RPM σημαίνει στροφές ανά λεπτό και ο αριθμός των RPM στο ταχύμετρο, δείχνει πόσες περιστροφές κάνει ο στροφαλοφόρος άξονας του κινητήρα κάθε λεπτό. Όσο περισσότερες περιστροφές, τόσο πιο γρήγορα θα πρέπει να πάτε.
Αλλά αν δεν νιώθετε το αυτοκίνητο να επιταχύνει με βάση το πόσο «σκληρά» πατάτε το γκάζι, τότε η προσοχή θα πρέπει να στραφεί σε δύο συστήματα: την εισαγωγή αέρα του κινητήρα ή την ισχύ που λαμβάνει ο άξονας μετάδοσης από το κιβώτιο ταχυτήτων.
5 λόγοι που αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα όταν δεν επιταχύνετε
- Χαμηλή στάθμη υγρού μετάδοσης
- Ελαττωματικός μετατροπέας ροπής
- Ελαττωματικός αισθητήρας μάζας αέρα (MAF)
- Φραγμένο φίλτρο καυσίμου
- Πρόβλημα στην αντλία καυσίμου
1. Χαμηλή στάθμη υγρού μετάδοσης
Το κιβώτιο είναι υπεύθυνο για την αλλαγή των ταχυτήτων του αυτοκινήτου και τη μεταφορά ισχύος από τον κινητήρα στους τροχούς. Στο εσωτερικό, το υγρό μετάδοσης αντλείται μέσω των εξαρτημάτων για να διατηρεί τα γρανάζια λιπασμένα και να βοηθά στη διάχυση της θερμότητας.
Εάν η στάθμη του υγρού είναι χαμηλή, το κιβώτιο ταχυτήτων θα δυσκολεύεται να μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στους τροχούς.
2. Ελαττωματικός μετατροπέας ροπής
Ο μετατροπέας ροπής, είναι ένας υδραυλικός σύνδεσμος μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Με απλά λόγια, ο μετατροπέας ροπής επιτρέπει στον κινητήρα να συνεχίσει να λειτουργεί όταν φρενάρετε ή είστε στο ρελαντί.
Εάν ο μετατροπέας ροπής σας είναι ελαττωματικός, το κιβώτιο ταχυτήτων δεν θα μεταφέρει σωστά την ισχύ στους τροχούς.
3. Ελαττωματικός αισθητήρας μάζας αέρα (MAF)
Ο αισθητήρας μάζας αέρα, είναι υπεύθυνος για τη μέτρηση της ποσότητας αέρα που ρέει στον κινητήρα. Η ποσότητα του αέρα είναι σημαντική, επειδή αποτελεί βασικό στοιχείο της εξίσωσης αέρας + καύσιμο + σπινθήρας που βοηθά στην ανάφλεξη κάθε κυλίνδρου στον κινητήρα.
Εάν ο αισθητήρας MAF στέλνει λάθος πληροφορίες στον υπολογιστή του κινητήρα, ενδέχεται τ0 αυτοκίνητο να μην λαμβάνει αρκετό αέρα για να κάψει το καύσιμο.
4. Φραγμένο φίλτρο καυσίμου
Το φίλτρο καυσίμου κατακρατά βρωμιές που υπάρχουν στο καύσιμο, πριν αυτό μπει στον κινητήρα. Με την πάροδο του χρόνου, το φίλτρο μπορεί να φράξει, διότι συσσωρεύει αρκετή βρωμιά, η οποία μπορεί να μειώσει την ποσότητα του καυσίμου που περνάει στον κινητήρα. Αυτό οδηγεί στην αύξηση των στροφών αλλά σε χαμηλή επιτάχυνση.
5. Πρόβλημα στην αντλία καυσίμου
Η αντλία καυσίμου, βρίσκεται κοντά στο ρεζερβουάρ. Η δουλειά της είναι να αντλεί καύσιμο από το ρεζερβουάρ. Εάν δεν αντλεί αρκετό καύσιμο, ο κινητήρας θα δυσκολεύεται να διατηρήσει ταχύτητα όταν επιταχύνετε.