Γιατί ρετάρει το αυτοκίνητο – Τι είναι το ρετάρισμα του αυτοκινήτου και γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο στο αμάξι σου. Αιτίες, και συμπτώματα.
Το ρετάρισμα του κινητήρα συμβαίνει όταν ένας ή περισσότεροι κύλινδροι δεν παράγουν ισχύ, το αυτοκίνητο επόμενως δεν αποδίδει και είναι αδύναμο στο γκάζι. Όταν το αυτοκίνητο ρετάρει, θα παρατηρήσεις -μεταξύ άλλων – συμπτώματα όπως μειωμένη επιτάχυνση ή τρέμουλο όταν πατάς το γκάζι για να ανεβάσεις ταχύτητα ή μεγαλύτερες δονήσεις στο ρελαντί.
Βασικά, το αυτοκινήτο σου θα συμπεριφέρεται πλήρως ακανονιστά όταν είναι στο ρελαντί ενώ κάθε φορά που θα πατάς το γκάζι θα το νιώθεις παράξενο, αδύναμο, σαν να δυσκολεύεται. Πιθανό να συνοδέυεται και με περιέργους θορύβους στον κινητήρα.
Η ανεπιτυχής ανάφλεξη του κινητήρα προκαλεί συχνά και την ενεργοποίηση της ένδειξης «Check Engine». Το σύστημα ελέγχου του κινητήρα παρακολουθεί τη λειτουργία του συστήματος καυσίμου και αν εντοπίσει ότι το μπέκ δεν παρέχει την κατάλληλη ποσότητα καυσίμου, ενεργοποιείται η προειδοποίηση.
Πιθάνον είναι τα αντιμετώπιζεις και πρόβληματα με το καύσιμο, όπως αύξηση της κατάναλωσης.
Για να δούμε για ποιό ακριβώς λόγο εμφανίζεται στα αυτοκίνητα αυτό το φαινόμενο καθώς και τις αιτίες που το προκαλούν.
Γιατί ρετάρει το αυτοκίνητο: Οι βασικές αιτίες
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που το αυτοκίνητο σου ρετάρει. Παρακάτω σου παρουσιάζουμε τις πιο συνηθισμένες αιτίες ρεταρίσματος του κινητήρα:
1. Μπουζί
Στο παρελθόν, το ρετάρισμα του κινητήρα οφειλόταν συχνά σε προβλήματα στα μπουζί, τα οποία έπρεπε να αντικαθίστανται κάθε 12.000 χιλιόμετρα ή λιγότερο. Η φθορά των ηλεκτροδίων, η συσσώρευση επικαθίσεων ή οι ρωγμές στην κεραμική μόνωση ήταν συνηθισμένα προβλήματα. Στις μέρες μας, τα μπουζί με ηλεκτρόδια από πλατίνα ή ιρίδιο μπορούν να διαρκέσουν πάνω από 160.000 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και τα σύγχρονα μπουζί μπορεί να φθαρούν ή να γεμίσουν επικαθίσεις, με αποτέλεσμα η ανάφλεξη να μην είναι πλήρης και να προκαλείται ρετάρισμα.
2. Μπεκ Καυσίμου
Τα μπεκ καυσίμου είναι πιθανόν να βουλώσουν από βρωμιά, άνθρακα ή άλλες ακαθαρσίες. Εάν δεν παρέχουν την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου, τότε ο κύλινδρος δεν έχει καύσιμο με, αποτελέσμα να περνάει μόνο αέρας στον θάλαμο καύσης και το αυτοκίνητο σου να ρετάρει.
3. Πηνία ανάφλεξης και καλώδια
Κάθε κύλινδρος διαθέτει ένα πηνίο ανάφλεξης που παρέχει ηλεκτρικό ρεύμα στο μπουζί. Μερικές φορές, ένα πηνίο εξυπηρετεί περισσότερους από έναν κυλίνδρους. Τα πηνία αυτά μπορεί να παρουσιάσουν βλάβες, ενώ τα καλώδια που τα συνδέουν με τα μπουζί μπορεί επίσης να φθαρούν. Αν δεν υπάρχει ηλεκτρισμός για την ανάφλεξη, το καύσιμο δεν καίγεται και προκαλείται ρετάρισμα στο αυτοκίνητο.
4. Διαρροές κενού
Οι κινητήρες διαθέτουν δεκάδες μικρούς σωλήνες που επιτρέπουν τη ροή του αέρα. Ακόμη και μια μικρή τρύπα σε έναν από αυτούς τους σωλήνες μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα. Το σύστημα ελέγχου του κινητήρα δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια την ποσότητα του αέρα και του καυσίμου που πρέπει να τροφοδοτήσει στον θάλαμο καύσης και έτσι το αυτοκίνητο σου ρετάρει.
5. Σύστημα εκπομπών ρύπων
Ορισμένα εξαρτήματα του συστήματος εκπομπών, όπως οι βαλβίδες ανακυκλοφορίας καυσαερίων ή εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου, μπορεί να φράξουν ή να χαλάσουν. Ένας ελαττωματικός αισθητήρας οξυγόνου μπορεί να στείλει εσφαλμένες πληροφορίες στον εγκέφαλο του κινητήρα, με αποτέλεσμα η αναλογία καυσίμου να μην ρυθμίζεται σωστά και το αυτοκίνητα να ρετάρει.
6. Καταλύτης
Οι καταλύτες απομακρύνουν τις επιβλαβείς εκπομπές από τα καυσαέρια. Αν φράξουν, δημιουργούν πίεση στο σύστημα εξάτμισης (αφού οι ρύποι που απελευθερώνει η καύση δεν φιλτράρονται σωστά), προκαλώντας υπερθέρμανση και ρετάρισμα στον κινητήρα.
7. Πρόβλημα στα εσωτερικά εξαρτήματα του κινητήρα
Η καλή λειτουργία του κινητήρα εξαρτάται από το σωστό σφράγισμα αέρα και υγρών μέσω τσιμουχών και φλαντζών. Αν υπάρξουν διαρροές στις βαλβίδες, στις φλάντζες πολλαπλής εισαγωγής ή στον θάλαμο καύσης, η συμπίεση μειώνεται και προκαλείται ρετάρισμα. Τα φθαρμένα εξαρτήματα-οδηγοί βαλβίδων ή τα σπασμένα ελατήρια εμβόλου μπορεί, επίσης, να ευθύνονται για το ρετάρισμα.