Γιατί μαζεύει βρωμιά το λάδι κινητήρα και πώς το αναγνωρίζεις

Γιατί μαζεύει βρωμιά το λάδι κινητήρα και πώς το αναγνωρίζεις

Λάδι κινητήρα: Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι που μαζεύεται βρωμιά και πως αναγνωρίζεις όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει στο αυτοκίνητο σου.

Ο κινητήρας είναι το πιο βασικό κομμάτι του αυτοκινήτου μας. Για να λειτουργεί σωστά και να κινεί αποτελεσματικά το όχημα σου, τα εξαρτήματα του κινητήρα πρέπει να λιπαίνονται σωστά. Για αυτή τη δουλεία είναι υπεύθυνο το λάδι του κινητήρα, το οποίο πηγαίνει στα διαφορά μέρη και εξασφαλίζει ότι λαμβάνουν την λίπανση που χρειάζονται.

Είναι ,λοιπόν, λογικό να λέμε πως μια από τα πιο κρίσιμες εργασίες συντήρησης που μπορείς να κάνεις για να προστατέψεις και να παρατείνεις τη ζωή του κινητήρα είναι η τακτική αλλαγή λαδιών και φίλτρου λαδιού. Χωρίς να τηρείς τακτικά προγραμματισμένα σέρβις, ίσως να μην αντιληφθείς ότι υπάρχει πρόβλημα με το λάδι του κινητήρα σου, εκτός κι αν ανάψει κάποιο προειδοποιητικό λαμπάκι στο ταμπλό(όπως ,φυσικά, το Check Engine).

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η αλλαγή λαδιών συνιστάται κάθε 8.000-12.000 χιλιόμετρα, αν και είναι πάντα καλή ιδέα να συμβουλευτείς το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου για το προτεινόμενο διάστημα συντήρησης από τον κατασκευαστή.

Γιατί βρωμίζει το λάδι κινητήρα

Τα λάδια με την πάροδο του χρόνου λερώνονται και χάνουν την αποτελεσματικότητά τους στην προστασία. Αυτό οφείλεται στην την υπερβολική θερμότητα και την τριβή των κινούμενων μερών που προκαλείται κατά την διαδικασία της καύσης μέσα στον κινητήρα.

Μικροί ρύποι, όπως υποπροϊόντα καύσης, μικροσκοπικά μεταλλικά σωματίδια από τον κινητήρα, αλλά και ιλύ που δημιουργείται από την εναλλαγή θέρμανσης και ψύξης, συσσωρεύονται στο λάδι.

Ένας από τους τρόπους να καταλάβεις ότι τα λάδια του κινητήρα χρειάζονται αλλαγή είναι το χρώμα τους. Τα φρέσκα λάδια έχουν χρυσό ή κεχριμπαρένιο χρώμα, ενώ τα παλιά λάδια αποκτούν σκούρο μαύρο χρώμα και παχιά υφή, υποδεικνύοντας ότι είναι καιρός για αλλαγή.

Τι συμβαίνει αν οδηγήσεις το αυτοκίνητο με βρώμικο λάδι

Καθώς τα υπολείμματα συσσωρεύονται και εσύ συνηθίζεις να οδηγείς:

1. Η απόδοση μειώνεται: Το λάδι χάνει την ικανότητά του να λιπαίνει αποτελεσματικά.
2. Η ροή του λαδιού περιορίζεται: Η συσσώρευση εναποθέσεων άνθρακα μπορεί να μειώσει τη ροή, μετατρέποντας το λάδι σε παχύρρευστη μάζα.
3. Ο κινητήρας καταπονείται: Το βρώμικο λάδι μπορεί να προκαλέσει φθορά στα εξαρτήματα, καθώς δημιουργεί τριβή αντί να την μειώνει.

Αν παραμεληθεί, ο κινητήρας μπορεί τελικά να κολλήσει, δηλαδή διάφορα εξαρτήματα όπως τα έδρανα και τα έμβολα ενδέχεται να σταματήσουν να λειτουργούν εντελώς. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η επισκευή μπορεί να είναι αδύνατη, και ίσως χρειαστεί και ολική αντικατάσταση του κινητήρα.

 

Βήματα πρόληψης

Σε περίπτωση που δεν θέλεις να βρεθείς σε μια κατάσταση που το αυτοκίνητο σου κινδυνεύει από τα βρώμικα λάδια, τότε:

1. Κάνε τακτικούς ελέγχους: Έλεγχε τη στάθμη και το χρώμα του λαδιού κάθε 30 ημέρες.
2. Αναγνώρισε τα σημάδια: Μια μυρωδιά καμένου ή προβλήματα υπερθέρμανσης μπορεί να υποδεικνύουν χαμηλή στάθμη λαδιού.
3. Τήρησε τις συνιστώμενες αλλαγές λαδιών: Επικοινώνησε με τον μηχανικό σου για τα κατάλληλα διαστήματα αλλαγής λαδιών ανάλογα με τις ανάγκες του οχήματός.
4. Χρησιμοποίησε ποιοτικά λιπαντικά: Επέλεξε λάδια υψηλής ποιότητας που ταιριάζουν στις προδιαγραφές του κινητήρα σου.
5.   Οποιαδήποτε ένδειξη στο ταμπλό απαιτεί άμεση προσοχή.

 

 

Δείτε επίσης

F1: «Εντελώς διαφορετική με τον Hamilton άλλα με τον ίδιο στόχο» η Ferrari λέει ο Vasseur

F1: «Εντελώς διαφορετική με τον Hamilton άλλα με τον ίδιο στόχο» η Ferrari λέει ο Vasseur

F1: Έλαβε ήδη την πρώτη του ποινή για το 2025 ο Max Verstappen

F1: Έλαβε ήδη την πρώτη του ποινή για το 2025 ο Max Verstappen

Κρύο και μπαταρία ηλεκτρικών: Ποιο αυτοκίνητο άντεξε στους -20°C;

Κρύο και μπαταρία ηλεκτρικών: Ποιο αυτοκίνητο άντεξε στους -20°C;

Γιατί ανάβει το Check Engine μετά από αλλαγή λαδιών

Γιατί ανάβει το Check Engine μετά από αλλαγή λαδιών

F1- Leclerc: «Πότε δεν θα μάχεται ο συμπαίκτης μου για τον τίτλο και όχι εγώ»

F1- Leclerc: «Πότε δεν θα μάχεται ο συμπαίκτης μου για τον τίτλο και όχι εγώ»

4 συστήματα που θα θέλαμε να δούμε στα αυτοκίνητα του μέλλοντος

4 συστήματα που θα θέλαμε να δούμε στα αυτοκίνητα του μέλλοντος