Για πολλούς κινητήρες, το μέγεθός τους μετριέται στην πραγματικότητα σε μια μετρική κλίμακα, συγκεκριμένα με τη μονάδα όγκου, τα λίτρα. Αυτή η μικρή αποσύνδεση από το υπόλοιπο σύστημα μέτρησης, μπορεί να κάνει τη συζήτηση για νέους κινητήρες λίγο περίπλοκη, και ο λόγος που συμβαίνει αυτό έχει μια εκπληκτική ιστορία πίσω του.
Μόλις καταλάβετε τι σημαίνει όλο αυτό, όμως, θα διαπιστώσετε ότι οι αριθμοί είναι αρκετά απλοί.
Η μέτρηση των κινητήρων σε λίτρα έγινε ένα εργαλείο μάρκετινγκ
Το μετρικό σύστημα μέτρησης ιδρύθηκε αρχικά στη Γαλλία το 1790, μετά το οποίο σάρωσε γρήγορα όλη την Ευρώπη σε μια πολυεθνική προσπάθεια τυποποίησης της μέτρησης μεταξύ των πολιτισμών.
Εκείνη την εποχή, οι αναδυόμενες Ηνωμένες Πολιτείες συνέθεταν σταδιακά το δικό τους σύστημα μέτρησης, αλλά όταν έφτασε η είδηση του μετρικού συστήματος, οι Ιδρυτές δεν ενδιαφέρθηκαν, οπότε παρέμειναν στο αγγλικό σύστημα. Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, έγιναν πολλές προσπάθειες για να πειστούν οι ΗΠΑ να υιοθετήσουν το μετρικό σύστημα, με ποικίλα επίπεδα επιτυχίας.
Το Κογκρέσο, μαζί με τον Πρόεδρο Gerald Ford, ίδρυσαν το Αμερικανικό Συμβούλιο Μετρικού Συστήματος για να βοηθήσουν τη χώρα να μεταβεί σταδιακά στο μετρικό σύστημα. Αυτή η πλήρης μετάβαση τελικά απέτυχε, αλλά ορισμένα στοιχεία του ιδιωτικού τομέα, ιδιαίτερα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, είδαν μια ευκαιρία.
Ενώ οι ΗΠΑ δεν ενδιαφέρονταν να υιοθετήσουν το μετρικό σύστημα, το σύστημα είχε οριστικά επικρατήσει στις περισσότερες άλλες χώρες του πρώτου κόσμου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων με διεθνείς συναλλαγές άρχισαν να προσφέρουν τις λίστες ανταλλακτικών τους σε μετρικούς όρους για ξένους αγοραστές. Η πρακτική άρχισε να γίνεται κοινή μετά την υπογραφή του Νόμου για την Αξιοπρεπή Συσκευασία και Ετικετοποίηση το 1994.
Επομένως, για να κάνουμε μια πολύ μεγάλη ιστορία σύντομη, η επιλογή να χρησιμοποιηθούν λίτρα για τη μέτρηση του κινητήρα ήταν μια απόφαση μάρκετινγκ. Μια ιστορία τόσο παλιά όσο ο χρόνος, πραγματικά.
Τί είναι το cc σε έναν κινητήρα;
Έτσι, τι ακριβώς σας λέει ο αριθμός των λίτρων για τις δυνατότητες ενός κινητήρα; Είναι πολύ απλό: η μέτρηση των λίτρων ενός κινητήρα υποδεικνύει τον συνολικό εσωτερικό όγκο όλων των κυλίνδρων.
Θυμηθείτε, η λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης βασίζεται στην εισαγωγή οξυγόνου από το εξωτερικό του κινητήρα, την ανάμειξή του με καύσιμο και στη συνέχεια την ανάφλεξή του μέσα στους κυλίνδρους. Φυσικά, ένας μεγαλύτερος κινητήρας με μεγαλύτερους, πιο πολυάριθμους κυλίνδρους θα μπορούσε να εισάγει περισσότερο οξυγόνο ταυτόχρονα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να καταναλώσει περισσότερο καύσιμο για να παράγει περισσότερη ισχύ.
Μέσω μιας μακράς εξίσωσης με βάση τον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα σας, καθώς και τη διάμετρο κάθε κυλίνδρου και το μήκος της διαδρομής του εμβόλου μέσα σε κάθε κύλινδρο, μπορείτε να προσδιορίσετε τον συνολικό όγκο του κινητήρα ή την εκτόπισή του, σε κυβικά εκατοστά ή cc.
Η βαθμολογία cc μετατρέπεται στη συνέχεια σε λίτρα σε αναλογία 1.000 προς 1, συνήθως στρογγυλεμένη για λόγους απλότητας. Για παράδειγμα, εάν είχατε έναν κινητήρα που είχε 2.139 cc, αυτό θα σήμαινε ότι ο κινητήρας είναι περίπου 2.1L.