Site icon TheCars.gr

Γιατί η εξάτμιση βγάζει γλυκιά οσμή σε κινητήρα diesel;

εξάτμιση

123rf

Diesel: Δες πότε μια γλυκιά μυρωδιά από την εξάτμιση μπορεί να φαίνεται αθώα μπορεί να είναι πιθανό σημάδι σοβαρού προβλήματος.

Η μυρωδιά που βγαίνει από την εξάτμιση ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου είναι συνήθως τραχιά, βαριά και χαρακτηριστικά «ντιζελίσια». Αν όμως παρατηρήσεις μια αναπάντεχη, γλυκιά μυρωδιά τότε δεν πρόκειται απλώς για κάποια ιδιαιτερότητα του καυσίμου, άλλα ένα πιθανό σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά στον κινητήρα σου. Η γλυκιά οσμή είναι ένας από τους πρώτους δείκτες ότι το ψυκτικό υγρό καίγεται μαζί με το καύσιμο, μια κατάσταση που αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ζημιές και ακριβές επισκευές. Παρακάτω εξηγούμε τι προκαλεί αυτό το φαινόμενο, πώς μπορείς να το αναγνωρίσεις και τι σημαίνει για την υγεία του κινητήρα σου.

Τι σημαίνει η «γλυκιά» μυρωδιά στην εξάτμιση ενός κινητήρα diesel;

Η πιο συχνή αιτία είναι η καύση ψυκτικού υγρού μέσα στον κινητήρα. Αυτό συμβαίνει όταν το ψυκτικό υγρό (συνήθως αιθυλενογλυκόλη ή προπυλενογλυκόλη) καταλήγει στους θαλάμους καύσης και αναμειγνύεται με το πετρέλαιο κατά τη λειτουργία. Η αιθυλενογλυκόλη, ειδικά, είναι περίπου δυόμισι φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη, εξ ου και η χαρακτηριστική οσμή.

Εκτός από τη μυρωδιά, ενδέχεται να παρατηρήσεις και άσπρο καπνό από την εξάτμιση, κυρίως τα πρώτα τρία λεπτά μετά την εκκίνηση του κινητήρα. Προσοχή όμως: άσπρος καπνός μπορεί να σημαίνει και διαρροή λαδιού, οπότε χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση.

Πώς θα καταλάβεις ότι καίγεται ψυκτικό υγρό

Το να εντοπίσεις νωρίς μια διαρροή στο ψυκτικό μπορεί να γλιτώσει τον κινητήρα από σοβαρές ζημιές. Το να συμπληρώσεις απλώς δεν αρκεί. Θα πρέπει να εντοπιστεί και να διορθωθεί η αιτία. Συνήθως, η πιο πιθανή αιτία είναιπετρέλαιο ς που είτε έχει καεί είτε παρουσιάζει διαρροή.

Πέρα από τη μυρωδιά και τον άσπρο καπνό, μπορείς να ελέγξεις:

Η φλάντζα κεφαλής: ο συχνότερος ένοχος

Για να περάσει το ψυκτικό στους θαλάμους καύσης, σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο κενό ή ρήγμα μεταξύ του συστήματος ψύξης και του κυκλώματος καύσης. Ο πιο κοινός ένοχος είναι η φλάντζα της κεφαλής ,μία από τις πιο σημαντικές στεγανοποιήσεις στον κινητήρα.

Αν η φλάντζα έχει καεί:

Τι να κάνεις

Ένας έλεγχος από επαγγελματία μηχανικό είναι απαραίτητος. Ένα τεστ συμπίεσης ή διαρροών μπορεί να επιβεβαιώσει την κατάσταση της φλάντζας.

Exit mobile version