινοκίνητα και diesel οχήματα αποτελούν ακόμη τα πιο διαδεδομένα στην αγορά σήμερα. Ακόμα και στα υβριδικά αυτοκίνητα, το ηλεκτρικό μοτέρ συνεργάζεται με ένα θερμικό. 

Έτσι, λοιπόν, για τους περισσότερους από εμάς, η βενζίνη και τα έξοδα του καυσίμου είναι μια πολύ υπαρκτή πραγματικότητα. Η κατανάλωση, λοιπόν, του αυτοκινήτου είναι σημαντική και επηρεάζει τα χρήματα που δίνουμε για τις μετακινήσεις μας.

Η κατανάλωση καυσίμου ενός οχήματος δεν είναι πάντα εύκολο να υπολογιστεί, καθώς η τιμή διαφοροποιείται ανάλογα το οδηγικό περιβάλλον: Έτσι έχουμε μια τιμή για την κατανάλωση στην πόλη, μια για την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο καθώς και την μεικτή κατανάλωση. Γιατί όμως διαχωρίζουμε έτσι τις κατηγορίες; Τι αλλάζει στην πραγματικότητα; Για να δούμε.

Τι επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου

Aρχικά, η κατανάλωση καυσίμου μετράται σε (χ) λτ./100 χλμ. (λίτρα/100 χιλιόμετρα). Με λίγα λόγια, μετράμε πόσα λίτρα χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να διανύσει μια απόσταση 100 χιλιόμετρων. Η κατανάλωση μετριέται και σε mpg (μίλια ανά γαλόνι), μια μέτρηση που δείχνει πόσα μίλια μπορεί να διανύσει το όχημα με ένα γαλόνι βενζίνης. Το αναφέρουμε γιατί μπορεί να το δεις στα διαφορά site του εξωτερικού και να μην καταλαβαίνεις τι ακριβώς σημαίνει. Κάτι το λογικό, αφού χρησιμοποιούν διαφορές μονάδες μέτρησης από εμάς (1 γαλόνι=3,78 λίτρα, 1 μίλι=1,6 χλμ.)

Η τιμή της κατανάλωσης, τώρα, επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως το μοντέλο του αυτοκινήτου, η ποιότητα του καυσίμου, καθώς και από τις συνήθειες οδήγησης. Πέρα από αυτό, ανάλογα το είδος καυσίμου, θα υπάρχουν διαφορές. Τα diesel οχήματα, για παράδειγμα, τα πάνε πολύ καλά στον αυτοκινητόδρομo, άλλα υποφέρουν περισσότερο στην πόλη. Από την άλλην, τα υβριδικά αυτοκίνητα, λόγω του ηλεκτρικού μοτέρ που βοηθάει στις χαμηλές και στις εκκινήσεις άλλα και εξαιτίας της αναγεννητικής πέδησης, βολεύουν στην πόλη που μπορούν να σε μεταφέρουν ξεκούραστα και -σε πολλές περιπτώσεις-αμιγώς ηλεκτρικά.

Γιατί, λοιπόν, οι τιμές της κατανάλωσης εμφανίζουν διαφορές ανάλογα το περιβάλλον οδήγησης;

Η κατανάλωση στην πόλη είναι συνήθως μεγαλύτερη λόγω της συχνής επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, που επιτάσσουν οι οδικές συνθήκες. Σε συνθήκες κίνησης αυξομειώνεις συνέχεια την ταχύτητα σου: δίνεις γκάζι, ανεβάζεις ταχύτητα, φρενάρεις απότομα, ακινητοποιείσαι και πάλι από την αρχή.

Οι πολλές στάσεις σημαίνουν ότι το αυτοκίνητο καίει καύσιμο ακόμη και όταν είναι ακίνητο(εκτός και αν το αυτοκίνητο σου διαθέτει το σύστημα Start-Stop) Στον αυτοκινητόδρομο, η ταχύτητα είναι πιο σταθερή, διατηρείς την επιτάχυνση σου και το γκάζι που δίνεις μπορεί να είμαι πιο γραμμικό, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να μένει χαμηλά.

Μεικτή ή συνδυασμένη κατανάλωση είναι η μέση κατανάλωση που έχει ένα αυτοκίνητο τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Είναι ένας αριθμός που προκύπτει από το μέσο όρο κατανάλωσης του αυτοκινήτου τόσο σε αστικό όσο και σε υπεραστικό κύκλο.

 

Δείτε επίσης

Αξίζει να αγοράσω μεταχειρισμένο κιβώτιο ταχυτήτων στο αυτοκίνητο;

Αξίζει να αγοράσω μεταχειρισμένο κιβώτιο ταχυτήτων στο αυτοκίνητο;

F1: «Max Verstappen στην Aston Martin» βλέπει ο Montoya

F1: «Max Verstappen στην Aston Martin» βλέπει ο Montoya

F1: Είναι ρεαλιστικό το σενάριο της επιστροφής των V1O – Τι λένε οι ομάδες

F1: Είναι ρεαλιστικό το σενάριο της επιστροφής των V1O – Τι λένε οι ομάδες

F1: Ο Yuki Tsunoda εντυπωσίασε με τις πρώτες δοκιμές της Red Bull στον προσομοιωτή

F1: Ο Yuki Tsunoda εντυπωσίασε με τις πρώτες δοκιμές της Red Bull στον προσομοιωτή

Τips για πιο ασφαλές και οικονομικό φρενάρισμα

Τips για πιο ασφαλές και οικονομικό φρενάρισμα

Τι είναι οι άξονες σε ένα αυτοκίνητο;

Τι είναι οι άξονες σε ένα αυτοκίνητο;